DIESOTTO MOTOR NEDİR
Küresel ısınma nedeniyle otomotiv mühendislerinin en önemli gündem maddelerinden biri haline gelen yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, yepyeni teknolojilerin önünü açıyor ve açmaya devam edecek. Volkswagen'in 1.4 litrelik hacimdeki TSI motorundan 170 beygir gibi yüksek güç üretmesi diğer üreticileri de harekete geçirdi.
Volkswagen, süperşarj ve turboşarj sistemlerini aynı motorda kullanıp yüksek güç ve düşük yakıt tüketimi elde ederek benzinli motorlarda önemli bir devrim yaşanmasını sağladı. Mercedes'te bu devrimi başka bir konseptle ileriye taşıyor. Bu konsept benzinli motor ile dizel motorun bir karışımı.
İsmini dört zamanlı benzinli motorun mucidi olan Otto ile dizel motorun mucidi Diesel'in soyadlarının birleşiminden alan DiesOtto motoru Mercedes tarafından geliştirildi. 1.8 litrelik motor, 238 beygirlik gücü ve 400 Nm'lik torkuna rağmen 100 kilometrede ortalama 6 litre yakıt tüketiyor.
Yeni teknoloji ile donatılan benzinli motor, bir dizel gibi yakıt ekonomisi, emisyon değeri ve yüksek tork sunmasının yanı sıra benzinli motorun yüksek performans özelliklerini birleştiriyor. Direkt enjeksiyon, değişken geometrili turbo, değişken supap zamanlaması gibi motor teknolojisindeki en yeni sistemleri barındıran DiesOtto konsepti, bu özelliklerinin yanı sıra; aracı harekete geçirmesi için görev yapan küçük bir hibrid jeneratör ile de donatılmış.
Bu motorda her silindirin kafasına bir buji konumlandırılmış olmasına rağmen motorun her çalışma döngüsünde ateşleme yapmıyor. Sert ve ani hızlanmalarda bujiler çakıyor/ateşliyor fakat yumuşak sürüşlerde ateşleme dizel mantığıyla gerçekleştiriliyor.
Yani yakıt hava karışımı buji ile değil sıkıştırma ile tutuşturuluyor. Mercedes bu sistemi homojen dolgulu sıkıştırma ile ateşleme (Homogeneous Charge Compression Ignition -HCCI) olarak isimlendirmiş. DiesOtto motoru dizel rengini bu özelliğinden alıyor.
Küresel ısınma nedeniyle otomotiv mühendislerinin en önemli gündem maddelerinden biri haline gelen yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, yepyeni teknolojilerin önünü açıyor ve açmaya devam edecek. Volkswagen'in 1.4 litrelik hacimdeki TSI motorundan 170 beygir gibi yüksek güç üretmesi diğer üreticileri de harekete geçirdi.
Volkswagen, süperşarj ve turboşarj sistemlerini aynı motorda kullanıp yüksek güç ve düşük yakıt tüketimi elde ederek benzinli motorlarda önemli bir devrim yaşanmasını sağladı. Mercedes'te bu devrimi başka bir konseptle ileriye taşıyor. Bu konsept benzinli motor ile dizel motorun bir karışımı.
İsmini dört zamanlı benzinli motorun mucidi olan Otto ile dizel motorun mucidi Diesel'in soyadlarının birleşiminden alan DiesOtto motoru Mercedes tarafından geliştirildi. 1.8 litrelik motor, 238 beygirlik gücü ve 400 Nm'lik torkuna rağmen 100 kilometrede ortalama 6 litre yakıt tüketiyor.
Yeni teknoloji ile donatılan benzinli motor, bir dizel gibi yakıt ekonomisi, emisyon değeri ve yüksek tork sunmasının yanı sıra benzinli motorun yüksek performans özelliklerini birleştiriyor. Direkt enjeksiyon, değişken geometrili turbo, değişken supap zamanlaması gibi motor teknolojisindeki en yeni sistemleri barındıran DiesOtto konsepti, bu özelliklerinin yanı sıra; aracı harekete geçirmesi için görev yapan küçük bir hibrid jeneratör ile de donatılmış.
Bu motorda her silindirin kafasına bir buji konumlandırılmış olmasına rağmen motorun her çalışma döngüsünde ateşleme yapmıyor. Sert ve ani hızlanmalarda bujiler çakıyor/ateşliyor fakat yumuşak sürüşlerde ateşleme dizel mantığıyla gerçekleştiriliyor.
Yani yakıt hava karışımı buji ile değil sıkıştırma ile tutuşturuluyor. Mercedes bu sistemi homojen dolgulu sıkıştırma ile ateşleme (Homogeneous Charge Compression Ignition -HCCI) olarak isimlendirmiş. DiesOtto motoru dizel rengini bu özelliğinden alıyor.