Türkiye'de spora olan ilgi, 2020 Olimpiyatları'nın diğer adayları olan Japonya ve İspanya'dakinden daha fazla. Türkiye'deki yetişkin nüfusun yüzde 88'i herhangi bir spor dalını aktif olarak takip ederken, bu oran İspanya'da yüzde 82, Japonya'da ise yüzde 74 seviyesinde bulunuyor. Türkiye, saat bazında spor takibinde de diğer adayların önünde yer alıyor. Türkiye'deki sporseverler haftada ortalama 15,2 saatlerini internet, gazete, TV gibi farklı mecralarda spor takibine ayırırken, bu rakam İspanya'da 9,2, Japonya'da ise 4,5 saate düşüyor.
Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nin 2020 Olimpiyatları'na ev sahipliği yapacak kenti açıklamasına sayılı günler kala, Perform tarafından gerçekleştirilen araştırma ilginç bir gerçeği ortaya çıkardı. Dünyanın en büyük dijital spor medyası şirketi Perform'un araştırmasına göre, Türkiye'de spora olan ilgi, diğer iki aday ülke olan Japonya ve İspanya'dakinden daha fazla. Türkiye'deki yetişkin nüfusun yüzde 88'i herhangi bir spor dalını aktif olarak takip ederken, bu oran İspanya'da yüzde 82, Japonya'da ise yüzde 74 seviyesinde bulunuyor.
Dijital spor medyası şirketi Perform'un araştırmasına göre, Türkiye saat bazında spor takibinde de diğer iki aday ülkenin önünde yer alıyor. Türkiye'deki sporseverler haftada ortalama 15,2 saatlerini internet, gazete, TV gibi farklı mecralarda spor takibine ayırırken, bu rakam İspanya'da 9,2, Japonya'da ise 4,5 saate düşüyor. Türkiye'nin spora olan ilgisi bilet satışlarına da yansıyor. 2013 yılında en az bir spor karşılaşmasını yerinde izleyenlerin oranı Türkiye'de yüzde 75 iken, İspanya'daki sporseverlerin yüzde 47'si, Japonya'dakilerin ise yüzde 37'si bir karşılaşmaya bilet aldığını belirtiyor.
Öte yandan Türkiye'deki sporseverler spor takibinde interneti yüzde 85, mobil cihazları yüzde 64 ve sosyal medyayı yüzde 66 oranında kullanıyor. Spor takibinde sosyal medya kullanımı İspanya'da yüzde 29, Japonya'da yüzde 11 seviyesinde bulunuyor. Türkiye'de, akıllı telefon ve tablet gibi internet bağlantısı bulunan mobil cihazlarla günde en az bir kez spor içeriklerine ulaşan sporseverlerin oranı yüzde 28 seviyesinde bulunuyor. Bu oran haftalık periyotta yüzde 53'e, aylık periyotta ise yüzde 89'a yükseliyor.
Türkiye'deki sporseverler taraftarı oldukları takımla ilgili haberlerin yanı sıra diğer takımlara ve diğer spor olaylarına da büyük ilgi gösteriyorlar. Bir yandan TV'de maç ya da haber gibi sporla ilgili bir program izlerken diğer yandan bilgisayar ya da akıllı telefon gibi internet bağlantısı bulunan diğer bir cihazla diğer spor olaylarını takip eden sporseverlerin Türkiye'deki oranı İspanya ve Japonya'nın iki katına ulaşıyor.
Araştırma sonuçlarına ilişkin bir değerlendirme yapan Perform Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu, "Türkiye'deki sporseverler spor konusunda derin bir tutkuya sahipler ve spora diğer iki aday ülkedeki sporseverlerden daha fazla zaman ayırıyorlar. 2020 Olimpiyatları için karar günü yaklaşırken, bu araştırmadan elde edilen bulgular da, spor tutkusu ile nefes alan bir ülkenin en önemli şehirlerinden olan İstanbul'un, Madrid ve Tokyo'ya kıyasla daha iyi bir ev sahibi olacağını ortaya koyuyor" diye konuştu.
Uluslararası Olimpiyat Komitesi'nin 2020 Olimpiyatları'na ev sahipliği yapacak kenti açıklamasına sayılı günler kala, Perform tarafından gerçekleştirilen araştırma ilginç bir gerçeği ortaya çıkardı. Dünyanın en büyük dijital spor medyası şirketi Perform'un araştırmasına göre, Türkiye'de spora olan ilgi, diğer iki aday ülke olan Japonya ve İspanya'dakinden daha fazla. Türkiye'deki yetişkin nüfusun yüzde 88'i herhangi bir spor dalını aktif olarak takip ederken, bu oran İspanya'da yüzde 82, Japonya'da ise yüzde 74 seviyesinde bulunuyor.
Dijital spor medyası şirketi Perform'un araştırmasına göre, Türkiye saat bazında spor takibinde de diğer iki aday ülkenin önünde yer alıyor. Türkiye'deki sporseverler haftada ortalama 15,2 saatlerini internet, gazete, TV gibi farklı mecralarda spor takibine ayırırken, bu rakam İspanya'da 9,2, Japonya'da ise 4,5 saate düşüyor. Türkiye'nin spora olan ilgisi bilet satışlarına da yansıyor. 2013 yılında en az bir spor karşılaşmasını yerinde izleyenlerin oranı Türkiye'de yüzde 75 iken, İspanya'daki sporseverlerin yüzde 47'si, Japonya'dakilerin ise yüzde 37'si bir karşılaşmaya bilet aldığını belirtiyor.
Öte yandan Türkiye'deki sporseverler spor takibinde interneti yüzde 85, mobil cihazları yüzde 64 ve sosyal medyayı yüzde 66 oranında kullanıyor. Spor takibinde sosyal medya kullanımı İspanya'da yüzde 29, Japonya'da yüzde 11 seviyesinde bulunuyor. Türkiye'de, akıllı telefon ve tablet gibi internet bağlantısı bulunan mobil cihazlarla günde en az bir kez spor içeriklerine ulaşan sporseverlerin oranı yüzde 28 seviyesinde bulunuyor. Bu oran haftalık periyotta yüzde 53'e, aylık periyotta ise yüzde 89'a yükseliyor.
Türkiye'deki sporseverler taraftarı oldukları takımla ilgili haberlerin yanı sıra diğer takımlara ve diğer spor olaylarına da büyük ilgi gösteriyorlar. Bir yandan TV'de maç ya da haber gibi sporla ilgili bir program izlerken diğer yandan bilgisayar ya da akıllı telefon gibi internet bağlantısı bulunan diğer bir cihazla diğer spor olaylarını takip eden sporseverlerin Türkiye'deki oranı İspanya ve Japonya'nın iki katına ulaşıyor.
Araştırma sonuçlarına ilişkin bir değerlendirme yapan Perform Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu, "Türkiye'deki sporseverler spor konusunda derin bir tutkuya sahipler ve spora diğer iki aday ülkedeki sporseverlerden daha fazla zaman ayırıyorlar. 2020 Olimpiyatları için karar günü yaklaşırken, bu araştırmadan elde edilen bulgular da, spor tutkusu ile nefes alan bir ülkenin en önemli şehirlerinden olan İstanbul'un, Madrid ve Tokyo'ya kıyasla daha iyi bir ev sahibi olacağını ortaya koyuyor" diye konuştu.