• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

Araba amblem anlamlari - Otomobil Logolarının İlginç Hikayeleri

Mc_ÖRGE

Kaptan
Özel üye
Fransız otomobil firması Darracq'ı İtalya pazarına sokmak isteyen Cavaliere Ugo Stella, ortaklık başarısızlıkla sonuçlanınca firmayı İtalya'ya taşıyıp, adını da "Lombard Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi" (İtalyanca; Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, kısaca ALFA) olarak değiştirdi.

1913 yılında Lionel Martin ve Robert Bamford, ileride Aston Martin'e dönüşecek olan şirketi kurdular. Kuruculardan Lionel Martin'in, Aston Clinton ile kazandıkları tırmanma yarışı sonrası otomobillerini Aston Martin olarak adlandırdılar.

Alman mühendis Augus Horch, otomobil firması A. Horch & Cie'yi kurduktan 10 yıl sonra kendi firmasından atılır. Bunun üzerine Horch, 2. otomobil firmasını kurup, adını da Horch olarak belirler.

1913 yılında Karl Friedrich Rapp ve Gustav Otto, 2 ayrı uçak fabrikası kurarlar. Bir süre sonra bu iki fabrika Bayerische Motoren Werke yani BMW ismi altında birleşirler.

BMW logosu, bir uçak pervanesinden esinlenerek geliştirildi. Logodaki mavi ve beyaz renkleri ise, Bavyera bayrağının renkleridir.

Buick Motor Şirketi, 1903 yılında David Dunbar Buick adlı İskoç-Amerikan mucit tarafından kuruldu. 15 yaşında lise eğitimini bırakıp iş hayatına başlayan Buick, kendi firmasını kurdu.

1906 yılında ortağı William "Billy" Durant tarafından kendi şirketinden kovulan Buick, hisselerini 100.000 dolar karşılığında sattı. Sonraki yıllarda Buick çok az para karşılığı bulduğu işlerde çalıştı. Öldüğündeyse, hiç parası yoktu...

Henry Ford, kurduğu 2. otomobil şirketi olan Henry Ford Company'den ayrıldıktan sonra, şirketin kapanmasına karşı çıkan Henry M. Leland adlı mühendis, Cadillac markasının doğmasına sebep oldu.

1899 yılında kurulan Fabbrica Italiana Automobili Torino adlı şirket, yakından tanıdığımız FIAT'ın köklerini oluşturur. Şirketi kuran yatırımcılardan biri olan Giovanni Agnelli, 400 dolar karşılığında şirketin hisselerini alır. Şu anda bu hisseler milyar dolar edecek düzeydedir ve şirket yönetiminde her zaman bir Agnelli bulunmaktadır.
 
Herkes Ford'un, Henry Ford tarafından kurulduğunu bilir. Bilinmeyen ise, bu şirketin, Henry Ford'un kurduğu 3. otomobil şirketi olduğudur. Ford, önce The Detroit Automobile Company'i kurar ve 2 yıl içinde iflas eder. Ardından Henry Ford Company kurulur, ancak 1 yıl sonra Henry Ford bu şirketi bırakır. (Böylece Cadillac markası doğar) 1902 yılında Ford'un 3. otomobil firması olan Ford Malcomson Ltd. kurulur. Şirketin tanınmış mavi logosu ilk kez 1927 yılında geliştirilmiştir.

Mazda, 1920 yılında Toyo Cork Kogyo Co. adıyla Hiroşima, Japonya'da kuruldu. O dönemde şişe mantarı sıkıntısı olduğu için şirket, şişe mantarı yerine kullanılabilecek bir alternatif geliştirip satmaya başladı. Kısa süre sonra mantar sıkıntısı sona erince, şirket iflas sürecine girdi. 1927'de Jujiro Matsuda yönetimi devraldı ve şirket otomobil üretmeye başladı...

Daimler-Motored-Gesellschaft ve Benz & Cie şirketlerinin 1926 yılındaki birleşmesi, Daimler - Benz'in doğmasına yol açtı. "Mercedes" ismi 1900'de ortaya çıktı. Avrupalı yarış tutkunu Emil Jellinek, Daimler'den hızlı bir otomobil ve Maybach tarafından tasarlanmış özel bir motor istedi. Bu otomobil 10 yaşındaki kızının takma adı olan "Mercedes" olarak anılmaya başlandı.

Mitsubishi ismi, "mitsu" ve "hishi" kelimelerinin birleşmesinden oluşur ve 3 elmas anlanıma gelir. Mitsubishi logosu da, Iwasaki ailesi ve Tosa klanının sembollerinden oluşur.

1812 yılında kurulan Peugeot firması, makine ekipmanları, saat yayları, mutfak gereçleri, ütüler, şemsiyeler ve 1885 yılından itibaren de bisiklet üretiyordu. Şirketin otomobil sektörüne girişi de, bisiklet üretimi sayesinde oldu. 1889 yılında şirketin ilk buhar güçlü otomobili, bir yıl sonraysa benzinli otomobili üretildi. Bir Peugeot sürmemiş olsanızda, Peugeot'nun keşiflerinden birini kullanmış olmanız muhtemel: Biber değirmeni. 1842'de keşfedilen değirmen o kadar işlevseldi ki, günümüze gelene dek hiç değişmedi.

Louis Renault, ailesinin evinin arka bahçesinde ilk otomobilini yaptığında 21 yaşındaydı. Ardından gelen siparişlerle otomobil firmasını 1898 yılında kurdu: "Societe Renault Freres"

Saab firması, İsveç Hava Kuvvetleri'ne hizmet etmek için 1937 yılında kuruldu. İkinci Dünya Savaşı'nın sona ermesiyle, şirket otomobil üretmeye başaladı. Şirketin ilk otomobili Saab 92 olarak isimlendirildi, çünkü şirketin 92. tasarımıydı. Daha önce yapılmış olan 91 tasarımın tamamı da uçaklardı.

Adolf Hitler, bir otomobil yapmasını istediği Ferdinand Porsche'den 3 beklentisi vardı: 100 km/s azami sürat, düşük yakıt tüketimi ve otomobile 2 erişkinle 3 çocuğun sığabilmesi. Bu isteklerin sonucunda Volkswagen Beetle doğmuş oldu. 2. Dünya Savaşı'nın ardından İngilizler şirkete el koydu ve Volkswagen'i önce Ford'a, ardından Fransız Hükümetine, diğer İngiliz otomobil üreticilerine ve son olarak Fiat şirketine önerdi. Hiçbiri bu teklifi kabul etmedi, böylece şirket tekrar Alman hükümetine kaldı. Teklifi reddedenlerin, burun kıvırdıkları Beetle modelinin 21 milyondan fazla satış yapmasıyla oldukça üzülmüş olduklarını tahmin etmek zor değil.
 
RENAULT: Kübist baklava sekli
Renault baklava seklinin bulunusu 30'lu yillara dayaniyor.Amblem klasik ve durgun sekli ile gelecegi simgelyor. 1992 yilinda küçük degisiklerle, su an bütün Renault'larda kullanilan yeni bir tasarim yapildi.


PEUGEOT: Aslanin gücü
Peugeot'un asli isi testere ve tEstere levhalariYDI. Bir aslan gibi "güçlü"sloganiyla satilan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransizlar, daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya basaldi.

MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calisip bir araba yapan CARL BENZ isim bulamayinca bir tek kizi olan MERCEDES-BENZ in ismini bu arabaya verir.

MERCEDES:hirsizlarin en çok ragbet gösterdigi bir figür
dünyada en çok taninan markalar arasinda yerini alan Mercedes'i, üç ayakli yildiz figürü, markanin kara, hava ve sudaki,gücünü tanimliyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercede s emblemi, dünyada en çok taninan marka olmanin yani sira en çok çalinan figür olarakta ilk sirayi aliyor

CITROEN: ismi ne demek bulamadim. Logosunun çok enteresan buldugum bir hikâyesi var.
Citroeni yapan bu kisinin asil amaci o zamanlar mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmis. Sirf bunun için yaptigi arabada çok siradisi özellikler varmis. Adam öyle bir yapmiski mesela yaptigi otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri çikarilinca araba diger 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir sekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormus.(Gercektende su an kullanilan citroenlerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi söyleniyor. Hatta Istanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemis bunu. Ama ben inanmadim)Neyse ayrica bu arabanin muciti yaptigi arabasinin maksimum hizdayken bile virajin sertligi ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir sekilde kesinlikle savrulmayacagini idda ediyormus. Ve öyleki söyledigi o maksimum hizda diger otomobil sirketlerinin arabalarinin savrulmamasi imkânsizmis.(mercedes bile savruluyormus). Ardindan bu adam soyledigi o lwbiri olursa o kisi arabadan sag çiktigi takdirde o kisiye bedava araba yapip verecegini de idda edip herkesin dikkatini çekmeyi basarmis. Bu derece guveniyormus yaptigi arabaya. Vel hâsil kelam epey bir insan denemis ama savurmayi basaramamis hiçbiri. Sonunda bu adamin oglu denemeye karar vermis. Oglu da askeriyede ÇAVUSMUS. Adamin oglu denemis ve savurmayi basarmis. Ama sonuçta savrulmanin etkisiyle çok feci sekilde can vermis. Adam gunlerce uzulmus aglamis. En sonunda oglunun anisina oglunun askeriyedeki rütbesi neyse artik( çavus) rütbesinin isaretini bu arabaya logo yapmis . Fransizlarin çift açili çavus amblemi, daha önce baska bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullaniliyordu... 1919 yilinda arba yapimina baslayan Fransizlar, ürettikleri ilk arabalarinda da çift açili amblemi kullanmayi uygun buldular


OPEL: kurucusu ADAM OPELin ismidir.
Opel, öncelerisadece dikis makinalari üretiyordu... 1899 yilinda araba üretmeye baslayan Opel, ambleminde tekerlek içinde simsege yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, simsek ise hizzi simgeliyor.

SUBARU:Japon yildizi
Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birlesmesi ile ortaya çikti. Oval içindeki 6 yildiz, bir araya gelen firmalari sembolize ediyor.

BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi
Sadece fabrikanin isminin bas harfleri verilmis.
BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nin Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yilindan bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine baslayan BMW arabalarindada ayni amblemi kullanmayi tercih etti.

AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birligi için bir araya ge lip ittifak kuran dört firmayi simgeliyor. Audi ismi, firmanin eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafindan verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karsligi olan Audi'yi buldu.

FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.
Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazili Ford, nostaljik bir geçmisi animsatiyor. 1903 yilindan bu yana kullanilan Fordd ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almis.

WOLKSVAGEN:Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafindan bulundu. Ekim 1948 yilindan bu yana markanin iki harfi Almanya'nin Wolfsburg sehrini sereflendiriyor.

TOYOTA:Müsterilere sevgiler
Japon firmaninn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yilinda üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasinin amblemini olusturdu.Elipsler, araba ile müsteri rasindaki sicakligi, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

VOLVO:isveç'in savas tanriçasiVolvo arabalarini, Isveç'in çeligini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaraticisi, demir silahlarla donatilmis savas tanrisi Merih'i simgeledigi figürde, ayni zamanda markanin saglamligina isaret ediyor.

SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
90'li yillarin basinda VW ile birlesmesiyle Ispanyol araba yapimcisi, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikligi simgeleyen büyük S harfini yerlestirdi.

MAZDA:Mahkeme karariyla yeni amblem
Renault'a büyük benzerligi nedeniyl, açilan davayi kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem olusturmak zorunda kaldi. Mazda, kanatlarini açmis bir kartal figürünü amblem olarak kullaniyor.

JAGUAR:Hizli kedi
araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arbalarindaki ziplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayalarin yaralanma riskini azaltmak içn degistirdi. Firma, ürettigi yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

FERRARI: Hediyelik beygir
Italyan kontesin 1923 yilinda firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettigi at maskot, Ferrari'nin amblemini teskil etti. Amblemdeki ana renkler sari ile kirmizi, firma sahibinin yasadigi komsusehir Modena'yi ve yarisa olan sevgiyi simgeliyor.

PORSCHE:Suebyali'nin gururu
Porsche amblemi, 1952 yilindan bu yana Suebya milliyetçiligini öne çikartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nin Stuttgartsehrinin armasindan. Geyik boynuzu ilekirmizi-siyah çizgiler ise almanya'nin Württemberg köyünün flamasindan alinti.

NISSAN: Günes ve dürüstlük
Markanin, daire içine yazilmis ismi, günesin dogusu ile Japon bayragindaki beyaz zemin içindeki kirmizi noktayi simgeliyor.Amblem, dürüstlügü ve samimiyeti sembolize ediyor.

MITSUBISHI:Samurai erdemi
Üç kanatli baklava seklindeki amblemde, Samurai armasindan esinlenilmis. firmayi kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenligi ve cemiyetler arasi uyumu simgeledigine isaret ediyor.

ROLLS ROYCE:Sevimli emilyLüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif sekil 1911 yilindan geliyor. Sekil, tasarimcinin sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adi "Spirit of ecstasy"(yeniligin ruhu). Sekle, halk dilinde "emily" adi verildi.

CHRYSLER: Yeni arabalara eski tasarim
Firmanin kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in istegi üzerine, 1998 yilindan sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yillardaki eski amblem takilmaya baslandi.amblemdeki daireler lastigi, simsekler ise hizi simgeliyor.

ALFA ROMEO: asaletin simgesi
Alfa Romeo amblem tasarimi, Italya'nin Milano sehri ile ülkenin soylu ailesi Viscontietrafina dönüyor... Kirmizi haç soylulugu, beyaz zemin halki ve köylüleri simgeliyor. Taç giymis engerek yilani ise soylu Viscoti ailesi'nin armasindan alindi.

FIAT:özüne dönüs
Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun oldugu için firma sahibi kisaltmayla firmanin marka ambleminiolusturdu. basit amblem 60 yil aradan sonra 1990 yilinda defne agaci çevreli daire içine yerlestirildi. Amblem firmanin uzn geçmisini ve spor alanindaki basarilarini simgeliyor.

SAAB:Anka kafasi
Isveç araba yapimcisi amblemde vatan severligini ortaya çikartiyor. Amblemde, firmanin merkezinin bulundugu Schonen eyaletinin amblemindeki taç giymis "anka" kafasina yer veriliyor.

LANCIA:Mizrakli amblem
Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabasi Lancia'nin bütün zar ifligini ortaya çikariyor. Mizrak seklindeki amblemin, firmanin kurucusu, yarisçi Vinceno Lancia'nin soyadi ile iliskili. Italyanca Lancia'nin Türkçe karsiligi mizrak anlamina geliyor.

SUZUKI:Logosu için yarisma düzenlendi.
Suzuki amblemi,300 güzel sanatlar akademi ögrencisini katildigi bir tasarim yarismasiyla ortaya çikti.Firma yetkilileri, "Uzlastirici" bulduklari büyük "S" harfini,yüzlerce amblem arasindan seçti. Amblem, 1961 yilindan bu yana Suzuki markasini temsil ediyor.​
 
Geri
Top