Dünyada ilk ortaya çıkışı 18.yy sonlarına uzanan balonla uçuş sporu ülkemizde de yoğun ilgi görmektedir. Uzun yıllardır bireysel sportif amaçlı yapıldığı gibi, Turistik yörelerimizdeki yerel etkinliklerde balonla kent turları düzenlenmektedir.
Balon, içine doldurulan sıvı propan gazının ısıtılması ile havalanır. Uygun rüzgarda (10 km/h’in altındaki) oldukça uzun süreler sakin bir uçuşla havada kalabilir.Dünyada ilk ortaya çıkışı 18.yy sonlarına uzanan balonla uçuş sporu ülkemizde de yoğun ilgi görmektedir. Uzun yıllardır bireysel sportif amaçlı yapıldığı gibi, Turistik yörelerimizdeki yerel etkinliklerde balonla kent turları düzenlenmektedir.
Balon, içine doldurulan sıvı propan gazının ısıtılması ile havalanır. Uygun rüzgarda (10 km/h’in altındaki) oldukça uzun süreler sakin bir uçuşla havada kalabilir. Ortalama seyir yüksekliği 500-1500 feet arasında olan balona yön vermek, irtifa kazandırıp kaybettirmek, hızını değiştirmek, tecrübeli bir pilot tarafından kolaylıkla yapılabilir. Balonun Yapısı
Balonun yolcularını taşıyan, genellikle hafif ve sentetik bir madde olan “vimin” den üretilen sepette propan gazı tüpleri, altimetre, termometre, hava alanı ile haberleşmeyi sağlayan telsiz, variometre ve yangın söndürücüler bulunur.
Sepetin içindeki herbiri yaklaşık 20 kg. ağırlığında olan propan tüpleri, balonun şişmesini sağlayan propan gazını ihtiva eder. Her tüp balona yaklaşık 40-45 dakikalık bir uçuş imkan sağlamaktadır. Balonun toplam kaldırma kuvveti 1.700 pound civarındadır.
Balonun havalanması balona doldurulan propan gazının alttaki ocaklar vasıtasıyla ısıtılması ile sağlanır. Ocaklar balon hacmine göre 2 ya da 3 tane olabilir. Balonun içindeki ısı asla 120 dereceyi geçmemelidir.
Uçuşu durdurarak inişi sağlamak için içerideki kırmızı halat çekilir. Böylelikle harekete geçen düşme sübabı içerideki havanın hızla boşalmasını sağlar. İçerdeki havanın boşalma hızı yetmezse balonun en tepesinde bulunan acil güvenlik deliği açılır.
Balon, içine doldurulan sıvı propan gazının ısıtılması ile havalanır. Uygun rüzgarda (10 km/h’in altındaki) oldukça uzun süreler sakin bir uçuşla havada kalabilir.Dünyada ilk ortaya çıkışı 18.yy sonlarına uzanan balonla uçuş sporu ülkemizde de yoğun ilgi görmektedir. Uzun yıllardır bireysel sportif amaçlı yapıldığı gibi, Turistik yörelerimizdeki yerel etkinliklerde balonla kent turları düzenlenmektedir.
Balon, içine doldurulan sıvı propan gazının ısıtılması ile havalanır. Uygun rüzgarda (10 km/h’in altındaki) oldukça uzun süreler sakin bir uçuşla havada kalabilir. Ortalama seyir yüksekliği 500-1500 feet arasında olan balona yön vermek, irtifa kazandırıp kaybettirmek, hızını değiştirmek, tecrübeli bir pilot tarafından kolaylıkla yapılabilir. Balonun Yapısı
Balonun yolcularını taşıyan, genellikle hafif ve sentetik bir madde olan “vimin” den üretilen sepette propan gazı tüpleri, altimetre, termometre, hava alanı ile haberleşmeyi sağlayan telsiz, variometre ve yangın söndürücüler bulunur.
Sepetin içindeki herbiri yaklaşık 20 kg. ağırlığında olan propan tüpleri, balonun şişmesini sağlayan propan gazını ihtiva eder. Her tüp balona yaklaşık 40-45 dakikalık bir uçuş imkan sağlamaktadır. Balonun toplam kaldırma kuvveti 1.700 pound civarındadır.
Balonun havalanması balona doldurulan propan gazının alttaki ocaklar vasıtasıyla ısıtılması ile sağlanır. Ocaklar balon hacmine göre 2 ya da 3 tane olabilir. Balonun içindeki ısı asla 120 dereceyi geçmemelidir.
Uçuşu durdurarak inişi sağlamak için içerideki kırmızı halat çekilir. Böylelikle harekete geçen düşme sübabı içerideki havanın hızla boşalmasını sağlar. İçerdeki havanın boşalma hızı yetmezse balonun en tepesinde bulunan acil güvenlik deliği açılır.