Cinsel içerikli görüntüler erkekleri nasıl etkiliyor ?
Erkek beyninin cinsel içerikli görüntüler karşısında afalladığı ortaya çıktı. Belçikalı araştırmacılar tarafından müşteri davranışları üzerinde yapılan araştırmaya 358 erkek katıldı. Araştırmada cinsellik içerikli görüntüleri izleyen erkekler daha aceleci ve düşüncesizce karar verdi.
Bilim adamları, karar verme sırasında beynin 'aktif' ve 'ihtiyatlı' iki farklı işlevinin rol oynadığını, bu yüzden de erkeklerin düşüncesiz ve aceleci hareketlerde bulunmasına neden olan 'aktif sistem'i tetiklediğini belirtti. Araştırmada bir grup erkeğe bikini giymiş kadın fotoğrafları diğer gruba doğa manzarası gösterildi. Bir başka testte ise tam tersi gerçekleştirildi ve bir bölüm doğa manzarası izlerken, diğer grup bikinili kızların görüntüleriyle baş başa bırakıldı. Deneklere deneylerden sonra para verileceği, eğer isterlerse bu paranın miktarını pazarlıkla artırabilecekleri söylendi.
OTOMOBİL VE GÜZEL KIZLAR
Deneyler bittiğinde cinsel görüntüleri izleyen deneklerin daha fazlası için beklemeyip parayı hemen kabul ettikleri ortaya çıktı. Doğa manzarasını izleyenlerse daha fazlası için pazarlık yaptı. Deneyleri uygulayan bilim adamı Bram van der Bergh, şunları söyledi:
“Araştırmalarımızda erkeklerin çabuk gelen ödülleri almaya daha yatkın olduğunu gözlemledik. Yani erkekler başka zamanlarda satın almayacakları şeylere, belli koşullarda para harcayabiliyor. Erkekler, cinsel imgelere maruz kaldıklarında düşünmeden hareket edebiliyor. Ateşli anlarda bile beynimizin bir bölümü bize tehlike uyarısında bulunabilir ama ‘ihtiyatlı sistem’in, ‘aktif sistem’ tarafından önceden bastırılması da olası elbette. İnsanlar bu iki sistem arasında bir tür pazarlık yapıyorlar. Otomobil fuarlarında neden her zaman güzel mankenlerin, çok pahalı arabaların önünde yer aldığının artık bilimsel açıklaması var."
Erkek beyninin cinsel içerikli görüntüler karşısında afalladığı ortaya çıktı. Belçikalı araştırmacılar tarafından müşteri davranışları üzerinde yapılan araştırmaya 358 erkek katıldı. Araştırmada cinsellik içerikli görüntüleri izleyen erkekler daha aceleci ve düşüncesizce karar verdi.
Bilim adamları, karar verme sırasında beynin 'aktif' ve 'ihtiyatlı' iki farklı işlevinin rol oynadığını, bu yüzden de erkeklerin düşüncesiz ve aceleci hareketlerde bulunmasına neden olan 'aktif sistem'i tetiklediğini belirtti. Araştırmada bir grup erkeğe bikini giymiş kadın fotoğrafları diğer gruba doğa manzarası gösterildi. Bir başka testte ise tam tersi gerçekleştirildi ve bir bölüm doğa manzarası izlerken, diğer grup bikinili kızların görüntüleriyle baş başa bırakıldı. Deneklere deneylerden sonra para verileceği, eğer isterlerse bu paranın miktarını pazarlıkla artırabilecekleri söylendi.
OTOMOBİL VE GÜZEL KIZLAR
Deneyler bittiğinde cinsel görüntüleri izleyen deneklerin daha fazlası için beklemeyip parayı hemen kabul ettikleri ortaya çıktı. Doğa manzarasını izleyenlerse daha fazlası için pazarlık yaptı. Deneyleri uygulayan bilim adamı Bram van der Bergh, şunları söyledi:
“Araştırmalarımızda erkeklerin çabuk gelen ödülleri almaya daha yatkın olduğunu gözlemledik. Yani erkekler başka zamanlarda satın almayacakları şeylere, belli koşullarda para harcayabiliyor. Erkekler, cinsel imgelere maruz kaldıklarında düşünmeden hareket edebiliyor. Ateşli anlarda bile beynimizin bir bölümü bize tehlike uyarısında bulunabilir ama ‘ihtiyatlı sistem’in, ‘aktif sistem’ tarafından önceden bastırılması da olası elbette. İnsanlar bu iki sistem arasında bir tür pazarlık yapıyorlar. Otomobil fuarlarında neden her zaman güzel mankenlerin, çok pahalı arabaların önünde yer aldığının artık bilimsel açıklaması var."