İLKÖĞRETİM 68. SINIFLARDA MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN BAZI KAVRAM YANILGILARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
Özet: Bu çalışmada, ilköğretim 6-8. sınıflardaki matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları ve eksik algılamalar saptandı ve nedenleri tartışıldı. Bununla ilgili olarak, ilköğretim 6-8. sınıflarda en az 10 yıllık matematik öğretmenlerinin önerileri alındı. Öğretmenlik uygulaması derslerinin sınıflarda gözlemleri yapılarak, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerine; öğretmenlerin vermiş oldukları öneriler doğrultusunda, konularla ilgili kavramları anlamaları, işlem bilgileri ve bunlarla ilgili mantıksal bir ilişki kurabilmelerine dönük bir ölçme yapıldı ve sonuçları yorumlandı. Ayrıca bazı ders kitapları da incelenerek, kavram yanılgılarına neden olabilecek durumlar saptandı.
Anahtar Sözcükler: Kavram öğretimi, işlem bilgisi, matematiksel düşünme.
Dosya türü: PDF
Özet: Bu çalışmada, ilköğretim 6-8. sınıflardaki matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları ve eksik algılamalar saptandı ve nedenleri tartışıldı. Bununla ilgili olarak, ilköğretim 6-8. sınıflarda en az 10 yıllık matematik öğretmenlerinin önerileri alındı. Öğretmenlik uygulaması derslerinin sınıflarda gözlemleri yapılarak, ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerine; öğretmenlerin vermiş oldukları öneriler doğrultusunda, konularla ilgili kavramları anlamaları, işlem bilgileri ve bunlarla ilgili mantıksal bir ilişki kurabilmelerine dönük bir ölçme yapıldı ve sonuçları yorumlandı. Ayrıca bazı ders kitapları da incelenerek, kavram yanılgılarına neden olabilecek durumlar saptandı.
Anahtar Sözcükler: Kavram öğretimi, işlem bilgisi, matematiksel düşünme.
Dosya türü: PDF