• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

Çekici nedir.?

  • Konuyu açan Konuyu açan Suskun
  • Açılış tarihi Açılış tarihi

Suskun

V.I.P
V.I.P

Çekici nedir? Çekici Ne işe Yarar?​

Çekici kelimesi, gününü trafikte geçirenlerin oldukça aşina olduğu bir kavram. İstanbul gibi büyük şehirlerde arabayı park ederken en büyük endişelerden biri parkın yasak olup olmadığıdır ki bu konu her zaman çekicilere bağlanır. Trafikte çekici ne işe yarar sorusunun yanıtı ile başlayalım. İşe giderken, yük taşırken ya da belirli bir rotaya ulaşım sırasında en büyük destekçimiz araçlarımızdır. Özellikle büyük şehirlerde trafik kazaları ve araç arızaları sıkça yaşanan sorunlardan birkaçıdır. Bazı durumlarda kaza yapan aracı yeniden çalıştırıp yola devam etmek imkânsız hale gelebilir ya da şehirlerarası bir yerde araç aniden arızalanabilir. Bu gibi durumlarda karşımıza araç çekici çıkar. Çekiciler hemen hemen her tipte aracı çekebilecek kapasitededir. Çekici araçların bir diğer adı kurtarıcıdır. Çekici ne demek kısaca sorunun yanıtını şu şekilde vermek mümkündür; römork ya da yarı römorklar ve diğer araç modellerini çekmek için üretilmiş, yük taşımayan motorlu taşıtlara çekici adı verilir. Çekiciler yani bir diğer adı ile kurtarıcılar birkaç çeşitten oluşur. Bazı çekiciler yalnızca trafikteki araçlarda yaşanan sorunlar için destek verirken bazı çekiciler sanayi alanında hizmet verir. Yüksek ton taşıma kapasitesine sahip çekiciler bugün pek çok iş alanında karşımıza çıkmaktadır.

Kurtarıcı Çeşitleri Nelerdir?​

Çekicilerin yani bir diğer adıyla kurtarıcıların, çekecekleri araç özelliğine göre farklı çeşitleri vardır. Bunlardan birkaçını aşağıdakiler gibi sıralayabiliriz.

Çatallı Çekici​

Çatallı çekicinin çalışma prensibi forklift düzeni gibidir. Forklift iş makinasında kullanılan çatallar yükü alttan kaldırır ve çekerek taşır. Tıpkı forklift düzeninde olduğu gibi araç altına giren iki büyük çatal sayesinde araç kaldırılır ve çekici kasasına konur. Yolun ve aracın uygunluğuna bağlı olarak sol ya da sağ taraftan araç çekiciye yüklenebilir.

Tepeden Çekici​

Tepeden çekici daha çok trafik polislerinin kullandığı bir kurtarıcı sistemidir. Tepeden çekicinin bir diğer adı ahtapot çekicidir. Burada vinç tepeden iner ve dörtlü çatalına tekerlekler bağlanır. Araç güvenli bir şekilde çekicinin kasasına yerleştirilir. Dört bir yandan çatal aracı ile tekerleğe bağlandığı için ahtapot gibi aracı sarar ve araç, çekici kasasına güvenle yerleştirilir.

Kayar Platform​

Trafikte sık karşılaşılan çekici sistemlerinden biridir. Eğer araç yolda kaldıysa ve hareket ettirebilme kapasitesi varsa araç, çekicide bulunan kayar platforma girer. Bir çeşit kaydırma da denebilir. Eğer aracın hareket etmesi imkânsız ise bu durumda devreye vinç girer. Bu vinç ile araç, platforma çekilir.

Oto Transfer Çekicisi​

Oto transfer çekicisinde hidrolik makaralı bir vinç vardır. Bu vinç aracılığı ile çekilecek olan araç damperli bir platforma yüklenir. Aracın transferi sırasında damper kaldırılır ve makara gevşetilerek aracın güvenli bir şekilde çekilmesi sağlanır.

Hangcha Çekici Teknik Özellikleri​

Ağır iş HANGCHA ürün yelpazesi; en sert koşullarda, ağır iş döngülerine ve aşırı çalışma koşullarına sahip özellikle limanlarda ve endüstri sitelerinde sahibine düşük maliyet sunarak üstün hale gelmektedir. Sağlam çerçeve ve geniş tahrik aksı, tam kapasitede yük taşırken "kaya sağlamlığında" güvenilirlik ve uzun ömürlü dayanıklılık sağlar. HANGCHA çekiciler 2-6 ton çekme kapasitesine sahiptir. Makliftsan olarak ürün yelpazemizde bulunan çekiciler aşağıdaki gibidir.

20-30 Ton Çekiciler​

Bu çekici tipinin çekme kapasitesi 39.000 kg ila 54.000 kg arasındadır. Yakıt tipi diesel’dir. Motoru ISUZU, YANMAR’dır. Şanzımanı OKAMURA’dır.

2-6 Ton Çekiciler​

2-6 ton çekicilerin ortalama çekme kapasitesi 2.000 kg ile 6.000 kg arasındadır. Akü kapasitesi 210-350AH’dir. Yakıt tipi akülü modeldir. Operasyon olarak ayakta ya da oturarak kullanıma uygundur.
 
Geri
Top