General Motors, Güney Kore ile birlikte Chevrolet'yi bir Avrupa ülkesinde üretmeye karar verdi
Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Atmaca, yatırım listesinde Türkiye'nin de olduğunu açıkladı. GM Başkanı Dan Akerson, geçen yıl Avrupa pazarında satılan Chevrolet sayısının 477 bine ulaştığını belirterek, Bu satış rakamı Chevrolet'nin bu kıtada üretilmesi için yeterli gerekçeyi oluşturuyor dedi. I 2014'te gündeme gelecek yatırımın büyüklüğü konusunda bilgi verilmezken Tolga Atmaca, Aslında Türkiye'ye gelmemesi için hiçbir neden yok dedi.
General Motors (GM) , Güney Kore'de üreterek Avrupa'da da sattığı Chevrolet modellerini, 2014 yılından itibaren Avrupa'da üretmeye karar verdiğini açıkladı. GM Başkanı Dan Akerson hafta içinde yaptığı açıklamada geçen yıl Avrupa pazarında satılan 477 bin adet Chevrolet'nin büyük bir kısmının Güney Kore'de üretildiğini, ulaşılan bu satış rakamın Chevrolet'nin artık bu kıtada da üretilmesi için yeterli gerekçe olduğunu ifade etti. Akerson, üretimin nerede yapılacağı konusunda bir açıklama yapmazken, GM'in bu kararını Avrupa'da kızgınlıkla karşılayanlar da oldu. Opel'in İşçi Temsilci Başkanı Klaus Franz, GM'in bu kararı almakta bu kadar geç kalmasının canlarını acıttığını belirterek, Böyle bir karar Belçika'daki Anvers fabrikasının kapanması aşamasında alınıp, 2 bin 500 çalışanın işlerini kaybetmeleri önlenebilirdi diye konuştu.
YAN SANAYİ SEÇİMDE EN ÖNEMLİ ETKEN
Avrupa'da satılacak yaklaşık 500 bin Chevrolet'nin üretiminin, Avrupa'da yapılabilmesi ve yine rekabetçi fiyatlarla yapılabilmesi için bu üretimin rekabetçi şartları ve özellikle yan sanayisi gelişmiş ülkelerde yapılması gerekiyor. Türkiye'de tanım böyle yapıldığında Chevrolet'nin üretimin yapabileceği aday ülkeler arasında ilk sıralarda yer alıyor.
AVRUPA YATIRIMI İÇİN 2014 YILI BEKLENECEK
1999 yılında iflas eden Güney Koreli Daewoo şirketini satın alan ABD'li otomotiv devi General Motors başlangıçta bu ülkede Daewoo markalı araçlar üretti. Ancak üretilen araçlar zaman içinde Kore ve birkaç Asya ülkesi hariç her yerde Chevrolet markasıyla satılmaya başlandı. 31 Mart 2011 tarihine kadar GM Daewoo ismiyle anılan şirketin adı, General Motors Kore olarak değişti ve bu değişimle birlikte üretilen otomobillerin adı da artık tüm dünyada Chevrolet oldu. 1999 yılında gerçekleşen satın alma sırasında Kore'yle yapılan anlaşma uyarınca üretim 15 yıl süreyle ülke dışına çıkarılamayacaktı. GM bu sürenin dolacağı 2014 yılında, Avrupa'da da üretim yapacağını duyurdu.
TÜRK OTOMOTİV SANAYİİ 30 MİLYAR DOLARA ULAŞTI!
Türkiye'de otomobil üretimi 1966 yılında Anadol ile başladı. 1971 yılına gelindiğinde önce Koç grubu ve Fiat'la birlikte kurulan Tofaş, hemen ardından ise Oyak ve Renault ortaklığında kurulan Renault üretimi başladı. Uzun yıllar iki markanın üretim yaptığı pazarda Ford Taunus ve Opel Vectra gibi otomobillerin de üretim ve montajları gerçekleştirildi. Serbest pazar ekonomisine geçilmesiyle birlikte ithalatın önü açıldı ve iç pazardaki ürün çeşitliliği arttı. 1994 yılında Toyota, 1997 yılındaysa Honda ve ardından Hyundai'nin Türkiye'de fabrikaları üretime başladı.
Bugün Türkiye'nin tedarik zinciriyle birlikte toplam otomotiv yatırımı 30 milyar doların üzerinde olarak kabul ediliyor. Binek otomobil markalarının yaptığı toplam yatırım ise 10 milyar doları aşmış durumda. Türkiye'de üretim yapacak yeni bir markanın yapması gereken minimum başlangıç yatırımı tutarının ise 500 milyon dolar olması gerektiği ifade ediliyor.
Türkiye'ye gelmemesi için hiçbir neden yok'
Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Tolga Atmaca nerede, nasıl bir çalışma yapıldığı konusunda şimdilik bir bilgi veremeyeceğini ancak, Türkiye'nin Chevrolet'nin üretim yapılabilecek ülkeler listesine kesin olarak girdiğini söyledi. Atmaca, 2014'ten sonra başlayacak üretime karar verilmesi halinde Türkiye'nin hangi bölgesinde yapılacağı ya da yatırımın ne büyüklükte olacağı konusunda ise bilgi vermedi. Atmaca, üretimin Türkiye'ye gelmemesi için bir neden bulunmadığını dile getirdi.
7 AYDA 11 BİN 735 OTOMOBİL SATTI!
Chevrolet geçen yıl Türkiye'de 18 bin 61 adet araç sattı. Bu yılın ilk 7 ayındaysa geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 58'lik artışla 11 bin 735 adetlik bir satış rakamına ulaşıldı. Markanın yıl sonu hedefi ise 25 bin adetin üzerine çıkmak. Avrupa'da en fazla satılan ülkeler sıralamasında 4. sırada bulunan Chevrolet Türkiye'nin toplam Avrupa Chevrolet satışları içindeki payı ise yüzde 4'ün biraz altında.
CAPTIVA'NIN PAZAR PAYI TEMMUZDA YÜZDE 30'A ÇIKTI
Chevrolet'nin Türkiye'deki büyük satış artışı başarılı modeli Cruze'la birlikte başladı. Ancak markanın dikkat çeken bir diğer modeli de SUV segmentindeki temsilcisi Captiva. Chevrolet Captiva modeli 2011 yılının Ocak-Temmuz döneminde 4 bin 301 adetlik satışa ulaştı. Temmuz ayında pazardaki gerilemeye rağmen rağmen, SUV 4x4 segmentinde Captiva pazar payını yüzde 30'a çıkarttı. Chevrolet Türkiye, 2011'in ilk 7 ayında binek otomobil pazarında 8. sırada yer aldı.
Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Atmaca, yatırım listesinde Türkiye'nin de olduğunu açıkladı. GM Başkanı Dan Akerson, geçen yıl Avrupa pazarında satılan Chevrolet sayısının 477 bine ulaştığını belirterek, Bu satış rakamı Chevrolet'nin bu kıtada üretilmesi için yeterli gerekçeyi oluşturuyor dedi. I 2014'te gündeme gelecek yatırımın büyüklüğü konusunda bilgi verilmezken Tolga Atmaca, Aslında Türkiye'ye gelmemesi için hiçbir neden yok dedi.
Bağlantıyı görüntüleme izniniz yok, görüntülemek için:
Giriş yapın veya üye olun.
Bağlantıyı görüntüleme izniniz yok, görüntülemek için:
Giriş yapın veya üye olun.
General Motors (GM) , Güney Kore'de üreterek Avrupa'da da sattığı Chevrolet modellerini, 2014 yılından itibaren Avrupa'da üretmeye karar verdiğini açıkladı. GM Başkanı Dan Akerson hafta içinde yaptığı açıklamada geçen yıl Avrupa pazarında satılan 477 bin adet Chevrolet'nin büyük bir kısmının Güney Kore'de üretildiğini, ulaşılan bu satış rakamın Chevrolet'nin artık bu kıtada da üretilmesi için yeterli gerekçe olduğunu ifade etti. Akerson, üretimin nerede yapılacağı konusunda bir açıklama yapmazken, GM'in bu kararını Avrupa'da kızgınlıkla karşılayanlar da oldu. Opel'in İşçi Temsilci Başkanı Klaus Franz, GM'in bu kararı almakta bu kadar geç kalmasının canlarını acıttığını belirterek, Böyle bir karar Belçika'daki Anvers fabrikasının kapanması aşamasında alınıp, 2 bin 500 çalışanın işlerini kaybetmeleri önlenebilirdi diye konuştu.
YAN SANAYİ SEÇİMDE EN ÖNEMLİ ETKEN
Avrupa'da satılacak yaklaşık 500 bin Chevrolet'nin üretiminin, Avrupa'da yapılabilmesi ve yine rekabetçi fiyatlarla yapılabilmesi için bu üretimin rekabetçi şartları ve özellikle yan sanayisi gelişmiş ülkelerde yapılması gerekiyor. Türkiye'de tanım böyle yapıldığında Chevrolet'nin üretimin yapabileceği aday ülkeler arasında ilk sıralarda yer alıyor.
AVRUPA YATIRIMI İÇİN 2014 YILI BEKLENECEK
1999 yılında iflas eden Güney Koreli Daewoo şirketini satın alan ABD'li otomotiv devi General Motors başlangıçta bu ülkede Daewoo markalı araçlar üretti. Ancak üretilen araçlar zaman içinde Kore ve birkaç Asya ülkesi hariç her yerde Chevrolet markasıyla satılmaya başlandı. 31 Mart 2011 tarihine kadar GM Daewoo ismiyle anılan şirketin adı, General Motors Kore olarak değişti ve bu değişimle birlikte üretilen otomobillerin adı da artık tüm dünyada Chevrolet oldu. 1999 yılında gerçekleşen satın alma sırasında Kore'yle yapılan anlaşma uyarınca üretim 15 yıl süreyle ülke dışına çıkarılamayacaktı. GM bu sürenin dolacağı 2014 yılında, Avrupa'da da üretim yapacağını duyurdu.
TÜRK OTOMOTİV SANAYİİ 30 MİLYAR DOLARA ULAŞTI!
Türkiye'de otomobil üretimi 1966 yılında Anadol ile başladı. 1971 yılına gelindiğinde önce Koç grubu ve Fiat'la birlikte kurulan Tofaş, hemen ardından ise Oyak ve Renault ortaklığında kurulan Renault üretimi başladı. Uzun yıllar iki markanın üretim yaptığı pazarda Ford Taunus ve Opel Vectra gibi otomobillerin de üretim ve montajları gerçekleştirildi. Serbest pazar ekonomisine geçilmesiyle birlikte ithalatın önü açıldı ve iç pazardaki ürün çeşitliliği arttı. 1994 yılında Toyota, 1997 yılındaysa Honda ve ardından Hyundai'nin Türkiye'de fabrikaları üretime başladı.
Bugün Türkiye'nin tedarik zinciriyle birlikte toplam otomotiv yatırımı 30 milyar doların üzerinde olarak kabul ediliyor. Binek otomobil markalarının yaptığı toplam yatırım ise 10 milyar doları aşmış durumda. Türkiye'de üretim yapacak yeni bir markanın yapması gereken minimum başlangıç yatırımı tutarının ise 500 milyon dolar olması gerektiği ifade ediliyor.
Türkiye'ye gelmemesi için hiçbir neden yok'
Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Tolga Atmaca nerede, nasıl bir çalışma yapıldığı konusunda şimdilik bir bilgi veremeyeceğini ancak, Türkiye'nin Chevrolet'nin üretim yapılabilecek ülkeler listesine kesin olarak girdiğini söyledi. Atmaca, 2014'ten sonra başlayacak üretime karar verilmesi halinde Türkiye'nin hangi bölgesinde yapılacağı ya da yatırımın ne büyüklükte olacağı konusunda ise bilgi vermedi. Atmaca, üretimin Türkiye'ye gelmemesi için bir neden bulunmadığını dile getirdi.
7 AYDA 11 BİN 735 OTOMOBİL SATTI!
Chevrolet geçen yıl Türkiye'de 18 bin 61 adet araç sattı. Bu yılın ilk 7 ayındaysa geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 58'lik artışla 11 bin 735 adetlik bir satış rakamına ulaşıldı. Markanın yıl sonu hedefi ise 25 bin adetin üzerine çıkmak. Avrupa'da en fazla satılan ülkeler sıralamasında 4. sırada bulunan Chevrolet Türkiye'nin toplam Avrupa Chevrolet satışları içindeki payı ise yüzde 4'ün biraz altında.
CAPTIVA'NIN PAZAR PAYI TEMMUZDA YÜZDE 30'A ÇIKTI
Chevrolet'nin Türkiye'deki büyük satış artışı başarılı modeli Cruze'la birlikte başladı. Ancak markanın dikkat çeken bir diğer modeli de SUV segmentindeki temsilcisi Captiva. Chevrolet Captiva modeli 2011 yılının Ocak-Temmuz döneminde 4 bin 301 adetlik satışa ulaştı. Temmuz ayında pazardaki gerilemeye rağmen rağmen, SUV 4x4 segmentinde Captiva pazar payını yüzde 30'a çıkarttı. Chevrolet Türkiye, 2011'in ilk 7 ayında binek otomobil pazarında 8. sırada yer aldı.