2002 Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenen Continental GT konsepti, Bentley’in motorsporları kariyerinde yeni bir sayfa açıyor. Crewe’deki fabrikada özel bir motorsporları ekibi tarafından geliştirilmekte olan ve Continental’i baz alan GT3 konseptiyle Bentley, 2003 yılındaki tarihi Le Mans zaferinden bu yana uzak kaldığı yarış pistlerine geri döneceğinin işaretlerini veriyor. Continental GT3, markanın yarış otomobillerini, seri üretim otomobillerinden hareketle geliştirme anlayışına sadık kalıyor.
Bentley Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Dr. Wolfgang Schreiber GT3 ile ilgili şu yorumları yaptı: “Continental GT3, Continental GT’nin lansmanından beri hep aklımızda olan bir hayal. Continental GT3’ün, Continental GT’nin uç noktalara taşındığında neler yapabileceğini dünyaya göstermesini ve Bentley’in uzun vadeli motorsporları planları için sağlam bir temel atmasını umuyoruz.”
GT SPEED BAZLI YARIŞÇI
Continental GT3 konsepti, Bentley’in tarihindeki en hızlı seri üretim otomobili olan GT Speed üzerine geliştirilmiş. GT3, GT Speed’in üstün performansı, yüksek hızlardaki olağanüstü dengesi ve dayanıklılığını, yarış pistleri için gerekli spesifikasyonlar, yarış yönetmeliklerinin gerektirdiği arkadan çekişli şasi, motorsporları donanımı ve kapsamlı bir aerodinamik paket ile birleştiriyor.
Otomobilin çarpıcı boyası Continental GT Speed’in kaslı ve yapılı formunu daha da güçlendirirken, İngiliz bayrağı deseni markanın köklerini belli ediyor. Continental GT3 konseptinin FIA’nın tam desteğini almasının ardından Bentley, 2013 sonlarına doğru, gerçek Bentley geleneklerine uygun olarak en iyilerle rekabet edebilecek bir GT yarış otomobiliyle motorsporları arenasına geri dönmeyi hedefliyor.