RENAULT: Kübist baklava sekli
Renault baklava seklinin bulunusu 30'lu yillara dayaniyor.Amblem klasik ve durgun sekli ile gelecegi simgelyor. 1992 yilinda küçük degisiklerle, su an bütün Renault'larda kullanilan yeni bir tasarim yapildi.
PEUGEOT: Aslanin gücü..
Peugeot'un asli işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi "güçlü"sloganiyla satilan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransizlar, daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya basaldi.
MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calisip bir araba yapan CARL BENZ, isim bulamayinca bir tek kizi olan MERCEDES-BENZ' in ismini bu arabaya verir.
MERCEDES hirsizlarin en çok ragbet gösterdigi bir figür
dünyada en çok taninan markalar arasinda yerini alan Mercedes'i, üç ayakli yildiz figürü, markanin kara, hava ve sudaki,gücünü tanimliyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercede s emblemi, dünyada en çok taninan marka olmanin yani sira en çok çalinan figür olarakta ilk sirayi aliyor
CITROEN: Açılı sembol. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.
Logosunun çok enteresan bir de hikâyesi var.
Citroeni yapan bu kisinin asil amaci o zamanlar mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmis. Sirf bunun için yaptigi arabada çok siradisi özellikler varmis. Adam öyle bir yapmiski mesela yaptigi otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri çikarilinca araba diger 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir sekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormus.(Gercektende su an kullanilan citroenlerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi söyleniyor. Hatta Istanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemis bunu. )Neyse ayrica bu arabanin muciti yaptigi arabasinin maksimum hizdayken bile virajin sertligi ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir sekilde kesinlikle savrulmayacagini idda ediyormus. Ve öyleki söyledigi o maksimum hizda diger otomobil sirketlerinin arabalarinin savrulmamasi imkânsizmis.(mercedes bile savruluyormus). Ardindan bu adam soyledigini yapan biri olursa o kisi arabadan sag çiktigi takdirde o kisiye bedava araba yapip verecegini de idda edip herkesin dikkatini çekmeyi basarmis. Bu derece guveniyormus yaptigi arabaya. Vel hâsil kelam epey bir insan denemis ama savurmayi basaramamis hiçbiri. Sonunda bu adamin oglu denemeye karar vermis. Oglu da askeriyede ÇAVUSMUS. Adamin oglu denemis ve savurmayi basarmis. Ama sonuçta savrulmanin etkisiyle çok feci sekilde can vermis. Adam gunlerce uzulmus aglamis. En sonunda oglunun anisina oglunun askeriyedeki rütbesinin( çavus) isaretini bu arabaya logo yapmis .
OPEL: Kuru cusu, ADAM OPEL' in ismidir.
Opel, öncelerisadece dikis makinalari üretiyordu... 1899 yilinda araba üretmeye baslayan Opel, ambleminde tekerlek içinde simsege yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, simsek ise hizzi simgeliyor.
BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi Sadece fabrikanin isminin bas harfleri verilmis.
BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nin Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yilindan bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine baslayan BMW arabalarindada ayni amblemi kullanmayi tercih etti.
AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birligi için bir araya ge lip ittifak kuran dört firmayi simgeliyor. Audi ismi, firmanin eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafindan verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karsligi olan Audi'yi buldu.
FORD: Kurucusu HENRY FORD un ismidir.
Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazili Ford, nostaljik bir geçmisi animsatiyor. 1903 yilindan bu yana kullanilan Fordd ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almis.
VOLKSWAGEN: Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafindan bulundu. Ekim 1948 yilindan bu yana markanin iki harfi Almanya'nin Wolfsburg sehrini sereflendiriyor.
TOYOTA:Müsterilere sevgiler
Japon firmaninn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yilinda üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasinin amblemini olusturdu.Elipsler, araba ile müsteri rasindaki sicakligi, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.
VOLVO: İsveç'in savas tanriçasiVolvo arabalarini, Isveç'in çeligini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaraticisi, demir silahlarla donatilmis savas tanrisi Merih'i simgeledigi figürde, ayni zamanda markanin saglamligina isaret ediyor.
SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
90'li yillarin basinda VW ile birlesmesiyle Ispanyol araba yapimcisi, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikligi simgeleyen büyük S harfini yerlestirdi.
Renault baklava seklinin bulunusu 30'lu yillara dayaniyor.Amblem klasik ve durgun sekli ile gelecegi simgelyor. 1992 yilinda küçük degisiklerle, su an bütün Renault'larda kullanilan yeni bir tasarim yapildi.
PEUGEOT: Aslanin gücü..
Peugeot'un asli işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi "güçlü"sloganiyla satilan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransizlar, daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya basaldi.
MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calisip bir araba yapan CARL BENZ, isim bulamayinca bir tek kizi olan MERCEDES-BENZ' in ismini bu arabaya verir.
MERCEDES hirsizlarin en çok ragbet gösterdigi bir figür
dünyada en çok taninan markalar arasinda yerini alan Mercedes'i, üç ayakli yildiz figürü, markanin kara, hava ve sudaki,gücünü tanimliyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercede s emblemi, dünyada en çok taninan marka olmanin yani sira en çok çalinan figür olarakta ilk sirayi aliyor
CITROEN: Açılı sembol. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.
Logosunun çok enteresan bir de hikâyesi var.
Citroeni yapan bu kisinin asil amaci o zamanlar mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmis. Sirf bunun için yaptigi arabada çok siradisi özellikler varmis. Adam öyle bir yapmiski mesela yaptigi otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri çikarilinca araba diger 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir sekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormus.(Gercektende su an kullanilan citroenlerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi söyleniyor. Hatta Istanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemis bunu. )Neyse ayrica bu arabanin muciti yaptigi arabasinin maksimum hizdayken bile virajin sertligi ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir sekilde kesinlikle savrulmayacagini idda ediyormus. Ve öyleki söyledigi o maksimum hizda diger otomobil sirketlerinin arabalarinin savrulmamasi imkânsizmis.(mercedes bile savruluyormus). Ardindan bu adam soyledigini yapan biri olursa o kisi arabadan sag çiktigi takdirde o kisiye bedava araba yapip verecegini de idda edip herkesin dikkatini çekmeyi basarmis. Bu derece guveniyormus yaptigi arabaya. Vel hâsil kelam epey bir insan denemis ama savurmayi basaramamis hiçbiri. Sonunda bu adamin oglu denemeye karar vermis. Oglu da askeriyede ÇAVUSMUS. Adamin oglu denemis ve savurmayi basarmis. Ama sonuçta savrulmanin etkisiyle çok feci sekilde can vermis. Adam gunlerce uzulmus aglamis. En sonunda oglunun anisina oglunun askeriyedeki rütbesinin( çavus) isaretini bu arabaya logo yapmis .
OPEL: Kuru cusu, ADAM OPEL' in ismidir.
Opel, öncelerisadece dikis makinalari üretiyordu... 1899 yilinda araba üretmeye baslayan Opel, ambleminde tekerlek içinde simsege yer veriyor. Amblemdeki tekerlek güveni, simsek ise hizzi simgeliyor.
BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi Sadece fabrikanin isminin bas harfleri verilmis.
BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nin Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yilindan bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine baslayan BMW arabalarindada ayni amblemi kullanmayi tercih etti.
AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birligi için bir araya ge lip ittifak kuran dört firmayi simgeliyor. Audi ismi, firmanin eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafindan verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karsligi olan Audi'yi buldu.
FORD: Kurucusu HENRY FORD un ismidir.
Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazili Ford, nostaljik bir geçmisi animsatiyor. 1903 yilindan bu yana kullanilan Fordd ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almis.
VOLKSWAGEN: Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafindan bulundu. Ekim 1948 yilindan bu yana markanin iki harfi Almanya'nin Wolfsburg sehrini sereflendiriyor.
TOYOTA:Müsterilere sevgiler
Japon firmaninn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yilinda üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasinin amblemini olusturdu.Elipsler, araba ile müsteri rasindaki sicakligi, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.
VOLVO: İsveç'in savas tanriçasiVolvo arabalarini, Isveç'in çeligini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaraticisi, demir silahlarla donatilmis savas tanrisi Merih'i simgeledigi figürde, ayni zamanda markanin saglamligina isaret ediyor.
SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
90'li yillarin basinda VW ile birlesmesiyle Ispanyol araba yapimcisi, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikligi simgeleyen büyük S harfini yerlestirdi.