• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

Atomun ve elektron hareketlerinin kavratılması konusunda drama

Çağlayağmur

👪
Süper Moderatör
Bu etkinliğin yapılabilmesi için bahçede öğrencilerin rahatça hareket edebilecekleri bir alan gereklidir.Tüm öğrencilerin etkinliğe katılması sağlanmalıdır.

Amaç; Bu etkinlikle , Elektron , proton ,nötron ,yüksüz (nötr), elektron verme , elektron alma, elektronların hareketliliği , iletkenlik , çekirdeğin yoğunluğu , enerji seviyeleri ,yüklü hale geçme kavramları verilmektedir.

Uygulama;
4 tane öğrenci el ele tutarak geniş bir çember oluşturur .Bu çember oluşturacağımız atomun çekirdeğidir.
Oluşturulan bu çemberin içine protonu temsilen 3 tane kız öğrenci nötronu temsilen 1 erkek öğrenci konur.
Çekirdeği içine alacak şekilde 15 tane öğrenci el ele tutarak çekirdeğin etrafında bulunan enerji seviyesini (yörüngeyi) oluşturur. Yörüngenin kenarında daire boyunca koşan , elektronu temsilen 3 erkek öğrenci bulunur.
Çekirdeğin yoğunluğunun , elektronun yoğunluğundan fazla olduğu belirtilir.
Bu elektronu temsilen daire boyunca koşan 4 erkek öğrenci elektronların enerji seviyesinde , dairesel yörüngede dolandığını ifade eder.
Çekirdekte protonu temsilen bulunan 3 kız sayısı elektronu temsilen koşan3 erkek öğrenci sayısına eşit olduğu için cisim nötr olduğu belirtilir.
Cisim elektron verirse dış yörüngede 2 elektronu kalır. Proton sayısı elektron sayısından fazla olacağından cisim (+) yüklü olur.
Cisim dışardan elektron alırsa 5 elektron dolaşmaya başlar. Bu da proton sayısından fazla elektron demektir. Bu durumda cisim elektron almış ve( -) yüklü olmuştur.
Elektron alma verme durumu bu şekilde belirtilir.
Cismin (–) yüklü veya (+) duruma geçmesi durumunda sadece elektron sayısının değiştiği proton sayısının değişmediği devamlı sabit kaldığı belirtilir.
Katı maddelerde protonun hareket etmediği , elektronun bu hareketi ile iletkenliğin oluştuğu belirtilir
 
Geri
Top