• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

Elektrikli Araba Teknolojisi

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Elektrikli Arabalar Teknolojisi; Son dönemlerde sayısı hızla artış gösteren elektrikli arabalar ve hybrid modellerin ardından, benzin istasyonlarını andıran şarj istasyonlarının kurulumu için çalışmalar da başlatıldı.

Tıpkı benzinli araçların ihtiyacı olan benzin istasyonları gibi, son dönemde üretiminde artış görülen elektrikli modeller için şarj istasyonları kurulmaya başlanacak. Coulomb Tech. yaptığı çalışmalarla ilgili detayları Plug-in 2008 konferansında tüm dünyayla paylaşıyor.

İlk örneği California San Jose'de kurulacak olan istasyon için ön hazırlıklar da yapılıyor. Şirketin ürünleri 110 Volt'luk çıkış panelleri şeklinde trafik ışıkları gibi halka açık yerlerde bulunan direklere kurulacak. ChargePoint Network (Şarj noktası ağı) adı verilen istasyonlar daha sonra tüm ülke çapında, elektrikli araçlar popüler olana kadar araba başına 2 istasyon olacak şekilde yaygınlıştırılacak.

Öte yandan panellerde kablosuz iletişim de yer alacak. Böylelikle araçlarla bağlantı kurularak ne kadarlık enerji ihtiyacı bulunduğu ve aktarılan enerji hakkında bilgiler belirlenebilecek. Kullanıcılar aynı zamanda GPS üzerinden bu bilgilere araçları içerisinde de ulaşabilecek.
Elektrikli Araba Teknolojisi

Elektrikli Araba pillerinin geri dönüşümü 2 milyar Euro'ya ulaşacak

Büyüme Danışmanlığı ve Araştırma (Growth Consultancy & Research) kuruluşlarından Frost & Sullivan'a göre, 2022'ye kadar Araba pillerinin geri dönüşüm pazarı 2 milyar Euro'ya ulaşacak.
İstanbul- Araştırmanın sonuçlarına ilişkin yapılan açıklamaya göre, otomotiv sektörü için 2016 yılına kadar önümüzdeki beş yıl elektrikli Araba pillerinin yeniden dönüşümü bakımından büyük önem taşıyacak. Elektrikli Arabalarda kullanılacak olan lityum iyon pillerinin ekonomik açıdan hassasiyet gösterdiğine işaret edilen araştırmada, lityumun diğer elementlere göre daha az maliyetli olsa da rezervlerin yüzde 70'inin Bolivya ve Şili başta olmak üzere Arjantin ve Brezilya'da bulunmasının elektrikli Araba üreticileri açısından önemli riskler taşıdığı vurgulandı.

Bununla birlikte, elektrikli Araba sayısı arttıkça pillerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımının kısa bir zaman diliminde büyük önem kazanacağı ve yeniden kullanım için dönüşümün, elektrikli Arabaların enerji ihtiyacını bir anlamda 'kapalı bir döngüde' sağlayarak önemli bir ekonomik kazancı da beraberinde getireceği kaydedildi. Araştırma, elektrikli Arabalar için geri dönüşümle kazanılmış lityum iyon pil pazarının 2022 yılına kadar 2 milyar Euroluk bir pazar payına ulaşacağını öngörüyor. Bununla birlikte geri dönüşümün, ithal bir ürün olan lityuma talebi azaltarak emisyonda düşüş yaratacağı ve Türkiye ekonomisine de katkı sağlayacağı vurgulanıyor.

Öte yandan lityumun yüzde 100 geri dönüştürülebilir bir ürün olmasına rağmen, geri dönüşüm sürecinde pildeki lityum oranının ham lityumun doğrudan kaynak kullanımıyla elde edilmesine kıyasla daha pahalı olmasının sorun yarattığı görüşüne yer verilen araştırmada, yasal kısıtlamaların geri dönüşümü de bir ölçüde sınırladığı vurgulandı. Araştırmada görüşlerine yer verilen Frost & Sullivan endüstriyel analisti Aswin Kumar'ın lityumun petrol gibi otomotivin tek güç kaynağı olmaması, pillerde demir ve fosfor gibi düşük değerli elementlerin kullanımı için araştırma ve yatırımların teşvik edilmesi ve yakın ve orta vadede lityuma bağımlılığı azaltmak için diğer güç kaynaklarının geliştirilmesinin geleceğe yatırım olacağını vurguladığı kaydedildi.

Frost & Sullivan Türkiye yetkililerinin ise Türkiye'de bu yılın sonundan itibaren artan bir ivmeyle elektrikli Arabaların trafiğe çıkacağı ve yeniden kullanım için lityum iyon pillerin geri dönüşümünün Türk otomotiv üreticilerine ek pazar ve ek kar alanı yaratacağının altını çizdikleri belirtildi.
 
Geri
Top