Audi'yi E sınıfında temsil eden A6 modeli yeni jenerasyonuna kavuştu. BMW 5 serisi ve Mercedes E sınıfının yenilenmesinden sonra rekabette güçsüzleşen A6, yenilenen haliyle tekrar yarışa girdi.
Audi A6, 2011 yılında showroomlardaki yerini alacak ve ilk olarak 4 silindirli ve V6 dizel ve benzinli motor seçeneklerini sunacak. Daha sonra ise model gamına V6 motor kadar güç üretecek ancak dört silindirli bir motor kadar tasarruflu olan Hybrid' versiyon eklenecek.
Audi'nin yeni tasarım anlayışına uygun olarak şekillendiren A6'da, A7'nin izleri görülüyor. Hatta birçok kişi bu aracı gördüğünde A6 ile A7'yi aynı modelin farklı karoser tipi olarak değerlendirebilir. Araca büyük A4 veya küçük A8 diyenler de oldukça fazla.
4.92 m uzunluğa ulaşan ve 1.87 metre genişliğe sahip olan A6'nın bagaj kapasitesi 530 litre. Audi yeni A6'da kullanılan gövde parçalarında yüzde 20'den fazla oranda alüminyum malzemeler kullanıldığını açıkladı.
Aracın süspansiyon sistemi ve direksiyon sistemi de geliştirildi. A6'da opsiyonel olarak adaptif havalı süspansiyon ve dinamik direksiyon sistemi alınabiliyor.
Benzinli motor seçenekleri, 2.8 litre atmosferik V6 motor 204 hp güç ve 280 nm tork, 3.0 litre V6 TFSI aşırı beslemeli motor 300 hp güç ve 440 Nm tork üretiyor.
204 hp'lik model 0-100 km/s hızlanmasını 7,7 saniyede tamamlayıp 240 km/s hıza ulaşabiliyor. Bu modelin ortalama yakıt tüketimi 7,4 lt/100 km olarak açıklandı.
3.0 TFSI motorun 0-100 hızlanması ise 5,5 saniyede gerçekleşiyor ve bu araç elektronik olarak sınırlı 250 km/s hıza ulaşabiliyor. Audi bu modelin karma tüketim değerini ise 8,2 lt/100 km olarak açıkladı.
Dizel motor seçeneklerinin baz versiyonu 2.0 litrelik TDI motor ve 177 hp güç ve 380 Nm tork üretiyor. Manuel şanzımanıyla gücünü yere ileten araç 0-100 km/s hızlanmasını 8,7 saniyede gerçekleştiriyor. Aracın karma yakıt tüketimi 4,9 lt/100km. 3.0 TDI motorun ilk versiyonu 204 hp güç, 400 Nm tork üretecek. Bu versiyon 0-100 km/s hızlanmasını 7,2 saniyede gerçekleştirirken gücünü yere Multitronic şanzımanla aktaracak. Aracın ortalama yakıt tüketimi 5,2 lt/100 km.
Dizel motor gamının en üstünde ise 3.0 TDI motorun 245 hp güç ve 500 Nm tork üreten versiyonu bulunuyor. 6,1 saniyede 100 km/s hıza ulaşabilen araç elektronik sınırlı 250 km/s hıza ulaşabiliyor. En güçlü dizel motorun ortalama yakıt tüketimi 6 lt/100 km olarak açıklandı.
Motor seçeneğine göre araçlar Multitronic, S-Tronic veya Manuel şanzıman seçenekleri ve önden çeker veya Quattro çekiş sistemlerini sunacaklar.
Hybrid versiyonda 2.0 TFSI motor 211 hp güç üretecek ve 45 hp güç ve 211 Nm tork üreten motorla kombine şekilde çalışacak. Hibrid sistemin pilleri bagaj bölmesinin altına yerleştirilecek. A6'nın Avant versiyonu, S6 versiyonu ve RS6 versiyonu ilerleyen günlerde aileye katılacak.
Audi A6, 2011 yılında showroomlardaki yerini alacak ve ilk olarak 4 silindirli ve V6 dizel ve benzinli motor seçeneklerini sunacak. Daha sonra ise model gamına V6 motor kadar güç üretecek ancak dört silindirli bir motor kadar tasarruflu olan Hybrid' versiyon eklenecek.
Audi'nin yeni tasarım anlayışına uygun olarak şekillendiren A6'da, A7'nin izleri görülüyor. Hatta birçok kişi bu aracı gördüğünde A6 ile A7'yi aynı modelin farklı karoser tipi olarak değerlendirebilir. Araca büyük A4 veya küçük A8 diyenler de oldukça fazla.
4.92 m uzunluğa ulaşan ve 1.87 metre genişliğe sahip olan A6'nın bagaj kapasitesi 530 litre. Audi yeni A6'da kullanılan gövde parçalarında yüzde 20'den fazla oranda alüminyum malzemeler kullanıldığını açıkladı.
Aracın süspansiyon sistemi ve direksiyon sistemi de geliştirildi. A6'da opsiyonel olarak adaptif havalı süspansiyon ve dinamik direksiyon sistemi alınabiliyor.
Benzinli motor seçenekleri, 2.8 litre atmosferik V6 motor 204 hp güç ve 280 nm tork, 3.0 litre V6 TFSI aşırı beslemeli motor 300 hp güç ve 440 Nm tork üretiyor.
204 hp'lik model 0-100 km/s hızlanmasını 7,7 saniyede tamamlayıp 240 km/s hıza ulaşabiliyor. Bu modelin ortalama yakıt tüketimi 7,4 lt/100 km olarak açıklandı.
3.0 TFSI motorun 0-100 hızlanması ise 5,5 saniyede gerçekleşiyor ve bu araç elektronik olarak sınırlı 250 km/s hıza ulaşabiliyor. Audi bu modelin karma tüketim değerini ise 8,2 lt/100 km olarak açıkladı.
Dizel motor seçeneklerinin baz versiyonu 2.0 litrelik TDI motor ve 177 hp güç ve 380 Nm tork üretiyor. Manuel şanzımanıyla gücünü yere ileten araç 0-100 km/s hızlanmasını 8,7 saniyede gerçekleştiriyor. Aracın karma yakıt tüketimi 4,9 lt/100km. 3.0 TDI motorun ilk versiyonu 204 hp güç, 400 Nm tork üretecek. Bu versiyon 0-100 km/s hızlanmasını 7,2 saniyede gerçekleştirirken gücünü yere Multitronic şanzımanla aktaracak. Aracın ortalama yakıt tüketimi 5,2 lt/100 km.
Dizel motor gamının en üstünde ise 3.0 TDI motorun 245 hp güç ve 500 Nm tork üreten versiyonu bulunuyor. 6,1 saniyede 100 km/s hıza ulaşabilen araç elektronik sınırlı 250 km/s hıza ulaşabiliyor. En güçlü dizel motorun ortalama yakıt tüketimi 6 lt/100 km olarak açıklandı.
Motor seçeneğine göre araçlar Multitronic, S-Tronic veya Manuel şanzıman seçenekleri ve önden çeker veya Quattro çekiş sistemlerini sunacaklar.
Hybrid versiyonda 2.0 TFSI motor 211 hp güç üretecek ve 45 hp güç ve 211 Nm tork üreten motorla kombine şekilde çalışacak. Hibrid sistemin pilleri bagaj bölmesinin altına yerleştirilecek. A6'nın Avant versiyonu, S6 versiyonu ve RS6 versiyonu ilerleyen günlerde aileye katılacak.