Barok Dönemin Özellikleri
1. Hiç boşluk bırakmaksızın çalınan birçok hareket.
Birçok ses, armoni ve hatta melodi aynı anda çalınır, bu da pek boş anların olmamasına neden olur. Basso continuo ise bunun hiç kuşkusuz en önemli sebeplerinden birisidir.
2. Dinamiklerin sürekli bir iniş çıkış göstermesi. Bunların bir anda olması.
3. Klavsenin yoğun kullanımı
4. Basso continuo
5. Polifonik yaklaşımlar
6. Füglerin sık kullanımı
7. Birbirini tutmayan akorlar
8. Sesler arasında ki kontrastlar
9. İlk majör ve minör kuruluşlarının kullanımı
10. Müzikteki seslerin ilk kez ayrı enstürmanlara ayrılması. Daha önceden(rönesans ve daha önceki dönemlerde) tek melodiyi tüm enstürmanlar ve sesler aynı anda verirlerdi. Barok dönemde bu değişti, orkestrasyon olayı ortaya çıktı.
11. Enstürmanların birçoğu bugün kü en avantajlı şekillerini aldılar (örneğin kemanlar)
12. Kemanlar en önemli enstürman haline geldi.
13. Parçalar tek bir duygu altında yazılırdı.
14. Ritm değişiklik göstermez, eserler genellikle başladığı ritmle biterlerdi. Örneğin, adagioyla başlamış olan bir şarkı asla allegroya geçmez, adagioyla devam edip biterdi.
1. Hiç boşluk bırakmaksızın çalınan birçok hareket.
Birçok ses, armoni ve hatta melodi aynı anda çalınır, bu da pek boş anların olmamasına neden olur. Basso continuo ise bunun hiç kuşkusuz en önemli sebeplerinden birisidir.
2. Dinamiklerin sürekli bir iniş çıkış göstermesi. Bunların bir anda olması.
3. Klavsenin yoğun kullanımı
4. Basso continuo
5. Polifonik yaklaşımlar
6. Füglerin sık kullanımı
7. Birbirini tutmayan akorlar
8. Sesler arasında ki kontrastlar
9. İlk majör ve minör kuruluşlarının kullanımı
10. Müzikteki seslerin ilk kez ayrı enstürmanlara ayrılması. Daha önceden(rönesans ve daha önceki dönemlerde) tek melodiyi tüm enstürmanlar ve sesler aynı anda verirlerdi. Barok dönemde bu değişti, orkestrasyon olayı ortaya çıktı.
11. Enstürmanların birçoğu bugün kü en avantajlı şekillerini aldılar (örneğin kemanlar)
12. Kemanlar en önemli enstürman haline geldi.
13. Parçalar tek bir duygu altında yazılırdı.
14. Ritm değişiklik göstermez, eserler genellikle başladığı ritmle biterlerdi. Örneğin, adagioyla başlamış olan bir şarkı asla allegroya geçmez, adagioyla devam edip biterdi.