29 bin 990 liraya sıfır arazi aracı Galeri

Mc_ÖRGE

Kaptan
Özel üye
Dacia, Cenevre Otomobil Fuarında, ürün gamının 6. modeli olan arazi aracı Dacia Duster'ı ilk defa sergiledi. Dacia Duster, 29 bin 990 liradan başlayan fiyatla bugünden itibaren ön sipariş kampanyasıyla satışa çıktı.

Fiyatıyla devrim yaratarak ''4x4 modeller pahalıdır'' inancını kırmayı hedefleyen Dacia, otomobil dünyasındaki yerleşik kuralları altüst etmeye devam ediyor.

Dacia Duster'in 4x2 versiyonu Türkiye'de 29 bin 990 lira, 4x4 versiyonu 35 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla, Avrupa'da ise 4x2 versiyonu 11 bin 900 avro, 4x4 versiyonu 13 bin 900 avrodan başlayan fiyatlarla müşterilere sunulacak.

Rakipsiz bir fiyat, iç mekan genişliği ve donanım sunan Dacia Duster, düşük yakıt tüketimli ve karbondioksit salınımlı motor seçeneklerine de sahip.

Dacia Duster, her türlü yol koşulunda etkin sürüş kapasitesi sunan bir araca ihtiyaç duyan müşterilere yönelik sağlam, güvenilir, çekici tasarımlı ve kullanımı kolay bir 4X4 olarak tasarlandı.

Romanya'da Piteşti fabrikasında 4x2 ve 4x4 versiyonlar olarak üretilen Dacia Duster, Türkiye'de 1.6 16V 110 beygir benzinli ve 1.5 dCİ 85 bg ile 110 beygir dizel motor seçenekleriyle sunulacak.

Duster üretim ve satış anlamında uluslararası hedefleri olan bir araç. Logan ve Sandero'da olduğu gibi, Duster da dünyanın farklı bölgelerinde Renault veya Dacia markaları altında üretilip ticarileştirilecek.

Dünyada geniş iç mekanlı, sağlam ve ekonomik 4X4'lere ihtiyaç olduğu ve bununla birlikte, bu talebin bugün yeterince karşılanmadığı bildirildi.

Bu saptama sonucunda, Renault Grubu'nun ilk olarak büyümekte olan ülkelere yönelik her türlü yol koşulunda kullanılabilecek ekonomik bir SUV araç geliştirme kararı verdiği kaydedildi.

Piteşti fabrikasında Duster projesinin geliştirilmesi ve endüstrileşmesi için, yeni vites kutusu (6 ileri 4x4 TL8 mekanik şanzıman) ve yakında çıkarılacak tüm Euro4 ve Euro5 uyumlu motor seçenekleri dahil, toplam 290 milyon avro yatırım yapıldığı belirtildi.

-DACIA DUSTER'IN ÖZELLİKLERİ-

4x4 arazi araçları denildiğinde çoğunlukla akla gelen geniş boyutlarda ve pahalı araçlar düşüncesini çürütmeye kararlı olan Dacia Duster, 4,31 metre uzunluğa ve 1,82 metre genişliğe sahip.

Renault Megane büyüklüğünde kompakt boyutlu Duster, off-road kullanımda olduğu gibi şehir ortamında da aynı rahatlıkla kullanım sağlıyor. Dacia Duster, bir yandan arazi araçları dünyasına aidiyetini gösterirken, aynı zamanda çekici tasarımıyla şehir ortamına da mükemmel uyumunu sergiliyor.

Dacia Duster gerçek bir 4X4 olarak tasarlandı. Geniş çamurlukları, krom kaplamalı radyatör kafesi, büyük tavan barları ile koruyucu tamponu Dacia Duster'ın 4X4 genleri hakkında hiçbir kuşkuya yer bırakmıyor. Yandan bakıldığında, kasanın yüksekliği, ''16'' lastikleri ve geniş çamurlukları sürücüyü en zorlu zemin ve yol koşullarının üstesinden gelmesini sağlıyor.

Dacia Duster dünyanın her yerinde her tür zemin ve yol şartlarında kullanılmak üzere tasarlandı. Bu değişken ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla, Dacia Duster, zemin yüksekliği, yüksek ve güvenli sürüş konumu arayışında olan ancak günlük hayatlarında dört çekere gerçekten ihtiyaç duymayan müşteriler için de 4X2 versiyon olarak da geliştirildi.

Dacia Duster, 29 bin 990 lira ile 44 bin arasında değişen fiyatlardan satışa sunulacak.
 
Bu aracın test sürüşünü yaptım. Ciddi alıcıydım ancak almadım. Dacia Duster'in gözlemlediğim artı ve eksilerini söyleyim.

* 29 990 TL lik fiyat olan model benzinli ve kliması yok.
* Hiçbir modelinde dijital klima mevcut değil.
* Yan aynalar full versiyon dışındaki modellerde manuel ayarlanıyor.
* Dizel full ersiyonu 40 000 TL ye kadar çıkıyor. (4x2 versiyonu için)
* Full versiyonda arka camlar da otomatik ancak cam açma kapama düğmeleri iki koltuğun arasında :)
* Aracın içine girdiğinizde konsol inanılmaz şekilde demode ve kalitesi malzeme kullanılmış.
* Arka kapılar açarken plastikten yapılmış izlenimi veriyor, o kadar hafif ki güvenlik denen şeyin hiç olmadığını düşünüyorsunuz.
* İç kapı açma kolları o kadar basit bir malzemeden yapılmış ki kenarlarında ek yerleri belli oluyor.

Artı Yönleri:
* Piyasadaki değme SUV modelleri arasında ben burdayım diyen bir dış tasarıma sahip. Gerçekten hoş yapmışlar görünümü. Hele araca önden baktığınızda çatık kaşlı görünüm bir harika.
* Bu fiyata ancak bu kadarı olabiliyor demek ki. Eğer benim de SUV türünde bir aracım olsun diye süşünüyorsanız daha ucuz bir alternatifi yok.
* Daihatsu'nun veya Cherry'nin aynı sınıftaki araçları bunun yanından bile geçemez :)
* Vergisi düşük ve dizel modellerinin yakıtı da oldukça ekonomik.
* İçi oldukça geniş görüş alanı harika. Arka koltuklar ön yolcu koltuğu yatırılabiliyor.

Bu araç daha Türkiye'ye gelmeden ön siparişle satılmaya başlandı. Allahtan gelmesini bekledim yoksa ön siparişle almış olsam çok pişman olacaktım. Hatta o heves döneminde BURADA araçla ilgili araştırma yapıp paylaşmıştım.

Bu sınıf araçları oldukça fazla araştırdım, en uygun ve piyasası en iyi araç şu an itibari ile 45 000 TL'den başlayan Diğer ucuz modeller kesinlikle hikaye.
 
Geri
Top