LoSt_LoVe
Forum Onuru
Elektrikli otomobillerde öncü ve dünya lideri olan Peugeot, %100 elektrikli ve “sıfır salınımlı” iOn modelini 2010 yılı sonunda pazara sunacak. Özellikle lityum-iyon tipi aküler sayesinde elde edilen performansı ve 130 km’lik menzili bu aracın şehir içi ulaşım ve çevreye saygı konularında ön plana çıkmasını sağlayacak.
Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Dünya Prömiyeri ile tanıtılacak olan iOn ile Peugeot, ürün gamına yeni otomobil normlarını dahil ediyor.
Elektrikli araçların öncüsü ve bugün itibariyle 1995 ile 2003 yılları arasında ürettiği 106 ile dünyada en fazla “sıfır salınımlı” otomobil satmış olan üretici ünvanına sahip olan Peugeot, geçmişinden güç alarak yeni elektrikli araçlar pazarının büyük oyuncularından biri olarak kalmayı amaçlıyor. 2010 sonundan itibaren Peugeot, iOn ile Avrupa’da %100 elektrikli yeni bir modeli ticarileştiren ilk markalar arasında yer alacak.
Mitsubishi Motor Company (MMC) ile geliştirilen bu elektrikli araç özellikle şehir içi kullanım ihtiyaçlarına uyarlanmış özellikleri nedeniyle lansmanından itilbaren bireysel müşterilere ve filo müşterilerine hitap edecek (kamu kurumları, yerel yönetimler, büyük şirketler…).
Altı saatte tamamen ve otuz dakikada %80 şarj olabilen lityum-iyon tipi aküler
Dört kapılı, dört koltuklu, 3,48 m uzunluğunda ve 4,50 m dönüş yarıçaplı bu %100 elektrikli otomobil, 47 kW (64 bg) azami güç ve 180 Nm tork geliştirecek ve böylece güvenli bir performans sunacak (azami hızı 130 km/s).
Oldukça yüksek bir menzil mesafesi sunan (standart Avrupa çevriminde 130 km) otomobilin lityum-iyon tipi aküleri 220 V’luk klasik prizde altı saatte tamamen veya hızlı şarj sistemi sayesinde otuz dakikada %80 oranında şarj olabiliyor.
Bu özellikler “sıfır salınımlı” bu şehir modeline performans ve iç mekan genişliği yönlerinden, içten yanmalı motorlu klasik küçük bir model ile kıyaslanabilir seviyede çok yönlü kullanım özelliği kazandırıyor.
Mükemmel seviyede çevreye saygı, kompakt boyutlar, güvenlik, kullanım kolaylığı, iOn’un en önemli kozları olacak… fakat aracın avantajları bunlarla sınırlı kalmıyor.
iOn, “Özel İletişim Kutusu” gibi yenilikçi bir takım hizmetleri de içeriyor. Bu kutu sadece Peugeot’nun Avrupa’da uygulamada lider olduğu kaza sırasında araçların yerinin belirlenmesi ve uygun yardım ekiplerinin gönderilmesini sağlayan acil çağrı hizmetine erişimi değil, aynı zamanda akünün durumu, kat edilen km, bakım öncesi kalan kilometre gibi verilerin iletilmesine de imkan sağlıyor. Otomobilin bu özelliği, filolarının profesyonel yönetimine yardım olanağı veriyor.
Peugeot ve otomobilde yeni boyutlar
iOn, Peugeot’nun farklı şehiriçi ulaşım ihtiyaçlarına cevap veren çok sayıda çözüm sunarak, otomobilde yeni normları ürün gamına dahil etme isteğini de simgeliyor. Markanın çevreye saygı ve fosil enerjilere bağımlılığı azaltma stratejisinin kilit noktalarından birini oluşturuyor.
Böylece, 2 yıldan daha kısa bir sürede, tüketicilere Peugeot ürün gamı dahilinde ek çözümler sunulacak :
2010 sonunda, iOn, günlük şehir içi kullanım için %100 elektrikli bir araç.
2011 ilkbaharında, çok yönlü kullanım olanağı sunan hibrid model 3008 HYbrid4 : 147 kW / 200 bg, 4 x4 çekiş, 99g/km’a düşürülmüş CO2 salınımı.
Bu araçlar, dizel HDi FAP ve benzinli (VTi, THP teknolojileri) içten yanmalı motorlarla donatılmış olan çevreye saygılı Peugeot ürün gamını tamamlayacaklardır. Bu motorlar şimdiden kendi segmentlerinde emisyon değerleri açısından son derece iyi konumlanmış ürünlerin sunulmasına olanak veriyorlar. 107 modeli km’de 106 g, 207 99 g, 308 120 g, 3008 modeli 130 g ve 407 modeli 129 g CO2 sergiliyorlar.