OMURGA : Baş-Kıç doğrultusu boyunca postaların bağlandığı ağaç veya çelik kısım.
POSTA : Omurga’dan Küpeşte’ye kadar uzanan, geminin şeklini belirleyen, kaplama saç veya tahtalarının bağlandığı ahşap veya çelik kısımlardır.
GÜVERTE : Geminin kemereleri üzerine döşenmiş, baştan kıça kadar uzanan kısım.
KARİNA : Geminin sualtında kalan kaplamalarının dış kısmıdır.
DRAFT ( DRAUGHT ) : Omurgadan su yüzeyine kadar olan kısım olup ” su çekimi ” adı da verilir. işareti ile gösterilir.
SİNTİNE : Geminin sualtında kalan kısmının iç tarafıdır.
ALABANDA : Geminin yan satıhlarının yukarıdan aşağıya kadar olan iç kısmıdır.
LOÇA : Baş demir zincirinin geçtiği büyük deliktir.
MAPA : El incesi yada halatların geçtiği halkalardır.
NETA : Herşeyi hazır etmek, çalışır hale getirmek.
ALESTA : Dikkatli bir şekilde beklemek.
MAYNA : Herhangi bir şeyi halat veya palanga ile indirmek.
AVARA : Limandan ayrılma, açılma.
VOLTA : Halatı bağlamak.
FUNDA : Bırakmak, boşaltmak.
VİRA : Demir almak yada ırgat veya vinci çalıştırmak.
AGANTA : Halatı gergin tutmak.
LAÇKA : Boşalt, gevşet.
HİSA : İki kat bağla.
İSKELE ALABANDA : Dümeni tam sola kır ( max. 35° ).
SANCAK ALABANDA : Dümeni tam sağa kır ( max. 35° ).
VİYA : Tutulan rotada ilerle, rotayı bozma.
TOKA : Bayrağı çekmek.
ARYA : Bayrağı indirmek.
MEZESTRE : Bayrağı yarıya kadar çekmek.
ISPASA : Palanga donanımını çözmek veya çıkartmak.
YALPA : Geminin Sancak – İskele yönünde yaptığı salınımlar.
MEYİL : Geminin bir tarafa ( Sancak – İskele ) yatık olması.
TRİM : Geminin Baş – kıç doğrultusunda eğimli durması.
YUNUSLAMA HAREKET : (Dervişleme ) Yalpa ve baş kıç vurmanin bileşimidir.