4x4 arazi araçları dendiğinde bugün çoğunlukla akla geniş boyutlarda ve pahalı araçlar geliyor. Dacia Duster bu düşünceyi çürütmeye kararlı.
4,31 m uzunluğu ve 1,82 m genişliği ile, Dacia Duster kompakt boyutlara sahip olan bir araç. Renault Mégane büyüklüğünde olan araç, off-road kullanımda olduğu gibi, şehir ortamında da aynı rahatlıkla kullanım sağlıyor. Dacia Duster, bir yandan arazi araçları dünyasına aidiyetini gösterirken, aynı zamanda çekici tasarımıyla şehir ortamına da mükemmel uyumunu sergiliyor.
Dacia Duster gerçek bir 4X4 olarak tasarlandı. Geniş çamurlukları, krom kaplamalı radyatör kafesi, büyük tavan barları ile koruyucu tamponu Dacia Duster’ın 4X4 genleri hakkında hiç bir kuşkuya yer bırakmıyor. Yandan bakıldığında, kasanın yüksekliği, 16” lastikleri, ve geniş çamurlukları sürücüyü en zorlu zemin ve yol koşullarının üstesinden gelmesini sağlıyor.
Dacia Duster dünyanın her yerinde her tür zemin ve yol şartlarında kullanılmak üzere tasarlandı. Bu değişken ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla, Dacia Duster, zemin yüksekliği, yüksek ve güvenli sürüş konumu arayışında olan ancak günlük hayatlarında dört çekere gerçekten ihtiyaç duymayan müşteriler için de 4X2 versiyon olarak da geliştirildi.
Dacia Duster
- takviyeli şasisi,
- zeminden yükseltilmiş kasa konumu (210 mm)
- kısa dingil çıkıntıları (önde 822 mm, arkada 820 mm)
- ve büyük engel aşma açıları (rampa giriş açısı 30° ve çıkış açısı 35°’nin üstünde) sayesinde gerek SUV (4X2 versiyon) gerekse arazi (4X4 versiyon) kullanımları için uygun bir araç olarak geliştirildi.
Dacia Duster kullanımı kolay bir araç. Boyutlarına göre kontrollü ağırlığı 4x2 versiyonda 1 160 kg ve 4x4 versiyonda 1 250 kg ile sınırlı tutuldu. Kompakt boyutları ve ağırlığı sayesinde Dacia Duster çevik bir araç.
Dacia Duster, üçgen salıncaklı Mac Pherson tipi ön takımla Logan platformu üzerinde geliştirildi. 4x4 versiyonda, arka takım Mac Pherson tipi çok salıncaklı bir dingil bazında tasarlandı. 4x2 versiyonda, değişken profilli ve programlı tasarımlı H şeklindeki arka aks daha geniş bir bagaj hacminin sunulmasını sağlıyor. Her iki versiyon da çekişi ve konforu arttıran geniş süspansiyon hareketlerine olanak veriyor.
Dacia Duster 4x4 çok kısa birinci vitesli yeni tip 6 ileri şanzıman ile donatıldı (1000 devir/dakika için 5,79 km/saat). Bu basit çözüm bozuk ve engebeli zor zeminlerde çok düşük hızlarda seyir olanağı sunuyor ve araç yüklü iken ya da dik yokuşlarda kalkışı kolaylaştırıyor.
Orta konsolun alt kısmında yer alan 4x4 kumandası, sürücünün Dacia Duster 4x4’ünün kapasitesini ihtiyaçlarına göre kolaylıkla adapte etmesini sağlıyor. Bu kumanda 3 farklı sürüş konumuna olanak veriyor:
DACIA DUSTER, 29.990 TL’DEN BAŞLAYAN FİYATLA 2 MART’TAN İTİBAREN ÖN SİPARİŞ KAMPANYASIYLA SATIŞTA!
Dacia Duster her yönüyle ekonomik bir araç :
- Satın alırken ekonomik : Dacia Duster’in 4x2 versiyonu 29.990 TL, 4x4 versiyonu ise 35.900 TL’den başlayan fiyatlarıyla satışa sunuluyor olacak. Avrupa’da ise 4x2 versiyon 11.900 Euro, 4x4 versiyon ise 13.900 Euro’dan başlayan fiyatlarla müşterilere sunulacak. Dacia Duster, rakipsiz bir fiyat/iç mekân genişliği/donanım oranı sunuyor.
- Kullanırken ekonomik: Dacia Duster düşük yakıt tüketimli ve CO2 salınımlı motor seçeneklerine sahip. Dacia Duster’ın dizel versiyonları 4X2 versiyonda 140 g CO2/km’den daha az bu nedenle Dacia eco² imzasını taşıyor, 4X4 versiyonda ise 150 g CO2/km’den az salınım değerleri sergiliyor. Ayrıca Türkiye’de 250 noktada bulunan Dacia Yetkili Servisi’nde uygun maliyetli bakım avantajları sunuluyor.
Dacia Duster’ın 2 Mart 2010 tarihi itibariyle ön sipariş alınarak Türkiye satışına başlanıyor. Araçların teslimatları ise Nisan ayı sonunda başlayacak.
4,31 m uzunluğu ve 1,82 m genişliği ile, Dacia Duster kompakt boyutlara sahip olan bir araç. Renault Mégane büyüklüğünde olan araç, off-road kullanımda olduğu gibi, şehir ortamında da aynı rahatlıkla kullanım sağlıyor. Dacia Duster, bir yandan arazi araçları dünyasına aidiyetini gösterirken, aynı zamanda çekici tasarımıyla şehir ortamına da mükemmel uyumunu sergiliyor.
Dacia Duster gerçek bir 4X4 olarak tasarlandı. Geniş çamurlukları, krom kaplamalı radyatör kafesi, büyük tavan barları ile koruyucu tamponu Dacia Duster’ın 4X4 genleri hakkında hiç bir kuşkuya yer bırakmıyor. Yandan bakıldığında, kasanın yüksekliği, 16” lastikleri, ve geniş çamurlukları sürücüyü en zorlu zemin ve yol koşullarının üstesinden gelmesini sağlıyor.
Dacia Duster dünyanın her yerinde her tür zemin ve yol şartlarında kullanılmak üzere tasarlandı. Bu değişken ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla, Dacia Duster, zemin yüksekliği, yüksek ve güvenli sürüş konumu arayışında olan ancak günlük hayatlarında dört çekere gerçekten ihtiyaç duymayan müşteriler için de 4X2 versiyon olarak da geliştirildi.
Dacia Duster
- takviyeli şasisi,
- zeminden yükseltilmiş kasa konumu (210 mm)
- kısa dingil çıkıntıları (önde 822 mm, arkada 820 mm)
- ve büyük engel aşma açıları (rampa giriş açısı 30° ve çıkış açısı 35°’nin üstünde) sayesinde gerek SUV (4X2 versiyon) gerekse arazi (4X4 versiyon) kullanımları için uygun bir araç olarak geliştirildi.
Dacia Duster kullanımı kolay bir araç. Boyutlarına göre kontrollü ağırlığı 4x2 versiyonda 1 160 kg ve 4x4 versiyonda 1 250 kg ile sınırlı tutuldu. Kompakt boyutları ve ağırlığı sayesinde Dacia Duster çevik bir araç.
Dacia Duster, üçgen salıncaklı Mac Pherson tipi ön takımla Logan platformu üzerinde geliştirildi. 4x4 versiyonda, arka takım Mac Pherson tipi çok salıncaklı bir dingil bazında tasarlandı. 4x2 versiyonda, değişken profilli ve programlı tasarımlı H şeklindeki arka aks daha geniş bir bagaj hacminin sunulmasını sağlıyor. Her iki versiyon da çekişi ve konforu arttıran geniş süspansiyon hareketlerine olanak veriyor.
Dacia Duster 4x4 çok kısa birinci vitesli yeni tip 6 ileri şanzıman ile donatıldı (1000 devir/dakika için 5,79 km/saat). Bu basit çözüm bozuk ve engebeli zor zeminlerde çok düşük hızlarda seyir olanağı sunuyor ve araç yüklü iken ya da dik yokuşlarda kalkışı kolaylaştırıyor.
Orta konsolun alt kısmında yer alan 4x4 kumandası, sürücünün Dacia Duster 4x4’ünün kapasitesini ihtiyaçlarına göre kolaylıkla adapte etmesini sağlıyor. Bu kumanda 3 farklı sürüş konumuna olanak veriyor:
1-) Sürücü AUTO modunu seçtiğinde, ön ve arka tekerlekler arasındaki torkun dağılımı zemine tutunma doğrultusunda otomatik olarak yapılıyor. Zemin tutunma koşulları ne olursa olsun optimal bir çekişi sağlamak üzere tasarlanan bu sistem, Dacia Duster’a gerçek 4X4 karakteri kazandırıyor. Normal koşullarda, tork sadece ön tekerleklere aktarılıyor. Çekiş kaybı durumunda veya zayıf tutunma şartlarında, torkun bir bölümü arka dingile aktarılıyor. Zorlu yol şartlarında, tork her iki dingil arasında % 50-50 oranında dağıtılıyor. Bu dağılım Nissan kaynaklı elektromanyetik tork üretici ile sağlanıyor.
2-) LOCK modunda, sürücü 4X4 moduna elektronik olarak kilitleniyor ve torkun % 50’si arka dingile sürekli olarak aktarılıyor. Bu kullanım kar, çamur, toprak, kum gibi zorlu yol tutuşun olduğu yollarda ve düşük hızlarda tavsiye ediliyor.
3-) 4X2 modunda, aktarma 2 çeker tekerlek üzerinden yapılıyor. Bu mod iyi yol koşullarında kullanılıyor ve yakıt tüketiminin azaltılmasını sağlıyor.
DACIA DUSTER, 29.990 TL’DEN BAŞLAYAN FİYATLA 2 MART’TAN İTİBAREN ÖN SİPARİŞ KAMPANYASIYLA SATIŞTA!
Dacia Duster her yönüyle ekonomik bir araç :
- Satın alırken ekonomik : Dacia Duster’in 4x2 versiyonu 29.990 TL, 4x4 versiyonu ise 35.900 TL’den başlayan fiyatlarıyla satışa sunuluyor olacak. Avrupa’da ise 4x2 versiyon 11.900 Euro, 4x4 versiyon ise 13.900 Euro’dan başlayan fiyatlarla müşterilere sunulacak. Dacia Duster, rakipsiz bir fiyat/iç mekân genişliği/donanım oranı sunuyor.
- Kullanırken ekonomik: Dacia Duster düşük yakıt tüketimli ve CO2 salınımlı motor seçeneklerine sahip. Dacia Duster’ın dizel versiyonları 4X2 versiyonda 140 g CO2/km’den daha az bu nedenle Dacia eco² imzasını taşıyor, 4X4 versiyonda ise 150 g CO2/km’den az salınım değerleri sergiliyor. Ayrıca Türkiye’de 250 noktada bulunan Dacia Yetkili Servisi’nde uygun maliyetli bakım avantajları sunuluyor.
Dacia Duster’ın 2 Mart 2010 tarihi itibariyle ön sipariş alınarak Türkiye satışına başlanıyor. Araçların teslimatları ise Nisan ayı sonunda başlayacak.