k@LpSiz_K@fKéF
Forum Onuru
Bugün bazı gazetelerde çıkan 'Çişle giden otomobil' haberlerini okuyunca güne gülerek başladım. Bu haberleri yayınlayan arkadaşlar belli ki zahmet edip, bünyelerindeki otomotiv editörlerine danışmadan küt diye haberleri yayınlamışlar.
'Çişli otomobil' haberlerinde kısaca şunları yazmışlar, "Dünyaca ünlü otomobil markası Mazda, AdBlue adı verilen bir yakıtla yol alan otomobil üretti. AdBlue adlı yakıt, üçte bir oranında insan çişi, üçte iki oranında da mineralsiz suyun karışımıyla elde ediliyor. Arabanın deposu her 20 bin kilometrede bir dolduruluyor. Bir depo yakıt 140 dolar. Arabanın Avustralya’da satış fiyatı da 5 bin dolar. Mazda yetkilileri bu maddenin sanayi sektöründe kullanıldığını, ancak ilk kez bir binek otomobilde denendiğini söyledi."
OLACAK İŞ Mİ
Bu haberi okuyanlar doğal olarak ne anlıyor. "Yakıt bitti mi hemen çek sağa, indir pantolunu işe." Hahaha. Olacak iş mi. Arkadaşlar haberin neresinden tutarsanız tutun, bir doğruluk payı bulunmuyor. Yazıda bahsedilen, 'Adblue' yeni bir yakıt değil, mevcut dizel yakıtın içine konulan bir katkı maddesi. Bugün Türkiye'de başta Opet'te olmak üzere bir çok benzin istasyonunda satılıyor. Özellikle ticari araçlar ve otobüsler kullanıyor. Kullanılma sebebi de, dizel yakıtlı araçların azot oksit salınımını azaltmak. Yani çevreyi daha az kirletmesini sağlamak.
İÇİNDE ÜRE VAR
Ama tabi bu katkı maddesi su bazlı üre çözeltisinden oluşunca, editör arkadaşlar hemen olayı idrara çevirmişler. Arkadaşlar üre sadece idrarla dışarı atılan bir madde değildir. Üre kimyasal olarak da üretilebilir. Bu katkı müddesinde kullanılan da anlayacağınız tabiriyle suni üredir. Yani kimse 'Adblue'yu oluşturmak için içine işemiyor. Ama bahsedilen katkı maddesini işlevi, insan vücuduna benziyor. Üre insan vücudunda azotlu besinlerin vücutta yanmasıyla meydana gelen ve erimiş bir halde idrarda bulunan ve idrarla dışarı atılan bir maddedir.
AYRI TANKA KONUYOR
Araçlar için geliştirilen Adblue isimli katkı maddesinde de yüzde 32.5 suni üre ve yüzde 67.5 su bulunuyor. Eğer bu katkı maddesinden bir parça dizel yakıta karıştırırsanız, egzoz gazından çıkan zararlı maddeleri, katalitik dönüştürücü içinde azot ve su buharı olarak atmosfere atabiliyorsunuz. AdBlue yakıt tankına değil, araçlardaki yakıt tankının yanında yer alan AdBlue tankına koyuluyor. AdBlue kullanımı ile karbonmonoksit salınımında yüzde 70, azot oksit salınımında yüzde 61, partikül miktarında ise yüzde 95 oranında iyileşme sağlanıyor. Paketler halinde satılan Adblue'nin Türkiye'de 1000 litrelik paketinin fiyatı ise 1140 TL.
20 BİN KM GİDEBİLİR Mİ
Bugünkü haberlerde diyor ki, "Arabanın deposu Adblue ile her 20 bin kilometrede bir dolduruluyor." Yani bu yakıtı koyup 20 bin kilometre filan gitmiyorsunuz. Siz aracınıza normal yakıtınızı koymaya devam ediyorsunuz. Sadece Adblue deposundaki katkı maddesi miktarı normal sürüş koşulları altında 20 bin kilometrenin üzerinde dayanıyor. 5 bin dolarlık fiyat konusuna ise hiç girmiyorum. Mazda CX-7'nin 5 bin dolara satılabileceğini düşünen varsa zaten bir şey diyemilorum. Yani siz siz olun, idrarla giden otomobil hayaline kapılmayın. Gerçi akaryakıt fiyatlarının bu kadar pahalı olduğu ülkemizde, yakıt bitince sağ çekip depoyu doldurmak güzel olurdu.
Emre Özpeynirci
'Çişli otomobil' haberlerinde kısaca şunları yazmışlar, "Dünyaca ünlü otomobil markası Mazda, AdBlue adı verilen bir yakıtla yol alan otomobil üretti. AdBlue adlı yakıt, üçte bir oranında insan çişi, üçte iki oranında da mineralsiz suyun karışımıyla elde ediliyor. Arabanın deposu her 20 bin kilometrede bir dolduruluyor. Bir depo yakıt 140 dolar. Arabanın Avustralya’da satış fiyatı da 5 bin dolar. Mazda yetkilileri bu maddenin sanayi sektöründe kullanıldığını, ancak ilk kez bir binek otomobilde denendiğini söyledi."
OLACAK İŞ Mİ
Bu haberi okuyanlar doğal olarak ne anlıyor. "Yakıt bitti mi hemen çek sağa, indir pantolunu işe." Hahaha. Olacak iş mi. Arkadaşlar haberin neresinden tutarsanız tutun, bir doğruluk payı bulunmuyor. Yazıda bahsedilen, 'Adblue' yeni bir yakıt değil, mevcut dizel yakıtın içine konulan bir katkı maddesi. Bugün Türkiye'de başta Opet'te olmak üzere bir çok benzin istasyonunda satılıyor. Özellikle ticari araçlar ve otobüsler kullanıyor. Kullanılma sebebi de, dizel yakıtlı araçların azot oksit salınımını azaltmak. Yani çevreyi daha az kirletmesini sağlamak.
İÇİNDE ÜRE VAR
Ama tabi bu katkı maddesi su bazlı üre çözeltisinden oluşunca, editör arkadaşlar hemen olayı idrara çevirmişler. Arkadaşlar üre sadece idrarla dışarı atılan bir madde değildir. Üre kimyasal olarak da üretilebilir. Bu katkı müddesinde kullanılan da anlayacağınız tabiriyle suni üredir. Yani kimse 'Adblue'yu oluşturmak için içine işemiyor. Ama bahsedilen katkı maddesini işlevi, insan vücuduna benziyor. Üre insan vücudunda azotlu besinlerin vücutta yanmasıyla meydana gelen ve erimiş bir halde idrarda bulunan ve idrarla dışarı atılan bir maddedir.
AYRI TANKA KONUYOR
Araçlar için geliştirilen Adblue isimli katkı maddesinde de yüzde 32.5 suni üre ve yüzde 67.5 su bulunuyor. Eğer bu katkı maddesinden bir parça dizel yakıta karıştırırsanız, egzoz gazından çıkan zararlı maddeleri, katalitik dönüştürücü içinde azot ve su buharı olarak atmosfere atabiliyorsunuz. AdBlue yakıt tankına değil, araçlardaki yakıt tankının yanında yer alan AdBlue tankına koyuluyor. AdBlue kullanımı ile karbonmonoksit salınımında yüzde 70, azot oksit salınımında yüzde 61, partikül miktarında ise yüzde 95 oranında iyileşme sağlanıyor. Paketler halinde satılan Adblue'nin Türkiye'de 1000 litrelik paketinin fiyatı ise 1140 TL.
20 BİN KM GİDEBİLİR Mİ
Bugünkü haberlerde diyor ki, "Arabanın deposu Adblue ile her 20 bin kilometrede bir dolduruluyor." Yani bu yakıtı koyup 20 bin kilometre filan gitmiyorsunuz. Siz aracınıza normal yakıtınızı koymaya devam ediyorsunuz. Sadece Adblue deposundaki katkı maddesi miktarı normal sürüş koşulları altında 20 bin kilometrenin üzerinde dayanıyor. 5 bin dolarlık fiyat konusuna ise hiç girmiyorum. Mazda CX-7'nin 5 bin dolara satılabileceğini düşünen varsa zaten bir şey diyemilorum. Yani siz siz olun, idrarla giden otomobil hayaline kapılmayın. Gerçi akaryakıt fiyatlarının bu kadar pahalı olduğu ülkemizde, yakıt bitince sağ çekip depoyu doldurmak güzel olurdu.
Emre Özpeynirci