30 Bin Liraya Jeep - Dacia Duster

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
4x4 arazi araçları dendiğinde bugün çoğunlukla akla geniş boyutlarda ve pahalı araçlar geliyor. Dacia Duster bu düşünceyi çürütmeye kararlı.

4,31 m uzunluğu ve 1,82 m genişliği ile, Dacia Duster kompakt boyutlara sahip olan bir araç. Renault Mégane büyüklüğünde olan araç, off-road kullanımda olduğu gibi, şehir ortamında da aynı rahatlıkla kullanım sağlıyor. Dacia Duster, bir yandan arazi araçları dünyasına aidiyetini gösterirken, aynı zamanda çekici tasarımıyla şehir ortamına da mükemmel uyumunu sergiliyor.

Dacia Duster gerçek bir 4X4 olarak tasarlandı. Geniş çamurlukları, krom kaplamalı radyatör kafesi, büyük tavan barları ile koruyucu tamponu Dacia Duster’ın 4X4 genleri hakkında hiç bir kuşkuya yer bırakmıyor. Yandan bakıldığında, kasanın yüksekliği, 16” lastikleri, ve geniş çamurlukları sürücüyü en zorlu zemin ve yol koşullarının üstesinden gelmesini sağlıyor.

Isd1h2c.jpg


Dacia Duster dünyanın her yerinde her tür zemin ve yol şartlarında kullanılmak üzere tasarlandı. Bu değişken ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla, Dacia Duster, zemin yüksekliği, yüksek ve güvenli sürüş konumu arayışında olan ancak günlük hayatlarında dört çekere gerçekten ihtiyaç duymayan müşteriler için de 4X2 versiyon olarak da geliştirildi.

Dacia Duster
- takviyeli şasisi,
- zeminden yükseltilmiş kasa konumu (210 mm)
- kısa dingil çıkıntıları (önde 822 mm, arkada 820 mm)
- ve büyük engel aşma açıları (rampa giriş açısı 30° ve çıkış açısı 35°’nin üstünde) sayesinde gerek SUV (4X2 versiyon) gerekse arazi (4X4 versiyon) kullanımları için uygun bir araç olarak geliştirildi.
Dacia Duster kullanımı kolay bir araç. Boyutlarına göre kontrollü ağırlığı 4x2 versiyonda 1 160 kg ve 4x4 versiyonda 1 250 kg ile sınırlı tutuldu. Kompakt boyutları ve ağırlığı sayesinde Dacia Duster çevik bir araç.

Dacia Duster, üçgen salıncaklı Mac Pherson tipi ön takımla Logan platformu üzerinde geliştirildi. 4x4 versiyonda, arka takım Mac Pherson tipi çok salıncaklı bir dingil bazında tasarlandı. 4x2 versiyonda, değişken profilli ve programlı tasarımlı H şeklindeki arka aks daha geniş bir bagaj hacminin sunulmasını sağlıyor. Her iki versiyon da çekişi ve konforu arttıran geniş süspansiyon hareketlerine olanak veriyor.

Dacia Duster 4x4 çok kısa birinci vitesli yeni tip 6 ileri şanzıman ile donatıldı (1000 devir/dakika için 5,79 km/saat). Bu basit çözüm bozuk ve engebeli zor zeminlerde çok düşük hızlarda seyir olanağı sunuyor ve araç yüklü iken ya da dik yokuşlarda kalkışı kolaylaştırıyor.

Orta konsolun alt kısmında yer alan 4x4 kumandası, sürücünün Dacia Duster 4x4’ünün kapasitesini ihtiyaçlarına göre kolaylıkla adapte etmesini sağlıyor. Bu kumanda 3 farklı sürüş konumuna olanak veriyor:

1-) Sürücü AUTO modunu seçtiğinde, ön ve arka tekerlekler arasındaki torkun dağılımı zemine tutunma doğrultusunda otomatik olarak yapılıyor. Zemin tutunma koşulları ne olursa olsun optimal bir çekişi sağlamak üzere tasarlanan bu sistem, Dacia Duster’a gerçek 4X4 karakteri kazandırıyor. Normal koşullarda, tork sadece ön tekerleklere aktarılıyor. Çekiş kaybı durumunda veya zayıf tutunma şartlarında, torkun bir bölümü arka dingile aktarılıyor. Zorlu yol şartlarında, tork her iki dingil arasında % 50-50 oranında dağıtılıyor. Bu dağılım Nissan kaynaklı elektromanyetik tork üretici ile sağlanıyor.

2-) LOCK modunda, sürücü 4X4 moduna elektronik olarak kilitleniyor ve torkun % 50’si arka dingile sürekli olarak aktarılıyor. Bu kullanım kar, çamur, toprak, kum gibi zorlu yol tutuşun olduğu yollarda ve düşük hızlarda tavsiye ediliyor.

3-) 4X2 modunda, aktarma 2 çeker tekerlek üzerinden yapılıyor. Bu mod iyi yol koşullarında kullanılıyor ve yakıt tüketiminin azaltılmasını sağlıyor.​

DACIA DUSTER, 29.990 TL’DEN BAŞLAYAN FİYATLA 2 MART’TAN İTİBAREN ÖN SİPARİŞ KAMPANYASIYLA SATIŞTA!

Dacia Duster her yönüyle ekonomik bir araç :

- Satın alırken ekonomik : Dacia Duster’in 4x2 versiyonu 29.990 TL, 4x4 versiyonu ise 35.900 TL’den başlayan fiyatlarıyla satışa sunuluyor olacak. Avrupa’da ise 4x2 versiyon 11.900 Euro, 4x4 versiyon ise 13.900 Euro’dan başlayan fiyatlarla müşterilere sunulacak. Dacia Duster, rakipsiz bir fiyat/iç mekân genişliği/donanım oranı sunuyor.

- Kullanırken ekonomik: Dacia Duster düşük yakıt tüketimli ve CO2 salınımlı motor seçeneklerine sahip. Dacia Duster’ın dizel versiyonları 4X2 versiyonda 140 g CO2/km’den daha az bu nedenle Dacia eco² imzasını taşıyor, 4X4 versiyonda ise 150 g CO2/km’den az salınım değerleri sergiliyor. Ayrıca Türkiye’de 250 noktada bulunan Dacia Yetkili Servisi’nde uygun maliyetli bakım avantajları sunuluyor.

Dacia Duster’ın 2 Mart 2010 tarihi itibariyle ön sipariş alınarak Türkiye satışına başlanıyor. Araçların teslimatları ise Nisan ayı sonunda başlayacak.
 
Düzenleyen yönetici:

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Dacia Duster: 4x4 Dünyasını Alt Üst Edecek

Dacia Duster, günlük hayatlarında her türlü yol koşuluna uygun, sağlam, güvenilir ve kullanımı kolay bir 4x4’ün ulaşılabilir ve ekonomik olabileceğini ispatlıyor.

Dacia Duster ekonomik bir araç:
- Satın alırken ekonomik: Rakipsiz bir fiyat/iç mekân genişliği/ürün özellikleri oranı sunuyor.
- Kullanımda ekonomik: Düşük yakıt tüketimli ve CO2 salınımlı motor seçenekleriyle donatıldı. Dacia Duster’ın dizel versiyonları 4X2 versiyonda 140 g CO2/km’den daha az bu nedenle Dacia eco² imzasını taşıyor, 4X4 versiyonda ise 150 g CO2/km’den az salınım değerleri sergiliyor.

Dacia, Duster ile her türlü yol koşulunda kullanılabilen sağlam, güvenilir ve çekici bir tasarıma sahip bir 4x4’ün ekonomik ve ulaşılabilir olduğunu gösteriyor. 2004 yılında Logan Sedan’ın lansmanıyla çekici tasarımlı, uygun kullanım maliyetli, güvenilir ve sağlam bir otomobilin uygun fiyatlı olabileceğini göstererek otomotiv dünyasında devrim yaratan Dacia, Duster sayesinde bu kez de 4x4 dünyasındaki yerleşik inanışları alt üst etmeye kararlı.

Dacia Duster Romanya’da Piteşti fabrikasında üretilecek. 4X2 ve 4X4 versiyonları 2010 ilkbaharından itibaren Avrupa, Kuzey Afrika ülkeleriyle birlikte Türkiye’de satışa sunulacak.

Logan ve Sandero’da olduğu gibi, Duster de dünyanın farklı bölgelerinde Renault veya Dacia markaları altında üretilip ticarileştirilecek.

DUSTER PROJESİNİN DOĞUŞU: KARŞILANMAYAN YENİ İHTİYAÇLARA CEVAP VERMEK

Duster projesi bir ihtiyaçtan doğdu: Dünyada geniş iç mekânlı, sağlam ve ekonomik 4X4’lere ihtiyaç var. Bununla birlikte, bu talep bugün yeterince karşılanmıyor. Bu saptama sonucunda, Renault grubu ilk olarak büyümekte olan ülkelere yönelik her türlü yol koşulunda kullanılabilecek ekonomik bir SUV araç geliştirme kararı verdi.

Büyümekte olan ülkelerde, toplumun orta sınıfı sosyal başarılarına ayak uyduracak modern araçlara sahip olmayı arzu ediyorlar. Buna paralel olarak, hem zorlu hem de değişken kullanım koşullarında (uzun mesafeler, bozuk yol koşulları, zorlayıcı hava koşulları) dayanıklı, sağlam, güvenilir ve çok amaçlı bir otomobile ihtiyaç duyuyorlar. Ancak, mevcut ürünlerin çoğu orta sınıf tüketiciler için genellikle erişilemeyecek fiyat düzeyinde yer alıyor.

Avrupa’da, Dacia’nın başarısı modern, güvenilir ve ekonomik araç arayışında olan bir müşteri kitlesinin bulunduğunu gösterdi. Öte yandan, SUV ve 4X4 model arzı çok geniş olmasına rağmen, daha çok gösterişli, pahalı ve çoğunlukla arazi kullanım koşullarına uygun olmayan SUV’lara öncelik verildiğinden, her türlü yol koşulunda kullanılabilecek işlevsel ve ekonomik araçlar segmenti ihmal edildi.

DACIA DUSTER, GERÇEK BİR 4X4

Dacia Duster’ın ön yüzü sağlamlığını öne çıkartacak şekilde tasarlandı: Geniş çamurlukları, krom kaplamalı büyük radyatör kafesi ile koruyucu tamponu Dacia Duster’ın 4X4 genleri hakkında hiç bir kuşkuya yer bırakmıyor. Yandan bakıldığında, kasanın yüksek konumu, belirgin çamurlukları ve kaporta koruma bantları sürücüyü en zorlu zemin ve yol koşullarının üstesinden gelmesini sağlıyor.

Dacia Duster, 4,31 m uzunluğu ve 1,82 m genişliği ile, kompakt boyutlara sahip olan bir araç. Aracın büyüklüğü, off-road kullanımda olduğu gibi, şehir ortamında da aynı rahatlıkla kullanılmasını sağlıyor. Dacia Duster, bir yandan arazi araçları dünyasına aidiyetini gösteriyor, diğer yandan çekici çizgiler sergiliyor.

Dacia Duster dünyanın her yerinde her tür zemin ve yol şartlarında kullanılmak üzere tasarlandı. Bu değişken ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla, Dacia Duster, yüksek ve güvenli sürüş arayışında olan ancak günlük hayatlarında dört çekere gerçekten ihtiyaç duymayan müşteriler için 4X2 versiyon olarak ve daha geniş bir kullanım için 4X4 versiyon olarak mevcut olacak.

Dacia Duster güçlendirilmiş şasisi, yükseltilmiş konumu (200 mm’nin üstünde) ve manevra açıları (rampaya giriş açısı 30° ve çıkış açısı 35°’nin üstünde) sayesinde, gerek SUV (4X2 versiyon) gerekse arazi (4X4 versiyon) kullanımları için uygun bir araç olarak geliştirildi.
Dacia Duster sadece arazide kullanım meraklılarına dönük olmayan kullanımı kolay bir 4X4 olarak tasarlandı. Kompakt boyutları ve 4x2 versyionu için 1.180 kg, 4x4 versiyonu için 1.280 kg ağırlığı onu özellikle çevik bir araç yapıyor. İç mekânda orta konsolun altında yer alan (Nissan’dan gelen) eşsiz kumandası sayesinde, Dacia Duster’ın sürücüsü araç kapasitesini ihtiyaçlarına göre kolaylıkla adapte edebiliyor. Bu kumanda 3 farklı kullanım modu arasında seçim yapılmasını sağlıyor:

- Sürücü AUTO modunu seçtiğinde, ön ve arka tekerlekler arasındaki torkun dağılımı zemine tutunma doğrultusunda otomatik olarak yapılıyor. Zemin tutunma koşulları ne olursa olsun optimal bir çekişi sağlamak üzere tasarlanan bu sistem, Dacia Duster’a gerçek 4X4 karakteri kazandırıyor. Normal koşullarda, tork sadece ön tekerleklere aktarılıyor. Çekiş kaybı durumunda veya zayıf tutunma şartlarında, torkun bir bölümü arka dingile aktarılıyor. Zorlu yol şartlarında, tork her iki dingil arasında % 50-50 oranında dağıtılıyor. Bu dağılım Nissan kaynaklı elektromanyetik tork üretici ile sağlanıyor.
- LOCK modunda, sürücü 4X4 moduna elektronik olarak kilitleniyor ve torkun % 50’si arka dingile sürekli olarak aktarılıyor. Bu kullanım kar, çamur, toprak, kum gibi zorlu yol tutuşun olduğu yollarda ve düşük hızlarda tavsiye ediliyor.
- 4X2 modunda, aktarma 2 çeker tekerlek üzerinden yapılıyor. Bu mod iyi yol koşullarında kullanılıyor ve yakıt tüketiminin azaltılmasını sağlıyor.

DACİA MARKASININ TÜM ÜSTÜNLÜKLERİNİ SUNAN BİR 4X4

Dacia gamının 6. modeli olan Duster markanın felsefesine sadık kalıyor : Rakipsiz fiyat/iç mekân genişliği oranı ile kontrollü tüketimi sayesinde düşük kullanım maliyeti, optimal güvenlik seviyesi ve yüksek dayanıklılık özellikleri sunuyor.

Rakipsiz fiyat/iç mekân genişliği oranı

Dacia Duster her ne kadar fiyatıyla küçük şehir modelleri sınıfında yer alıyorsa da, dış ve iç boyutları onu daha çok bir üst kompakt (orta boy) modeller sınıfına yerleştiriyor.

Dacia Duster 5 yetişkin yolcuya rahatlıkla ulaşım olanağı sunuyor. Gerek arkada ve gerekse önde oturan yolcularına Dacia Logan Sedan ile aynı iç mekân genişliğini sunuyor.

Dacia Duster’ın bagajı da aracın kompakt boyutları düşünüldüğünde rakipsiz bir kapasite sağıyor. Bagaj ISO standardında 475 dm³ ‘e kadar (versiyonlara göre) kapasite sergiliyor. Arka banket katlanmış ve minder yatırılmış haldeyken, Dacia Duster ISO standardına göre 1 600 dm³ ‘ü bile aşan (versiyonlara göre) etkileyici bir yükleme alanı sunuyor.

Güvenilir, ekonomik ve düşük CO2 salınımlı motor seçenekleri

Dacia Duster 4X2 ve 4X4 versiyonları, Renault grubunun araçlarının çoğunda kendilerini kanıtlamış olan 1.6 16v 110 bg benzinli ve 1.5 dCi 85 bg, 1.5 dCi 105 bg dizel motor seçenekleriyle tüketicinin beğenisine sunulacak. Bu motorlar Dacia markasını simgeleyen sağlamlık ve ekonomik bakım kolaylığı kriterlerine mükemmel bir şekilde uyuyor. Duster’in düşük ağırlığıyla birleşen bu motorlar, Dacia’nın bu 4X4 modelinin kontrollü bir yakıt tüketimi ve performanslı bir çevre bilançosu sunmasını sağlıyor; çünkü 1.5 dCi dizel versiyonlar 4X2 versiyonda 140 g CO2/km’den daha az – ve bu nedenle Dacia eco² imzasını alıyorlar - ve 4X4 versiyonda ise 150 g CO2/km’den daha az salınım değerlerine sahipler.

Güvenlik, vazgeçilmez bir öncelik

Dacia Duster Renault grubunun güvenlik konusunda genel kabul gören tüm uzmanlığından yararlanıyor. Dacia’nın 4X4’ünde elektronik fren dağıtıcı (EBV) ve acil fren yardımı (AFU) fonksiyonlu Bosch 8.1 ABS sistemi kullanıldı.

Pasif güvenlik alanında, Dacia Duster’da sürücü ve yolcu hava yastıkları (ülkelere göre) ve 3 noktalı güç limitörlü emniyet kemerleri standart olarak bulunuyor. Versiyonlara göre, iki adet yan hava yastığı sürücü ve yolcu hava yastıklarına ekleniyor. Bunlar yandan çarpışmalarda yolcular için ek bir koruma sağlıyor. Ön koltuklardaki aktif ön gergili emniyet kemerleri (versiyonlara göre) Dacia Duster’ın yolcuları tutma ve koruma düzeneğini zenginleştiriyor. Bunlar göğüs kafesinin en iyi şekilde tutulmasını sağlıyor ve önden çarpışma durumunda kemeri göğüs ve karın seviyesinde sabit tutarak gövdenin öne doğru hareketini sınırlıyor.

Ve her zaman olduğu gibi Dacia markasının temel değerleri: Güvenilirlik ve sağlamlık

Logan platformu üzerinde geliştirilen tüm araçlarda olduğu gibi, Dacia Duster’da da tasarım tercihleri markanın bilinirliğini sağlayan sağlamlık ve güvenilirlik temelleri üzerine yaratıldı. Paslanmaya karşı antikorozyon koruması özel bir çalışmaya konu oldu ve bu konuda çok sayıda önlem alındı:
  • Şasinin ve kapıların boş bölümlerine balmumu enjeksiyonu yapıldı,
  • Dış bağlantıların sızdırmazlığı macun çekilerek sağlandı,
  • Şasinin mekanik parçaları üzerinde ek balmumu kullanıldı,
  • Şasi altı, çamurluklar, davlumbaz üzerinde çakıl ve taş sıçramalarına karşı önleyici koruma güçlendirildi.
Yüksek kalite seviyesinin hemen algılanabilir olması amacıyla Dacia Duster, 3 yıl veya 100 000 km garanti ile satışa sunulacak.
 

MeRciMeK

V.I.P
V.I.P
Aslında böyle büyük kocaman arabalar ilgimi çekmiştir hep ama zaptetmesi birazcık zor :D O yüzden ufak tefek araba aldırıcam ilk olarak kendime :D:P
 

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Aslında Mayıs ayı içerisinde kesin olarak Nissan Qashqai (SUV) modeline karar vermiştim ancak bu aracı görünce fikrim biraz değişecek gibi. Dacia'nın bu modelinin bazı bölümlerinde Nissan teknolojisi kullanılmış. Ancak içi beklentilerimden baya bi uzak. Torpido Nissan Qashqai'inin yanından geçebilecek gibi değil. Adamlar bir kol dayama yeri bile yapmamışlar, böylesi bir detayın maliyeti sanırım 50-100 TL gibi ek yük getirir bunu bile neden yapmazlar anlamak güç.

Dacia Duster ile ilgili rastladığım yeni resimler var. Hala ön siparişle satış devam ediyor ama hala ortalıkta araçtan eser yok :) Bir de duyduğuma göre teknik olarak aynı olan ve sadece logosu farklı olan bir model de varmış. Yani dacia logosu yerine Renault logolusu... :)

6VK7WH8.jpg


g6JRpY8.jpg
 
Düzenleyen yönetici:

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Bu araca ait resimler henüz nette çok fazla yok. Rastladıkça ekliyorum. Şu an ön siparişle satılıyor ve hala Dacia Duster'i fuar haricinde kimse görmedi :)

iW8WSHQ.jpg
z6EYYF0.jpg
C3pcu6m.jpg
 
Düzenleyen yönetici:
Top