Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Açıköğretim
Davranış Bilmleri İlk 8 Ünite !!!
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="Mc_ÖRGE" data-source="post: 239847" data-attributes="member: 31494"><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><p style="text-align: center"><span style="color: red"><span style="font-size: 15px">DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ (Ünite-5)</span></span></p><p></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: Red">1. Bireyde kişiliğin temelini oluşturan aşağıdakilerden hangisidir? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Benlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Algı</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Eğilim</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. İç güdü</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Düşünce</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">2. Ayna benlik kavramını ileri süren sosyolog aşağıdakilerden hangisidir? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. C.H.Cooley</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. S.Freud</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. E.Ericson</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. G.H.Mead</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. G.Simmel</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">3. Bireylerin orta yaş krizi yaşadıkları yaş dönemi aşağıdakilerden hangisidir? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. 25-30</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. 31-39</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. 40-50</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. 51-55</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. 56-60</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">4. Toplumsallaşma sürecinin en önemli dönemi aşağıdakilerden hangisidir? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Bebeklik ve çocukluk</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Gençlik ve ergenlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Yetişkinlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Olgunluk</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Yaşlılık</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">5. "Bireyin kendisinin farkında olma süreci anne ve çocuk arasındaki ilişkiyle başlar" ifadesi aşağıdaki sosyal bilimcilerden hangisine aittir?</span> </span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. G.H.Mead</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. T.Parsons</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. F.Engels</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. R.K.Merton</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. F.Leplay</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">6. Toplumsallaşmayla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Bir etkileşim sürecidir</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Birey ve toplum arasında bir bağ oluşturur</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. İnsanca davranışları öğrenme sürecidir</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Belirli bir kişilik kazanma yöntemidir</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. En önemli devresi yetişkinlik ve yaşlılık dönemidir</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">7. Bilim adamlarına göre yetiştirme yurtlarında yetişen çocuklarla normal aileler yanında yetişen çocuklar arasındaki farklılığın en temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir</span>? </span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Sosyal iletişimsizlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Sağlıksız beslenme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Çocuklar arasındaki rekabet</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Yetersiz eğitim</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Olumsuz fiziki koşullar</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">8. Aşağıdakilerden hangisi eğitimin açık fonksiyonlarından biri değildir</span>? </span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Evrensel yeteneği geliştirme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Okuma yeteneğini geliştirme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Yazma yeteneğini geliştirme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. İşlem yeteneğini geliştirme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Fiziki yeteneğini geliştirme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">9. Çağımızda toplumsallaşma sürecini etkileyen en önemli kurum aşağıdakilerden hangisidir? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Kitle iletişim kurumları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Eğitim kurumları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Dini kurumlar</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Aile kurumları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Çalışılan kurum</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">10. Eğitimin toplumsallaşmada önemli bir rol oynamasını sağlayan faktör aşağıdakilerden hangisidir? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Öğretmenler</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Okul arkadaşları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Aile</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Kul ortamı</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Deneysel etkinlikler</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">11. Kingsley Davis, Anna ve İsabella adlı çocukların başından geçenleri hangi temel kavramın önemine değinerek açıklamıştır?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Sosyal destek</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Başkalarının tepkileri</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Aşırı yalnızlık ve izolasyon</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Çevre</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Kalıtsal özellikler</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">12. Çağımızda toplumsallaşma sürecini etkileyen en önemli toplumsallaşma aracı nedir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Eğitim kurumları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Kitle iletişim araçları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Arkadaş grupları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Aile</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Ulaşım olanakları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">13. Yetişkin toplumsallaşmasında aile yaşamını etkileyen en önemli olay aşağıdakilerden hangisidir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Meslek değiştirme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Eşin ölümü</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Politikaya atılmak</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Çocukların evlenmesi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. İflas etmek</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">14. G.H.Mead, çocuğun, ileride oynayacağı rolünü ve kuralları öğrendiği gelişim aşamasına ne ad veriri?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Taklit</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Kendi görüntümüz hakkında düşüncemiz</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Oyun</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Grupla oynanan oyun</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Kavramlaştırma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">15. “Kendilik bir sosyal yapıdır ve insanın tecrübeleriyle ortaya çıkar” ifadesi aşağıdaki araştırmacıların hangisine aittir</span>? </span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. C.H.Cooley</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. E.Ericson</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. S.Freud</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. G.H.Mead</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. K.Davis</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">16. Toplumsallaşmada kazanılan en önemli şey aşağıdakilerden hangisidir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Kişilik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Sosyal sınıf</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Aile kavramı</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Değerler</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Normlar</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">17. Anna ve İsabellayı birbirinden ayıran en önemli özellik aşağıdakilerden hangisidir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Anna hastalıklı bir çocuktur</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Anna 8 yaşında bulunmuştur</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Anna bulunduğunda yürüyemiyor ve zeka belirtisi gösteremiyordu</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. İsabella’nın annesi sağır ve dilsizdi, annesiyle iletişimde işaretleri kullanıyordu</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. İsabella 2 yıl içinde bulunduğu yaşın özelliklerini ve davranışlarını göstermeye başladı</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">18. Aşağıdakilerden hangisi Cooley’in ayna benlik sürecindeki aşamalardan birini ifade eden bir cümledir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Kendi görüntümüz hakkındaki düşüncemiz</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Başkalarının tepkileri</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Neden başkayım</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Başkaları bizi nasıl görüyor</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Yanlışlarım nelerdir</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">19. İnsanın kendine uygun davranışları öğrenmesi ve bunu gelecek nesillere aktarması sürecine ne ad verilir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Evcilleşme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Eğitim</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Toplumsallaşma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Gruplaşma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Davranış</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">20. Bireyin düzenli düşünme, duygu ve hareketlerinin tutarlı bir bütünü olarak tanımlanabilen kavram aşağıdakilerden hangisidir</span>?</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Aile</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Tecrübe</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Kişilik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Algılama</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Mizaç</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">21. Bireyin tecrübelerini ve onu başkalarından ayıran farklılıkları içeren kavrama ne ad verilir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Kimlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Benlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Rol</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Statü</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Ayraç</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">22. Kendilik kavramının bireyin başkalarının tepkilerini anlamasından çok, onlara karşı olan tepkilerinin önemli olduğunu savunan düşünür kimdir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. G.H.Mead</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. A.Comte</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. W.James</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. C.H.Cooley</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. R.Merton</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">23. İnsan yaşamında en önemli ve ilk toplumsallaşma kurumu aşağıdakilerden hangisidir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Akrabalık</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Din</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Okul</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Aile</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Çevre</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">24. İnsanın kim ve ne olduğu hakkındaki algılamalarının organizasyonuna ne ad verilir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Rol alma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Benlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Kültürleşme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Kişilik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Toplumsal kimlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">25. Toplumsallaşma sürecinde çocuğa, paylaşmayı, mücadele etmeyi, kavga etmeyi, büyükleriyle ilişki kurmayı, başarı ve sevilme duyguları edinmeyi daha çok öğreten toplumsallaşma faktörü aşağıdakilerden hangisidir</span>?</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Eğitim</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Din</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Aile</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Kitle iletişim araçları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Arkadaş grupları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">26. Rol alma kuramı kim tarafından geliştirilmiştir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. E.Durkheim</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. W.Wundt</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. E.Fromm</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. S.Freud</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. G.H.Mead</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">27. Bireyin içinde bulunduğu toplumun kültürünü öğrenme sürecine ne ad verilir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Kişilik süreci</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Toplumsallaşma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Beceri kazanma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Grup bilinci süreci</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Norm süreci</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">28. Bir kişinin, arkadaşları arasındaki bir sohbette, yaptığı bir espriye arkadaşlarının gülmesi ve bunun sonucunda da bu kişinin katıldığı her sohbette espri yapmaya çalışması aşağıdaki kavramlardan hangisine bir örnektir</span>?</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Taklit</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Özdeşim kurma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Rol alma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Benlik </span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Ayna benlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">29. Aşağıdakilerden hangisi toplumsallaşma sürecinde önemli olan kurumlardan değildir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Aile</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Din</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Eğitim</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Kişilik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Çalışma ortamı</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">30. En resmi ve örgütlü toplumsallaşma kurumu aşağıdakilerden hangisidir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Eğitim</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Aile</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Kitle iletişim araçları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Arkadaş grupları</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Din</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">31. Toplumsallaşmanın en hızlı olduğu dönem aşağıdakilerden hangisidir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Çalışma yaşamı dönemi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Gençlik dönemi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Evlilik dönemi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Bebeklik ve çocukluk dönemi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Orta yaşlılık dönemi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">32. Aşağıdakilerden hangisi Sptiz’in 1945’te yetiştirme yurtlarındaki çocuklar üzerinde yaptığı araştırmada karşılaştığı sonuçlardan biri değildir</span>?</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Zeka düzeyinde gerilik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Saldırganlık</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Girişkenlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Duygusal soğukluk</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. İletişim kurma güçlüğü</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">33. “Başkalarının bize yansıyan tavır ve hareketleri kendimize yansıtılanı gördüğümüz bir aynaya benzer ve bu yansımadan benlik kavramı gelişir” diyen sosyal psikolog kimdir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. R.Merton</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. K.Davis</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. C.H.Cooley</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. W.James</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. G.H.Mead</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">34. Normal annelerle yetişen çocuklarla, yetiştirme yurtlarında yetişen çocukları karşılaştırarak, yetiştirme yurtlarında yetişen çocukların fiziki, sosyal ve duygusal açıdan daha geri kalmış olduğunu saptayan bilim adamı kimdir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Kingsley Davis</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Cooley</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Mead</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Spitz</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Freud</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">35. Rhesus maymunlarını aşırı yanlız bir ortamda yetiştirerek toplumsallaşma üzerinde izolosyonun etkilerini araştıran bilim adamı kimdir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Harry Harlow</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Kingsley Davis</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. David Hume</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. A.Comte</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Freud</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">36. Çalışma yaşamındaki örgütsel değerleri öğrenip benimsemek ve buna uygun hareket etmek, aşağıdaki kavramların hangisiyle en doğru biçimde ifade edilir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Kültür relativizmi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Yetişkin toplumsallaşması</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Fonksiyonalist toplumsallaşma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Örgütsel toplumsallaşma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Ortamsal toplumsallaşma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">37. Aşağıdakilerden hangisi toplumsallaşmanın en önemli sonucudur?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Politik benlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Kişilik kazanımı</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Aile sorumluluğu</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Benlik bilinci</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Kültürel kimlik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">38. Mead 3-6 yaş arası çocukların belirli bir bireyin rolünü üstlenip, bu rol ile ilgili hak ve sorumlulukların neler olduğunu anlamaya çalıştıkları rol alma sürecinin ikinci aşamasına ne ad verir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Oyun</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Tekrar</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Tepki</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Taklit</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Grupla oynanan oyun</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">39. Toplumsallaşma sonunda bireyin en temel kazanımı aşağıdakilerden hangisidir?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Bilgi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Arkadaş</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Sevgi</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Kişilik</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Uzmanlık</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red">40. Aşağıdakilerden hangisi toplumsallaşmanın amaçları arasında yer almaz?</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">a. Toplumun göreli sürekliliğini sağlama</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">b. Bireylere toplumsal statü kazandırma</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">c. Bireylere yaşadığı toplumun kültürünü öğretme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">d. Toplumsal ahengi sağlama</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">e. Bireylere toplumdaki rollerini öğretme</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: red"><span style="font-size: 15px">CEVAP ANAHTARI (ÜNİTE-5)</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">1. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">2. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">3. c</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">4. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">5. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">6. e</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">7. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">8. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">9. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">10. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">11. c</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">12. b</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">13. b</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">14. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">15. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">16. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">17. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">18. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">19. c</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">20. c</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">21. b</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">22. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">23. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">24. b</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">25. e</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">26. e</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">27. b</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">28. e</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">29. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">30. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">31. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">32. c</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">33. c</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">34. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">35. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">36. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">37. b</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">38. a</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">39. d</span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">40. a</span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mc_ÖRGE, post: 239847, member: 31494"] [B][FONT="Comic Sans MS"][CENTER][COLOR="red"][SIZE=4]DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ (Ünite-5)[/SIZE][/COLOR][/CENTER] [COLOR="Red"]1. Bireyde kişiliğin temelini oluşturan aşağıdakilerden hangisidir? [/COLOR] a. Benlik b. Algı c. Eğilim d. İç güdü e. Düşünce [COLOR="red"]2. Ayna benlik kavramını ileri süren sosyolog aşağıdakilerden hangisidir? [/COLOR] a. C.H.Cooley b. S.Freud c. E.Ericson d. G.H.Mead e. G.Simmel [COLOR="red"]3. Bireylerin orta yaş krizi yaşadıkları yaş dönemi aşağıdakilerden hangisidir? [/COLOR] a. 25-30 b. 31-39 c. 40-50 d. 51-55 e. 56-60 [COLOR="red"]4. Toplumsallaşma sürecinin en önemli dönemi aşağıdakilerden hangisidir? [/COLOR] a. Bebeklik ve çocukluk b. Gençlik ve ergenlik c. Yetişkinlik d. Olgunluk e. Yaşlılık [COLOR="red"]5. "Bireyin kendisinin farkında olma süreci anne ve çocuk arasındaki ilişkiyle başlar" ifadesi aşağıdaki sosyal bilimcilerden hangisine aittir?[/COLOR] a. G.H.Mead b. T.Parsons c. F.Engels d. R.K.Merton e. F.Leplay [COLOR="red"]6. Toplumsallaşmayla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? [/COLOR] a. Bir etkileşim sürecidir b. Birey ve toplum arasında bir bağ oluşturur c. İnsanca davranışları öğrenme sürecidir d. Belirli bir kişilik kazanma yöntemidir e. En önemli devresi yetişkinlik ve yaşlılık dönemidir [COLOR="red"]7. Bilim adamlarına göre yetiştirme yurtlarında yetişen çocuklarla normal aileler yanında yetişen çocuklar arasındaki farklılığın en temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir[/COLOR]? a. Sosyal iletişimsizlik b. Sağlıksız beslenme c. Çocuklar arasındaki rekabet d. Yetersiz eğitim e. Olumsuz fiziki koşullar [COLOR="red"]8. Aşağıdakilerden hangisi eğitimin açık fonksiyonlarından biri değildir[/COLOR]? a. Evrensel yeteneği geliştirme b. Okuma yeteneğini geliştirme c. Yazma yeteneğini geliştirme d. İşlem yeteneğini geliştirme e. Fiziki yeteneğini geliştirme [COLOR="red"]9. Çağımızda toplumsallaşma sürecini etkileyen en önemli kurum aşağıdakilerden hangisidir? [/COLOR] a. Kitle iletişim kurumları b. Eğitim kurumları c. Dini kurumlar d. Aile kurumları e. Çalışılan kurum [COLOR="red"]10. Eğitimin toplumsallaşmada önemli bir rol oynamasını sağlayan faktör aşağıdakilerden hangisidir? [/COLOR] a. Öğretmenler b. Okul arkadaşları c. Aile d. Kul ortamı e. Deneysel etkinlikler [COLOR="red"]11. Kingsley Davis, Anna ve İsabella adlı çocukların başından geçenleri hangi temel kavramın önemine değinerek açıklamıştır?[/COLOR] a. Sosyal destek b. Başkalarının tepkileri c. Aşırı yalnızlık ve izolasyon d. Çevre e. Kalıtsal özellikler [COLOR="red"]12. Çağımızda toplumsallaşma sürecini etkileyen en önemli toplumsallaşma aracı nedir?[/COLOR] a. Eğitim kurumları b. Kitle iletişim araçları c. Arkadaş grupları d. Aile e. Ulaşım olanakları [COLOR="red"]13. Yetişkin toplumsallaşmasında aile yaşamını etkileyen en önemli olay aşağıdakilerden hangisidir?[/COLOR] a. Meslek değiştirme b. Eşin ölümü c. Politikaya atılmak d. Çocukların evlenmesi e. İflas etmek [COLOR="red"]14. G.H.Mead, çocuğun, ileride oynayacağı rolünü ve kuralları öğrendiği gelişim aşamasına ne ad veriri?[/COLOR] a. Taklit b. Kendi görüntümüz hakkında düşüncemiz c. Oyun d. Grupla oynanan oyun e. Kavramlaştırma [COLOR="red"]15. “Kendilik bir sosyal yapıdır ve insanın tecrübeleriyle ortaya çıkar” ifadesi aşağıdaki araştırmacıların hangisine aittir[/COLOR]? a. C.H.Cooley b. E.Ericson c. S.Freud d. G.H.Mead e. K.Davis [COLOR="red"]16. Toplumsallaşmada kazanılan en önemli şey aşağıdakilerden hangisidir?[/COLOR] a. Kişilik b. Sosyal sınıf c. Aile kavramı d. Değerler e. Normlar [COLOR="red"]17. Anna ve İsabellayı birbirinden ayıran en önemli özellik aşağıdakilerden hangisidir?[/COLOR] a. Anna hastalıklı bir çocuktur b. Anna 8 yaşında bulunmuştur c. Anna bulunduğunda yürüyemiyor ve zeka belirtisi gösteremiyordu d. İsabella’nın annesi sağır ve dilsizdi, annesiyle iletişimde işaretleri kullanıyordu e. İsabella 2 yıl içinde bulunduğu yaşın özelliklerini ve davranışlarını göstermeye başladı [COLOR="red"]18. Aşağıdakilerden hangisi Cooley’in ayna benlik sürecindeki aşamalardan birini ifade eden bir cümledir?[/COLOR] a. Kendi görüntümüz hakkındaki düşüncemiz b. Başkalarının tepkileri c. Neden başkayım d. Başkaları bizi nasıl görüyor e. Yanlışlarım nelerdir [COLOR="red"]19. İnsanın kendine uygun davranışları öğrenmesi ve bunu gelecek nesillere aktarması sürecine ne ad verilir?[/COLOR] a. Evcilleşme b. Eğitim c. Toplumsallaşma d. Gruplaşma e. Davranış [COLOR="red"]20. Bireyin düzenli düşünme, duygu ve hareketlerinin tutarlı bir bütünü olarak tanımlanabilen kavram aşağıdakilerden hangisidir[/COLOR]? a. Aile b. Tecrübe c. Kişilik d. Algılama e. Mizaç [COLOR="red"]21. Bireyin tecrübelerini ve onu başkalarından ayıran farklılıkları içeren kavrama ne ad verilir?[/COLOR] a. Kimlik b. Benlik c. Rol d. Statü e. Ayraç [COLOR="red"]22. Kendilik kavramının bireyin başkalarının tepkilerini anlamasından çok, onlara karşı olan tepkilerinin önemli olduğunu savunan düşünür kimdir?[/COLOR] a. G.H.Mead b. A.Comte c. W.James d. C.H.Cooley e. R.Merton [COLOR="red"]23. İnsan yaşamında en önemli ve ilk toplumsallaşma kurumu aşağıdakilerden hangisidir?[/COLOR] a. Akrabalık b. Din c. Okul d. Aile e. Çevre [COLOR="red"]24. İnsanın kim ve ne olduğu hakkındaki algılamalarının organizasyonuna ne ad verilir?[/COLOR] a. Rol alma b. Benlik c. Kültürleşme d. Kişilik e. Toplumsal kimlik [COLOR="red"]25. Toplumsallaşma sürecinde çocuğa, paylaşmayı, mücadele etmeyi, kavga etmeyi, büyükleriyle ilişki kurmayı, başarı ve sevilme duyguları edinmeyi daha çok öğreten toplumsallaşma faktörü aşağıdakilerden hangisidir[/COLOR]? a. Eğitim b. Din c. Aile d. Kitle iletişim araçları e. Arkadaş grupları [COLOR="red"]26. Rol alma kuramı kim tarafından geliştirilmiştir?[/COLOR] a. E.Durkheim b. W.Wundt c. E.Fromm d. S.Freud e. G.H.Mead [COLOR="red"]27. Bireyin içinde bulunduğu toplumun kültürünü öğrenme sürecine ne ad verilir?[/COLOR] a. Kişilik süreci b. Toplumsallaşma c. Beceri kazanma d. Grup bilinci süreci e. Norm süreci [COLOR="red"]28. Bir kişinin, arkadaşları arasındaki bir sohbette, yaptığı bir espriye arkadaşlarının gülmesi ve bunun sonucunda da bu kişinin katıldığı her sohbette espri yapmaya çalışması aşağıdaki kavramlardan hangisine bir örnektir[/COLOR]? a. Taklit b. Özdeşim kurma c. Rol alma d. Benlik e. Ayna benlik [COLOR="red"]29. Aşağıdakilerden hangisi toplumsallaşma sürecinde önemli olan kurumlardan değildir?[/COLOR] a. Aile b. Din c. Eğitim d. Kişilik e. Çalışma ortamı [COLOR="red"]30. En resmi ve örgütlü toplumsallaşma kurumu aşağıdakilerden hangisidir?[/COLOR] a. Eğitim b. Aile c. Kitle iletişim araçları d. Arkadaş grupları e. Din [COLOR="red"]31. Toplumsallaşmanın en hızlı olduğu dönem aşağıdakilerden hangisidir?[/COLOR] a. Çalışma yaşamı dönemi b. Gençlik dönemi c. Evlilik dönemi d. Bebeklik ve çocukluk dönemi e. Orta yaşlılık dönemi [COLOR="red"]32. Aşağıdakilerden hangisi Sptiz’in 1945’te yetiştirme yurtlarındaki çocuklar üzerinde yaptığı araştırmada karşılaştığı sonuçlardan biri değildir[/COLOR]? a. Zeka düzeyinde gerilik b. Saldırganlık c. Girişkenlik d. Duygusal soğukluk e. İletişim kurma güçlüğü [COLOR="red"]33. “Başkalarının bize yansıyan tavır ve hareketleri kendimize yansıtılanı gördüğümüz bir aynaya benzer ve bu yansımadan benlik kavramı gelişir” diyen sosyal psikolog kimdir?[/COLOR] a. R.Merton b. K.Davis c. C.H.Cooley d. W.James e. G.H.Mead [COLOR="red"]34. Normal annelerle yetişen çocuklarla, yetiştirme yurtlarında yetişen çocukları karşılaştırarak, yetiştirme yurtlarında yetişen çocukların fiziki, sosyal ve duygusal açıdan daha geri kalmış olduğunu saptayan bilim adamı kimdir?[/COLOR] a. Kingsley Davis b. Cooley c. Mead d. Spitz e. Freud [COLOR="red"]35. Rhesus maymunlarını aşırı yanlız bir ortamda yetiştirerek toplumsallaşma üzerinde izolosyonun etkilerini araştıran bilim adamı kimdir?[/COLOR] a. Harry Harlow b. Kingsley Davis c. David Hume d. A.Comte e. Freud [COLOR="red"]36. Çalışma yaşamındaki örgütsel değerleri öğrenip benimsemek ve buna uygun hareket etmek, aşağıdaki kavramların hangisiyle en doğru biçimde ifade edilir?[/COLOR] a. Kültür relativizmi b. Yetişkin toplumsallaşması c. Fonksiyonalist toplumsallaşma d. Örgütsel toplumsallaşma e. Ortamsal toplumsallaşma [COLOR="red"]37. Aşağıdakilerden hangisi toplumsallaşmanın en önemli sonucudur?[/COLOR] a. Politik benlik b. Kişilik kazanımı c. Aile sorumluluğu d. Benlik bilinci e. Kültürel kimlik [COLOR="red"]38. Mead 3-6 yaş arası çocukların belirli bir bireyin rolünü üstlenip, bu rol ile ilgili hak ve sorumlulukların neler olduğunu anlamaya çalıştıkları rol alma sürecinin ikinci aşamasına ne ad verir?[/COLOR] a. Oyun b. Tekrar c. Tepki d. Taklit e. Grupla oynanan oyun [COLOR="red"]39. Toplumsallaşma sonunda bireyin en temel kazanımı aşağıdakilerden hangisidir?[/COLOR] a. Bilgi b. Arkadaş c. Sevgi d. Kişilik e. Uzmanlık [COLOR="red"]40. Aşağıdakilerden hangisi toplumsallaşmanın amaçları arasında yer almaz?[/COLOR] a. Toplumun göreli sürekliliğini sağlama b. Bireylere toplumsal statü kazandırma c. Bireylere yaşadığı toplumun kültürünü öğretme d. Toplumsal ahengi sağlama e. Bireylere toplumdaki rollerini öğretme [COLOR="red"][SIZE=4]CEVAP ANAHTARI (ÜNİTE-5)[/SIZE][/COLOR] 1. a 2. a 3. c 4. a 5. a 6. e 7. a 8. a 9. d 10. a 11. c 12. b 13. b 14. d 15. d 16. a 17. d 18. a 19. c 20. c 21. b 22. a 23. d 24. b 25. e 26. e 27. b 28. e 29. d 30. a 31. d 32. c 33. c 34. d 35. a 36. d 37. b 38. a 39. d 40. a[/FONT][/B] [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Sarı kırmızı renkleri ile ünlü futbol takımımız?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Öğrenci Salonu
Açıköğretim
Davranış Bilmleri İlk 8 Ünite !!!
Top