Alçak Basınç Alanları - Alçak Basınç Alanları Nasıl Oluşur?
Alçak basınç alanları, kutup bölgelerinden geien soğuk hava kütlelerinin tropikal ülkelerden geien sıcak hava kütleieriyle karşılaşması sonucunda oluşur.
Kuzey Yarıküre'de kutuplardan gelen soğuk hava kütleleri batıya doğru yönelme eğilimindedir. Ekvatordan geten . sıcak hava kütleleri ise doğuya yönelir.
Bu iki hava kütlesi karşılaşınca büyük bir kargaşalık olur. Sıcak hava ile soğuk havanın yoğunluğu aynı değildir, bundan dolayı kolayca karışıp kaynaşamaziar.
Soğuk hava sıcak hava kütlesinin arkasına doğru kıvrılır. İşte o zaman bir alçak basınç alanı meydana gelir. Bu alan kilometrelerce bir yeri kaplayabilir.
Soğuk hava sıcak havadan daha hızlı yol alır. En sonunda da sıcak hava kütlesini yukarı doğru iter. Böylece iki soğuk hava kütlesi birleşir. Geriye ağır ağır dönen bir soğuk hava kütlesi kalır. Bu evredeki alçak basınç alanına karmaşık bölge denir.
Hava tahminlerinin en önemli sorunlarından biri, alçak basınç alanlarının ve nereye doğru yol aldıklarının önceden kestirilmesidir. Hava koşulları haftadan haftaya değiştiğinden, bunu başarmak hayli zordur.
Alçak basınç alanları, kutup bölgelerinden geien soğuk hava kütlelerinin tropikal ülkelerden geien sıcak hava kütleieriyle karşılaşması sonucunda oluşur.
Kuzey Yarıküre'de kutuplardan gelen soğuk hava kütleleri batıya doğru yönelme eğilimindedir. Ekvatordan geten . sıcak hava kütleleri ise doğuya yönelir.
Bu iki hava kütlesi karşılaşınca büyük bir kargaşalık olur. Sıcak hava ile soğuk havanın yoğunluğu aynı değildir, bundan dolayı kolayca karışıp kaynaşamaziar.
Soğuk hava sıcak hava kütlesinin arkasına doğru kıvrılır. İşte o zaman bir alçak basınç alanı meydana gelir. Bu alan kilometrelerce bir yeri kaplayabilir.
Soğuk hava sıcak havadan daha hızlı yol alır. En sonunda da sıcak hava kütlesini yukarı doğru iter. Böylece iki soğuk hava kütlesi birleşir. Geriye ağır ağır dönen bir soğuk hava kütlesi kalır. Bu evredeki alçak basınç alanına karmaşık bölge denir.
Hava tahminlerinin en önemli sorunlarından biri, alçak basınç alanlarının ve nereye doğru yol aldıklarının önceden kestirilmesidir. Hava koşulları haftadan haftaya değiştiğinden, bunu başarmak hayli zordur.