Bisiklet: Bisiklet ya da popüler olmayan eski adıyla
velespit en fazla 3 tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan
motorsuz veya
bazen elektrik motorlu bir araçtır. Ulaşım ve eğlencenin yanı sıra bisiklet sporunda da kullanılır. BMX, Dağ bisikleti, şehir (hibrit) bisikleti, tandem (çift kişilik bisiklet), tur bisikleti, yol bisikleti gibi türleri vardır.
Vitesli ve vitessiz türleri bulunmaktadır.
Motosiklet: 2 veya 3 tekerlekli sepetli veya sepetsiz motorlu araçlardır. Bunlardan karoseri yük taşıyabilecek şekilde sandıklı veya özel biçimde yapılmış olan ve yolcu taşımalarında kullanılmayan 3 tekerlekli motosikletlere
yük motosikleti (triportör) denir. Motosikletin ilk örnekleri bisikletlere motor takma girişimleriyle ortaya çıkmıştır. 1869 yılında ABD Massachusetts’li Sylvester Roper buhar gücüyle çalışan motosiklet benzeri bir taşıtı geliştirmeye çalışmıştır. 1893 yılında Felix Millet beş silindirli bir motoru bir bisikletin ön tekerleğine takarak bugünkü motosiklete oldukça benzeyen bir taşıt gerçekleştirmiştir.
Başarılı ilk iki tekerlekli motorlu taşıt tasarımını Fransız mucitler Michael ve Eugene Werner gerçekleştirmiştir. Werner kardeşler aracın motorunu, kadronun altına iki teker arasına yerleştirdiler. O tarihten sonra motosiklet tasarımlarında motor hep aynı yerde kalmıştır.
Motorlu Bisiklet: Motorlu bisiklet ya da autocycle; iki tekerlekli, bisiklet benzeri, içten yanmalı motora sahip, bir ya da iki kişilik ulaşım aracıdır. Silindir hacmi 50 cm3’ü geçmeyen ve imal hızı saatte 50 km’den az olan bisikletlerdir.
Kaynakça: Milli Eğitim Web Sitesinde Yer Alan
“Mesleki Açık Öğretim Lisesi“ Trafik ve İlkyardım Eğitimi 1-2 (Hazırlayan: Hasan YALÇIN)” Ders Notlarından ve
Wikipedia’dan derlenmiştir