DÜNYA ÇOCUK GÜNÜ
Oyunun Adı: Ben Kimim
Materyal
-Her öğrencinin adının yazılı olduğu kartonlar
-Kağıt ve boyalar
-Çamaşır ip ve mandallar
*Büyük kartonlara çocuklara çocukların isimlerini yazılır.İsim kartonları gösterilerek ismi okunan çocuk,öğretmenin yanına gelir.Selamlaşılır.Çocuğunda sınıfa selam vermesi sağlanır.Diğer çocuklar alkışlarıyla selama karşılık verebilir.En sevdiği renk,ayva,oyuncak vb. sorular sorulabilir.Teşekkür edilerek çocuk yerine gider.
*''sorulu mendil kapmaca'' oynanır.Öğretmen değişim için belirgin yönergeleri verir.Kırmızı sevenler yer değiştirsin,motosiklet sevenler yer değiştirsin,üzerinde yeşil olanlar yer değiştirsin,annesi doktor olanlar yer değiştirsin,altı yaşında olanlar yer değiştirsin vb.
*Öğretmen kaptan rolüne girer.Sağlam bir gemisi olduğunu,bir gemi yolculuğu yapmak istediğini ama koca gemide bütün işlere yetişemediğini,yardıma ihtiyacı olduğunu söyler.Gemiye alacağı her çocuğa adı,yaşı,ailesi,nerede oturduğu ve en iyi yaptığı iş hakkında sorular sorar.En iyi yaptığı işi yansılamasını ve fotoğraf karesi olarak durmasını ister.Herkez gemiye alınınca yolculuğa başlanır.Fırtına,köpek balıklarıyla çatışma,denizde yüzme gibi oyuna heyecan katacak öğeler eklenir.Bir adaya ulaşılır.Öğretmen adaya girebilmeleri için kendileri hakkında üç önemli şeyi söylemelerini ister(beni en çok mutlu eden,beni en çok kızdıran,beni en çok üzen vb..).Çocukların görevi adada daha önceden sınıfın farklı yerlerine saklanan resimleri bulmak ve sahiplerine vermektir.
*Çocuklar gemi yolculuğunda hoşlarına giden bölümü çizerler.Çamaşır ipi ve mandallar yardımıyla sınıfın bir bölümüne resimleri asmaları sağlanır.
Oyunun Adı: Ben Kimim
Materyal
-Her öğrencinin adının yazılı olduğu kartonlar
-Kağıt ve boyalar
-Çamaşır ip ve mandallar
*Büyük kartonlara çocuklara çocukların isimlerini yazılır.İsim kartonları gösterilerek ismi okunan çocuk,öğretmenin yanına gelir.Selamlaşılır.Çocuğunda sınıfa selam vermesi sağlanır.Diğer çocuklar alkışlarıyla selama karşılık verebilir.En sevdiği renk,ayva,oyuncak vb. sorular sorulabilir.Teşekkür edilerek çocuk yerine gider.
*''sorulu mendil kapmaca'' oynanır.Öğretmen değişim için belirgin yönergeleri verir.Kırmızı sevenler yer değiştirsin,motosiklet sevenler yer değiştirsin,üzerinde yeşil olanlar yer değiştirsin,annesi doktor olanlar yer değiştirsin,altı yaşında olanlar yer değiştirsin vb.
*Öğretmen kaptan rolüne girer.Sağlam bir gemisi olduğunu,bir gemi yolculuğu yapmak istediğini ama koca gemide bütün işlere yetişemediğini,yardıma ihtiyacı olduğunu söyler.Gemiye alacağı her çocuğa adı,yaşı,ailesi,nerede oturduğu ve en iyi yaptığı iş hakkında sorular sorar.En iyi yaptığı işi yansılamasını ve fotoğraf karesi olarak durmasını ister.Herkez gemiye alınınca yolculuğa başlanır.Fırtına,köpek balıklarıyla çatışma,denizde yüzme gibi oyuna heyecan katacak öğeler eklenir.Bir adaya ulaşılır.Öğretmen adaya girebilmeleri için kendileri hakkında üç önemli şeyi söylemelerini ister(beni en çok mutlu eden,beni en çok kızdıran,beni en çok üzen vb..).Çocukların görevi adada daha önceden sınıfın farklı yerlerine saklanan resimleri bulmak ve sahiplerine vermektir.
*Çocuklar gemi yolculuğunda hoşlarına giden bölümü çizerler.Çamaşır ipi ve mandallar yardımıyla sınıfın bir bölümüne resimleri asmaları sağlanır.