Aristo Mantığı ve Ekolojist Aklı
Doğa, bilim ve İnsanın özünde, tekâmül vardır. Aşağıda özetlenen dört temel bilim paradigmasına, ara türevli akımlar da eklenebilir. Temel olan, bu dört ana kulvardır (en azından şimdilik).
Ekolojizm: (Ekolojist bilim): Holografik- döngüsel bilgi kuramına göre, Bütüne dair tüm bilgiler her parçanın içinde (saklıdır) mevcuttur. Parçayı bütünde görür. Bütünü de parçanın kendisinde arar. Bütünselci bir bilim düşüncesini (epistomoloji-ontoloji) temel alır.
Pozitivizm: Tümü, parçaya indirger. Parçayı Tüme indirger(tümler) ve sonrasında da Bütüne yönelik, evrensel! Ve genel hükümlere varmayı hedefler. Gerçekliliği ise, üniversitede , geçerli olmasından kaynaklanır.
Yapısalcılık: Bütün, parçaların toplamından farklı bir şeydir der.
Totoloji: Parçaların toplamı tüme eşit. Tümlerin toplamı da, Bütünün kendisine eşittir ne bir eksik ne bir fazla. Kendi içinde tutarlı mantıksal önermeler topluluğudur. Kerameti ise, kehanetinden menkuldür. Sahte pozitivizm olarak da isimlendirenler vardır.
Bilmezler ki, Boşluğun da bütüne dâhil olduğunu ve bilginin, bir hücreden yerküreye kadar değişmediğini aslında, parçanın ise bütünün kendisi olduğunu. Bütünün de, her parçada bilgi kodları ile gizli olduğunu.
Tüm bu algılar-anlamlar dünyasında, Bilim adamının, biliminin bile uşağı olamayacağı gibi evrensel bir hükme (gerçeğe) varılır. Ufuk çizgisini değil. Ufkun da ötesini görür bilim adamı.
İtiraf etmese de; sevginin, sezginin ve bilincin ve hatta kendisinin de düşünsel (evrensel) bir enerji formu olduğunu da bilir Bilim adamı.
Bilim nedir? Bilir.. bilim adamı. Her şeyi bilir bilim adamı .
Doğa, bilim ve İnsanın özünde, tekâmül vardır. Aşağıda özetlenen dört temel bilim paradigmasına, ara türevli akımlar da eklenebilir. Temel olan, bu dört ana kulvardır (en azından şimdilik).
Ekolojizm: (Ekolojist bilim): Holografik- döngüsel bilgi kuramına göre, Bütüne dair tüm bilgiler her parçanın içinde (saklıdır) mevcuttur. Parçayı bütünde görür. Bütünü de parçanın kendisinde arar. Bütünselci bir bilim düşüncesini (epistomoloji-ontoloji) temel alır.
Pozitivizm: Tümü, parçaya indirger. Parçayı Tüme indirger(tümler) ve sonrasında da Bütüne yönelik, evrensel! Ve genel hükümlere varmayı hedefler. Gerçekliliği ise, üniversitede , geçerli olmasından kaynaklanır.
Yapısalcılık: Bütün, parçaların toplamından farklı bir şeydir der.
Totoloji: Parçaların toplamı tüme eşit. Tümlerin toplamı da, Bütünün kendisine eşittir ne bir eksik ne bir fazla. Kendi içinde tutarlı mantıksal önermeler topluluğudur. Kerameti ise, kehanetinden menkuldür. Sahte pozitivizm olarak da isimlendirenler vardır.
Bilmezler ki, Boşluğun da bütüne dâhil olduğunu ve bilginin, bir hücreden yerküreye kadar değişmediğini aslında, parçanın ise bütünün kendisi olduğunu. Bütünün de, her parçada bilgi kodları ile gizli olduğunu.
Tüm bu algılar-anlamlar dünyasında, Bilim adamının, biliminin bile uşağı olamayacağı gibi evrensel bir hükme (gerçeğe) varılır. Ufuk çizgisini değil. Ufkun da ötesini görür bilim adamı.
İtiraf etmese de; sevginin, sezginin ve bilincin ve hatta kendisinin de düşünsel (evrensel) bir enerji formu olduğunu da bilir Bilim adamı.
Bilim nedir? Bilir.. bilim adamı. Her şeyi bilir bilim adamı .