Panasonic, Samsung, Sony ve XPAND 3D, üç boyutlu televizyonların markalarından bağımsız olarak kullanılabilecek 3D gözlük geliştirecek
"Full HD 3D Gözlük Girişimi" için işbirliğine giden Panasonic, Samsung, Sony ve XPAND 3D, üç boyutlu televizyonların markalarından bağımsız olarak kullanılabilecek 3D gözlük geliştirecek. Evrensel 3D gözlükler, gelecek yıl tüketiciyle buluşacak.
Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Corporation ve X6D Limited (XPAND 3D) bir araya gelerek, "Full HD 3D Gözlük Girişimi" adı altında, yeni bir teknolojiyle tüketiciye yönelik, standart bir 3D active gözlük geliştirmeyi planladıklarını duyurdu. Dört şirket bu yeni anlaşmayla, radyo frekans (RF) sistemli 3D active gözlük teknolojisi lisanslama üzerine birlikte çalışmayı hedefliyor. İşbirliği ile geliştirilecek olan bu teknolojiyle kullanıcılar, 3D active gözlük ile televizyon, kişisel bilgisayar monitörleri, projektörler ve XPAND active shutter gözlüklü 3D sinema gibi 3D görüntü aktarıcıları arasındaki kızıl ötesi iletişim kurabilecek. Dün duyurulan Full HD 3D Girişimi'nin lisanslamasının gelecek ay tamamlanması hedefleniyor. Aynı tarihte yeni standardizasyonun uygulandığı 3D active gözlüklerin geliştirilmesine de başlanacak. Yeni evrensel gözlüklerin 2012'de tüketiciye ulaşacak.
'KULLANICILAR, GÖZLÜĞÜNÜ KAP DA GEL DİYEBİLECEK'
Panasonic Türkiye Viera Televizyon Grubu Ürün Müdürü Uluç Özler, 3D active gözlüklerin standardizasyonu girişimi ile ilgili şunalrı söyledi: "Markaların gözlükleri birbirini desteklememesi, 3D keyfini yakınlarınızla paylaşmak istediğinizde normalde ihtiyaç duyduğunuzdan daha fazla adette gözlük sahibi olmanızı gerektiriyordu. Bu da daha fazla para harcamanız anlamına geliyordu. Bu anlaşma Full HD 3D gözlüklerde farklı markaların birbirlerini desteklemesini sağlayacak bir standart getirecek ve böylece kullanıcılara çok önemli bir avantaj sağlanacak. Dolayısıyla farklı bir marka 3D TV'si olan arkadaşınızı akşam evde vereceğiniz 3D Sinema partisine veya maç izlemeye davet ederken 'gözlüğünü kap gel' diyebileceksiniz."
'SEKTÖRÜN KRİTİK SORUNUNA EL ATILDI'
Samsung Electronics Görüntü Teknolojisi Başkan Yardımcısı Jurack Chae, "Active 3D teknolojisi, 3D televizyon sektöründe, tüketiciler için en popüler teknoloji seçeneği olma konumunu koruyor. Active 3D teknolojisi yılık ilk yarısında ABD 3D TV pazarının yüzde 96'sını kapsadı. Bu Full HD gözlük girişimi, tüketicilerin 3D teknolojisini daha iyi benimseyip anlamalarını sağlayacak" derken, Sony Corporation Ev Eğlence Sistemleri Geliştirme Bölümü Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Jun Yonemitsu, "Bu ittifakla birlikte, hepimiz sektörün kritik sorunlarına hitap ederek ürünlerimiz üzerinden daha iyi bir tüketici deneyimi sağlamaya çalışacağız" dedi.
"Full HD 3D Gözlük Girişimi" için işbirliğine giden Panasonic, Samsung, Sony ve XPAND 3D, üç boyutlu televizyonların markalarından bağımsız olarak kullanılabilecek 3D gözlük geliştirecek. Evrensel 3D gözlükler, gelecek yıl tüketiciyle buluşacak.
Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Corporation ve X6D Limited (XPAND 3D) bir araya gelerek, "Full HD 3D Gözlük Girişimi" adı altında, yeni bir teknolojiyle tüketiciye yönelik, standart bir 3D active gözlük geliştirmeyi planladıklarını duyurdu. Dört şirket bu yeni anlaşmayla, radyo frekans (RF) sistemli 3D active gözlük teknolojisi lisanslama üzerine birlikte çalışmayı hedefliyor. İşbirliği ile geliştirilecek olan bu teknolojiyle kullanıcılar, 3D active gözlük ile televizyon, kişisel bilgisayar monitörleri, projektörler ve XPAND active shutter gözlüklü 3D sinema gibi 3D görüntü aktarıcıları arasındaki kızıl ötesi iletişim kurabilecek. Dün duyurulan Full HD 3D Girişimi'nin lisanslamasının gelecek ay tamamlanması hedefleniyor. Aynı tarihte yeni standardizasyonun uygulandığı 3D active gözlüklerin geliştirilmesine de başlanacak. Yeni evrensel gözlüklerin 2012'de tüketiciye ulaşacak.
'KULLANICILAR, GÖZLÜĞÜNÜ KAP DA GEL DİYEBİLECEK'
Panasonic Türkiye Viera Televizyon Grubu Ürün Müdürü Uluç Özler, 3D active gözlüklerin standardizasyonu girişimi ile ilgili şunalrı söyledi: "Markaların gözlükleri birbirini desteklememesi, 3D keyfini yakınlarınızla paylaşmak istediğinizde normalde ihtiyaç duyduğunuzdan daha fazla adette gözlük sahibi olmanızı gerektiriyordu. Bu da daha fazla para harcamanız anlamına geliyordu. Bu anlaşma Full HD 3D gözlüklerde farklı markaların birbirlerini desteklemesini sağlayacak bir standart getirecek ve böylece kullanıcılara çok önemli bir avantaj sağlanacak. Dolayısıyla farklı bir marka 3D TV'si olan arkadaşınızı akşam evde vereceğiniz 3D Sinema partisine veya maç izlemeye davet ederken 'gözlüğünü kap gel' diyebileceksiniz."
'SEKTÖRÜN KRİTİK SORUNUNA EL ATILDI'
Samsung Electronics Görüntü Teknolojisi Başkan Yardımcısı Jurack Chae, "Active 3D teknolojisi, 3D televizyon sektöründe, tüketiciler için en popüler teknoloji seçeneği olma konumunu koruyor. Active 3D teknolojisi yılık ilk yarısında ABD 3D TV pazarının yüzde 96'sını kapsadı. Bu Full HD gözlük girişimi, tüketicilerin 3D teknolojisini daha iyi benimseyip anlamalarını sağlayacak" derken, Sony Corporation Ev Eğlence Sistemleri Geliştirme Bölümü Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Jun Yonemitsu, "Bu ittifakla birlikte, hepimiz sektörün kritik sorunlarına hitap ederek ürünlerimiz üzerinden daha iyi bir tüketici deneyimi sağlamaya çalışacağız" dedi.