EAS - Aktif direksiyon sistemi nedir?
Önden gelen darbelerde, direksiyon mili teleskobik olarak katlanarak, milin sürücüye doğru ilerlemesini engelliyor. Enerji emme özelliği taşıyan direksiyon simidi de (Energy Absorbing Steering - EAS), bir çarpma anında sürücüyü koruyor. Çarpışma anında kontrollü olarak darbeyi emerek etkisini azaltacak şekilde katlanabilen dış gövde parçaları, çeşitli yol ve iklim şartlarına göre, 4 milyon kilometreden fazla test edildi. Tamponlar ise, düşük süratlerde çarpmalardan hasar görmeyecek yapıda.
Bu sistem, ani engel aşma gibi tehlikeli bir durumla karşılaşıldığında, tur sayısına müdahale ediliyor ve optimum değerlere geri dönülüyor. Bu sayede sürücünün aracı kontrol altına alması kolaylaşıyor. Virajlı yollara girildiğinde tur sayısı azaltılarak, direksiyonun daha direkt görev yapması sağlanıyor. Direksiyon sistemi standart olan bir otomobilin sürücüsü, virajlı yollarda yaptığı sık manevralar sırasında ister istemez ideal sürüş pozisyonundan uzaklaştırmak zorunda kalıyor. Aktif direksiyondaysa tur sayısı azaldığından, ellerin ideal pozisyonda kalma süresi artıyor. Park manevraları gibi çok yavaş gidilmesi gereken durumlarda sistem, direksiyon tur şayisini 2'ye kadar düşürerek manevraları kolaylaştırıyor. Hızlı otoyollardaysa tur sayısı yavaş yavaş artırılarak, direksiyonun karakteri standart direksiyon sistemlerine yakınlaştırılıyor. Bu sırada artırılan direksiyon sertliği sayesinde, istemsiz hareketlerin önüne geçiliyor. Sürüş stabilizesinin kısıtlı olduğu durumlarda (şiddetli yan rüzgar, ıslak zemin gibi) sistem, kendisini dinamik stabilize kontrolü DSC'nin araca minimum müdahale edeceği şekilde ayarlıyor.
Önden gelen darbelerde, direksiyon mili teleskobik olarak katlanarak, milin sürücüye doğru ilerlemesini engelliyor. Enerji emme özelliği taşıyan direksiyon simidi de (Energy Absorbing Steering - EAS), bir çarpma anında sürücüyü koruyor. Çarpışma anında kontrollü olarak darbeyi emerek etkisini azaltacak şekilde katlanabilen dış gövde parçaları, çeşitli yol ve iklim şartlarına göre, 4 milyon kilometreden fazla test edildi. Tamponlar ise, düşük süratlerde çarpmalardan hasar görmeyecek yapıda.
Bu sistem, ani engel aşma gibi tehlikeli bir durumla karşılaşıldığında, tur sayısına müdahale ediliyor ve optimum değerlere geri dönülüyor. Bu sayede sürücünün aracı kontrol altına alması kolaylaşıyor. Virajlı yollara girildiğinde tur sayısı azaltılarak, direksiyonun daha direkt görev yapması sağlanıyor. Direksiyon sistemi standart olan bir otomobilin sürücüsü, virajlı yollarda yaptığı sık manevralar sırasında ister istemez ideal sürüş pozisyonundan uzaklaştırmak zorunda kalıyor. Aktif direksiyondaysa tur sayısı azaldığından, ellerin ideal pozisyonda kalma süresi artıyor. Park manevraları gibi çok yavaş gidilmesi gereken durumlarda sistem, direksiyon tur şayisini 2'ye kadar düşürerek manevraları kolaylaştırıyor. Hızlı otoyollardaysa tur sayısı yavaş yavaş artırılarak, direksiyonun karakteri standart direksiyon sistemlerine yakınlaştırılıyor. Bu sırada artırılan direksiyon sertliği sayesinde, istemsiz hareketlerin önüne geçiliyor. Sürüş stabilizesinin kısıtlı olduğu durumlarda (şiddetli yan rüzgar, ıslak zemin gibi) sistem, kendisini dinamik stabilize kontrolü DSC'nin araca minimum müdahale edeceği şekilde ayarlıyor.