Renault Mais, Oyak Renault ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İstanbul Enerji Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi arasındaki protokol imza törenine İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Enerji Genel Müdürü Adnan Çelik, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu ve diğer yetkililer katıldı.
Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Bu adımın arkasından gelecekleri de görüyor gibiyim Buradan know how' olarak belki yansıtacağız dedi.
Topbaş, İstanbul bunun merkezi olacak. Yasal düzenlemeler yapılırken biz de elimizi çabuk tutalım bu çalışmaları yürütelim dedik. Biz burada geç kalmış olmak istemiyoruz. İstanbul'da başlayan bir teknolojiye sahip olmak istiyoruz geri kalmak istemiyoruz. Her şeyde birinci olmak zorundayız. İnanıyorum ki İstanbul için ve Türkiye için önemli bir adımı atıyoruz . Bir tarih gerçekten. Bir tarihe tanıklık ediyoruz dedi. Topbaş, Daha önce de bir alt hazırlığını yaptık; hangi noktalarda oluşturulabileceği bunlardan biri.Göztepe ve Cihangir'deki katlı otopark olabilir dedik. diye konuştu.
Protokol imza töreninden konuşma yapan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Renault'un üreteceği elektrikli Arabalarden bahsetti. Tunalıoğlu, Herkes elektrikli otomobil yapabilir dedik herkes için elektrikli Arabayı Renault un yapacağından sizleri haberdar etmiştik. Bu büyük anda Renault'un bu gelişme için çok yakın tarihte yollara çıkacağını ve değişime yön vereceğinden sizi haberdar etmek istiyorum. Arabayı değiştiriyoruz hayatı değiştiriyoruz sloganıyla Renault kullanımıyla sıfır karbondioksit salınımıyla elektrikli otomobilli geliştirdik. Amacımız yüzde 20 yüzde 30 emisyonlu otomobil üretmek değil sıfır emisyonlu otomobil üretmek ve herkesin kullanımına sunmaktır. 2011 den itibaren dört elektrikli Arabayı pazara sunmaya hazırlanıyoruz. Bu dört farklı model Bursa ve diğer fabrikalarda üretilecek. dedi.
Fransa'da Kangoo Express ile Zoe modelinin, İspanya'da ise Twizy adlı Arabayın elektrikli modelinin üretileceğini söyleyen Tunalıoğlu, Bursa'da da Fluence' ın elektrikli modelinin üretim çalışmasının tüm hızıyla sürdüğünü kaydetti. Tunalıoğlu, Elektikli Fluence şu anda halihazırda imalatta bulunan diğer üç modelle aynı elektrik bantlarından Bursa fabrikasından çıkacak ve dünya pazarlarına sunulacak. Böylece Oyak Renault öncü olacaktır. diye konuştu.
Vergi düzenlemesi şart
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da bir konuşma yaptı. Aybar, Bu anlaşmayla elektrikli Arabalarin kullanımına ve satın alınması için yeni bir adımı atmış olacağız. Türkiye'de üretime başlanacak Renault Fluence ın üretilirken satılabilecek olması gibi büyük bir adımı atıyoruz. Bu Arabayın Türkiye'de satılabilmesi için çok önemli altyapılara ihtiyacı var. dedi.
Aybar, elektrikli Arabalarin satışı sırasında Avrupa ülkelerinde vergi düzenlemesi yapıldığını hatırlatarak, Beklentimiz aynı Avrupa'da başlayan bu desteğin Türkiye'de hayata geçmesi.Diğer bir önemi ve tarihi adım da teknolojik altyapı yani kullanıma verilecek Arabalarin ne şekilde şarj edileceği ve şarj istasyonlarının yaygınlaştırılması. Biz bugün bu konunun yaygınlaşması için tarihi bir başlangıç yapıyoruz.İstanbul sokaklarında elektrikli şarj istasyonlarını görmeye başlayacağız. Böylece elektrik motorlu Arabalari alacak vatandaşlarımız Türkiye'de hiçbir altyapı sorununun kalmadığını da görmeye başlayacaklar.ö şeklinde konuştu. İstanbul Enerji Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi Genel Müdürü Adnan Çelik ise, rüzgardan enerji projemiz var. EPDK'dan lisans bekliyoruz. Çalışmalarımıza başlayacağız. diye konuştu. Elektrikli Arabaların enerji verimliliği açısından da önemli olduğunu söyleyen Çelik, Elektrikli Arabalar yüzde 100 daha verimli dedi. Enerji A.Ş.'nin söz konusu işbirliğinde üstleneceği rolden de bahseden Çelik, Bu altyapı önce mevzuatla başlıyor. Bugünkü mevzuat bu Arabaların piyasaya girmesi açısından eksik bir mevzuat. Mevzuat çalışmalarına destek çalışmalarımız da olacak. Bu işbirliği neticesinde Arabaların nasıl bir altyapıya ihtiyaç duyduğunu tespit etmiş olacağız. İSPARK'ın otoparklarında bu altyapıyı kurmak için çalışmalarımız olacak şeklinde konuştu
İstasyonlar nerede kurulacak?
İSPARK yetkililerden alınan bilgiye göre, elektrikli Arabaların şarj istasyonları İSPARK'a ait olan Anadolu Yakasında Bostancı'daki açık ve kapalı otoparklarda, Avrupa Yakasında ise, Cihangir ve Karaköy'deki katlı otoparklarda kurulacak. Konuşmaların ardından protokol imza törenine geçildi. Protokol imzasını İstanbul Enerji Genel Müdürü Adnan Çelik, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu attı. İşbirliği protokolü kapsamında, 2011′de Türkiye'ye girecek elektrikli Arabalar için kurulacak şarj istasyonlarının maliyeti ve alt yapı çalışmalarıyla ilgili tespitler de yapılacak.
Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Bu adımın arkasından gelecekleri de görüyor gibiyim Buradan know how' olarak belki yansıtacağız dedi.
Topbaş, İstanbul bunun merkezi olacak. Yasal düzenlemeler yapılırken biz de elimizi çabuk tutalım bu çalışmaları yürütelim dedik. Biz burada geç kalmış olmak istemiyoruz. İstanbul'da başlayan bir teknolojiye sahip olmak istiyoruz geri kalmak istemiyoruz. Her şeyde birinci olmak zorundayız. İnanıyorum ki İstanbul için ve Türkiye için önemli bir adımı atıyoruz . Bir tarih gerçekten. Bir tarihe tanıklık ediyoruz dedi. Topbaş, Daha önce de bir alt hazırlığını yaptık; hangi noktalarda oluşturulabileceği bunlardan biri.Göztepe ve Cihangir'deki katlı otopark olabilir dedik. diye konuştu.
Protokol imza töreninden konuşma yapan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Renault'un üreteceği elektrikli Arabalarden bahsetti. Tunalıoğlu, Herkes elektrikli otomobil yapabilir dedik herkes için elektrikli Arabayı Renault un yapacağından sizleri haberdar etmiştik. Bu büyük anda Renault'un bu gelişme için çok yakın tarihte yollara çıkacağını ve değişime yön vereceğinden sizi haberdar etmek istiyorum. Arabayı değiştiriyoruz hayatı değiştiriyoruz sloganıyla Renault kullanımıyla sıfır karbondioksit salınımıyla elektrikli otomobilli geliştirdik. Amacımız yüzde 20 yüzde 30 emisyonlu otomobil üretmek değil sıfır emisyonlu otomobil üretmek ve herkesin kullanımına sunmaktır. 2011 den itibaren dört elektrikli Arabayı pazara sunmaya hazırlanıyoruz. Bu dört farklı model Bursa ve diğer fabrikalarda üretilecek. dedi.
Fransa'da Kangoo Express ile Zoe modelinin, İspanya'da ise Twizy adlı Arabayın elektrikli modelinin üretileceğini söyleyen Tunalıoğlu, Bursa'da da Fluence' ın elektrikli modelinin üretim çalışmasının tüm hızıyla sürdüğünü kaydetti. Tunalıoğlu, Elektikli Fluence şu anda halihazırda imalatta bulunan diğer üç modelle aynı elektrik bantlarından Bursa fabrikasından çıkacak ve dünya pazarlarına sunulacak. Böylece Oyak Renault öncü olacaktır. diye konuştu.
Vergi düzenlemesi şart
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da bir konuşma yaptı. Aybar, Bu anlaşmayla elektrikli Arabalarin kullanımına ve satın alınması için yeni bir adımı atmış olacağız. Türkiye'de üretime başlanacak Renault Fluence ın üretilirken satılabilecek olması gibi büyük bir adımı atıyoruz. Bu Arabayın Türkiye'de satılabilmesi için çok önemli altyapılara ihtiyacı var. dedi.
Aybar, elektrikli Arabalarin satışı sırasında Avrupa ülkelerinde vergi düzenlemesi yapıldığını hatırlatarak, Beklentimiz aynı Avrupa'da başlayan bu desteğin Türkiye'de hayata geçmesi.Diğer bir önemi ve tarihi adım da teknolojik altyapı yani kullanıma verilecek Arabalarin ne şekilde şarj edileceği ve şarj istasyonlarının yaygınlaştırılması. Biz bugün bu konunun yaygınlaşması için tarihi bir başlangıç yapıyoruz.İstanbul sokaklarında elektrikli şarj istasyonlarını görmeye başlayacağız. Böylece elektrik motorlu Arabalari alacak vatandaşlarımız Türkiye'de hiçbir altyapı sorununun kalmadığını da görmeye başlayacaklar.ö şeklinde konuştu. İstanbul Enerji Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi Genel Müdürü Adnan Çelik ise, rüzgardan enerji projemiz var. EPDK'dan lisans bekliyoruz. Çalışmalarımıza başlayacağız. diye konuştu. Elektrikli Arabaların enerji verimliliği açısından da önemli olduğunu söyleyen Çelik, Elektrikli Arabalar yüzde 100 daha verimli dedi. Enerji A.Ş.'nin söz konusu işbirliğinde üstleneceği rolden de bahseden Çelik, Bu altyapı önce mevzuatla başlıyor. Bugünkü mevzuat bu Arabaların piyasaya girmesi açısından eksik bir mevzuat. Mevzuat çalışmalarına destek çalışmalarımız da olacak. Bu işbirliği neticesinde Arabaların nasıl bir altyapıya ihtiyaç duyduğunu tespit etmiş olacağız. İSPARK'ın otoparklarında bu altyapıyı kurmak için çalışmalarımız olacak şeklinde konuştu
İstasyonlar nerede kurulacak?
İSPARK yetkililerden alınan bilgiye göre, elektrikli Arabaların şarj istasyonları İSPARK'a ait olan Anadolu Yakasında Bostancı'daki açık ve kapalı otoparklarda, Avrupa Yakasında ise, Cihangir ve Karaköy'deki katlı otoparklarda kurulacak. Konuşmaların ardından protokol imza törenine geçildi. Protokol imzasını İstanbul Enerji Genel Müdürü Adnan Çelik, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu attı. İşbirliği protokolü kapsamında, 2011′de Türkiye'ye girecek elektrikli Arabalar için kurulacak şarj istasyonlarının maliyeti ve alt yapı çalışmalarıyla ilgili tespitler de yapılacak.