600 cc'lik içten yanmalı bir scooter'in gücündeki motosiklet, iki kişiyi rahatlıkla taşıyor ve 100 kilometrelik menzile sahip
BMW'nin kamuflajlı fotoğraflarını yayınladığı yeni elektrikli scoter'i EScooter, bu tip motosikletlerin sadece benzinli olduğunda yeterince güçlü olduğunu düşünenleri yanıltıyor.
BMW yepyeni bir Scooter konseptini gün ışığına çıkarttı. Her ne kadar şimdilik kamuflajlı olarak sokaklara çıktıysa da, elektrik motorlu yeni scooter markanın 2010 yılının kasım ayında Milano'daki uluslararası motosiklet fuarında sergilediği Consept C' isimli scooter konseptiyle büyük benzerlikler taşıyor. Elektrikli scooterlar Avrupa'dan Asya'nın ücra köşelerine kadar pek çok ülkede pek çok üreticinin üzerinde çalıştığı bir alan. Ancak elektrikli olmalarından ötürü popüler olan bu araçlar, tatmin etmeyen yol tutuş özellikleri ve düşük menzillerinden ötürü gerçek' motosiklet tutkunlarının ilgisini henüz çekmeyi başaramıyor. Bu olumsuzlukları dikkate alarak çalışmaya başlayan BMW geçen yıl kasım ayında İtalya'nın Milano kentinde düzenlenen fuarda tasarımını gösterdiği Consept C' isimli konsept motosikletini, motosiklet, özellikle de maxi scooter kullanıcılarının ilgisini çekmeyi başaracak biçimde yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Günlük şehiriçi hatta kısa şehirdışı yolculuklarda kullanılması için tasarlanan elektrikli scooter oldukça uzun kabul edilebilecek olan 100 kilometrelik menzili ve bir içten yanmalı motora sahip maxi scooterı aratmayan sürüş özellikleriyle dikkat çekiyor.
600 CC'LİK SCOOTER'IN GÜCÜNE EŞİT GÜÇ
İçten yanmalı motoru olan bir scooter ile karşılaştırıldığında, gücünün 600 cc'ye karşılık geldiği açıklanan E-Scooter'i tamamen şarj etmek 3 saati bulmuyor. Ancak bu süre tamamen boşalmış bir akü için gerekiyor. BMW mühendisleri sürekli kullanılacak bir motosikletin bataryasının çok ender olarak tamamen boşalacağını kabul ederek, şarj süresinin açıklananın çok daha altında olacağını kabul ediyorlar. Dolu bir batarya ile 100 kilometre yol alabilecek olan BMW E-Scooter fren yapıldığında açığa çıkan enerjiyi de bataryasında güç olarak toplayabildiği düşünüldüğünde, özellikle şehir içi trafiğinde kullanıldığında menzilinin yüzde 20 kadar artacağı da belirtiliyor.
İKİ KİŞİYİ RAHATLIKLA TAŞIYABİLİYOR
Elektrikli scooterlerin trafiğe sorunsuzca katılabilmeleri için, şehirlerarası yollarda trafiğin akış hızına uyum sağlayabilmeleri ve yeterli menzile sahip olmaları gerçeğinden hareket eden marka, her iki şartı da yerine getireceğini söyledikleri yeni EScooter'ı ne zaman satışa sunacağını, hatta sunup sunmayacağını henüz açıklamadı. Ancak geliştirilen konseptin, dünyanın Avrupa, ABD ve Japonya'nın içinde olduğu elektrik sistemleri farklı tüm ülkelerde evlerdeki prizlerden şarj edilebilir olarak tasarlandığı belirtildi.
BMW'nin kamuflajlı fotoğraflarını yayınladığı yeni elektrikli scoter'i EScooter, bu tip motosikletlerin sadece benzinli olduğunda yeterince güçlü olduğunu düşünenleri yanıltıyor.
BMW yepyeni bir Scooter konseptini gün ışığına çıkarttı. Her ne kadar şimdilik kamuflajlı olarak sokaklara çıktıysa da, elektrik motorlu yeni scooter markanın 2010 yılının kasım ayında Milano'daki uluslararası motosiklet fuarında sergilediği Consept C' isimli scooter konseptiyle büyük benzerlikler taşıyor. Elektrikli scooterlar Avrupa'dan Asya'nın ücra köşelerine kadar pek çok ülkede pek çok üreticinin üzerinde çalıştığı bir alan. Ancak elektrikli olmalarından ötürü popüler olan bu araçlar, tatmin etmeyen yol tutuş özellikleri ve düşük menzillerinden ötürü gerçek' motosiklet tutkunlarının ilgisini henüz çekmeyi başaramıyor. Bu olumsuzlukları dikkate alarak çalışmaya başlayan BMW geçen yıl kasım ayında İtalya'nın Milano kentinde düzenlenen fuarda tasarımını gösterdiği Consept C' isimli konsept motosikletini, motosiklet, özellikle de maxi scooter kullanıcılarının ilgisini çekmeyi başaracak biçimde yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Günlük şehiriçi hatta kısa şehirdışı yolculuklarda kullanılması için tasarlanan elektrikli scooter oldukça uzun kabul edilebilecek olan 100 kilometrelik menzili ve bir içten yanmalı motora sahip maxi scooterı aratmayan sürüş özellikleriyle dikkat çekiyor.
600 CC'LİK SCOOTER'IN GÜCÜNE EŞİT GÜÇ
İçten yanmalı motoru olan bir scooter ile karşılaştırıldığında, gücünün 600 cc'ye karşılık geldiği açıklanan E-Scooter'i tamamen şarj etmek 3 saati bulmuyor. Ancak bu süre tamamen boşalmış bir akü için gerekiyor. BMW mühendisleri sürekli kullanılacak bir motosikletin bataryasının çok ender olarak tamamen boşalacağını kabul ederek, şarj süresinin açıklananın çok daha altında olacağını kabul ediyorlar. Dolu bir batarya ile 100 kilometre yol alabilecek olan BMW E-Scooter fren yapıldığında açığa çıkan enerjiyi de bataryasında güç olarak toplayabildiği düşünüldüğünde, özellikle şehir içi trafiğinde kullanıldığında menzilinin yüzde 20 kadar artacağı da belirtiliyor.
İKİ KİŞİYİ RAHATLIKLA TAŞIYABİLİYOR
Elektrikli scooterlerin trafiğe sorunsuzca katılabilmeleri için, şehirlerarası yollarda trafiğin akış hızına uyum sağlayabilmeleri ve yeterli menzile sahip olmaları gerçeğinden hareket eden marka, her iki şartı da yerine getireceğini söyledikleri yeni EScooter'ı ne zaman satışa sunacağını, hatta sunup sunmayacağını henüz açıklamadı. Ancak geliştirilen konseptin, dünyanın Avrupa, ABD ve Japonya'nın içinde olduğu elektrik sistemleri farklı tüm ülkelerde evlerdeki prizlerden şarj edilebilir olarak tasarlandığı belirtildi.