• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

Etkili Bir İletişim İçin 10 Altın Kural

Özellikle lider ve yöneticiler için mesajlarını yaymada ve iletişimlerini geliştirmede yardımcı olan bu 10 kural, “Words That Work“ kitabında yer alıyor. Kitapta ayrıca, düşüncelerimizi şekillendiren kelimelerin gücü ve kendimizi iyi ifade etme becerisi anlatılıyor. İşte iletişimimizi güçlendirecek 10 altın kural:

1. Sadelik: basit kelimeler kullanın. Düşünceler ve fikirler daha basit bir şekilde sunulursa daha inandırıcı olur.

2. Kısalık: daha kısa cümleler kurun. Yapbozun parçalarını yerleştirir gibi doğru, yerinde ve kısa cümleleri tercih edin. Kelimleri dolandırmayın.

3. Güvenilir olun: Eğer kelimeleriniz samimiyetten yoksunsa ve karşınızdakiler anlatılanlara inanmıyorsa, etkiniz azalacaktır. İnsanlara kim olduğunuzu ya da ne yaptığınızı anlatın. Sonra yapmak istediklerinizi söyleyin.

4. Tutarlılık: Tekrar. Tekrar. Tekrar. Unutmayın, aynı şeyi defalarca söyleyerek kendinizden usanabilirsiniz, fakat dinleyicilerinizin çoğu bunları ilk kez duyacaktır.

5. Yeni şeyler öne sürün: Eğer birşey bizi şaşırtmaz veya sıkarsa, başka şeylerle ilgilenmeye başlarız. Eğer söylediklerinize karşın “Bunu bilmiyordum” yanıtı gelirse, işte o zaman başarılı olmuşsunuz demektir.

6. Ses ve Doku: Kelimelerin ses ve dokusu, kelimelerin kendisi kadar unutulmaz olmalı. Kelimelerin kafiyesi müzikal gibidir.

7. İlham verici konuşun: Vereceğiniz mesajlar insanların duymak istediği şekliyle, onların en derin umutları, korkuları ve rüyalarına değinerek verilmeli. En iyi konuşmalar bizi idealist yapan konuşmalardır.

8. Gözde canlandırın: Canlı bir resim çizin. Bir tane M&M alın: ‘Ağzınızda erir, elinizde değil'. Hayatımız boyunca unutmadığımız sloganlar herzaman görebileceğimiz ve neredeyse hissedebileceğimiz güçlü, görsel bir unsur içerir.

9. Bir soru sorun: Aldığı etin çok yağlı olduğunu satış müdürüne şikayet eden bir müşterinin, ‘Bu size yağsız gözüküyor mu?' diye sorması daha etkilidir. Benzer şekilde, ‘Benim yerimde siz olsaydınız ne yapardınız?' sorusu, şikayetinizin muhattabına direkt baskı yaparak işlerinizi yoluna koyar.

10. Çerçeve çizin: İnsanlara bir mesaj vermeden önce nedenini söyleyin. Bazı insanlar önce konuyu bilmek ister. Bu sayede verilen mesajlar daha iyi anlaşılır.
 
İnsanlarla iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken ilkeler:

1. Karşınızdakini dinlemesini bilin.
2. Sabırlı olun.
3. Esnek olun.
4. Sizi dinleyenlerin anlayacağı sözcükler seçin.
5. İnsanların gönlünü almaktan korkmayın.
6. Sinirlerinize hakim olun.
7. Şaka yapacağınız zaman iyi düşünün.
8. Sorulara karşılık verin.
9. Konunuzu iyi bilin
10. Düşünmeden konuşmayın.
11. Sürekli dert yanan biri olmayın.
12. Karşınızdakilerin tepkilerine dikkat edin.
13. Kaybetme ihtimalini de göz önünde bulundurun.
14. Gereksiz eleştirilerden kaçının.
15. Görüşlerinizi başkalarına zorla kabul ettirmeye çalışmayın.
16. Gürültü yapmayın ancak sesinizi duyurun.
17. Yüz ifadenizi kontrol edin.
18. Ayaklarınızı masaların üstüne koymayın.
19. Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın.
20. Birisi konuşurken, önünüzdeki kağıtlara çi******meyin.
21. Birisi konuşurken, başkalarıyla fısıldaşmayın.
22. Sözü başkalarının ağzından kapmayın.
23. Duman makinesi olmayın.
24. Yerinde, duramayan bir olmaktan kaçının.
25. Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin.
26. İnsanlara ne yapacaklarını öğretmek merakından vazgeçin.
27. Çift anlamlı sözcüklerden kaçının.
28. Ne zaman susmak gerektiğini bilin.
29. Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin.
30. Başkalarını kötülemeyin.
31. Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın.
32. Yüksekten atmayın.
33. Herkesin işine burnunuzu sokmayın.
34. Size akıl danışılmadıkça öğüt vermeyin.
35. Olduğunuz gibi görünün.
36. Gereksiz yere zıtlık yaratmayın.
37. Adil davranın.
38. Böbürlenmeyin.
39. Başkalarının canını sıkacak esprilerden kaçının.
40. İnsanları terslemeyin.

Telefonla Görüşürken

41. Telefonda önce kendinizi tanıtın.
42. Ahizenin içine doğru konuşun.
43. Karşınızdakinin sözünü kesmeyin.
44. Arada bir şeyler söyleyerek dinlediğinizi belli edin.
45. Telefonda konuşurken bir şey yemeyin.

Mektup Yazarken

46. Gereksiz şeyler yazmaktan kaçının.
47. Yazdığınızı hiç değilse bir kez okuyun.
48. Ağdalı sözcükler kullanmayın.
49. Kötü haberleri yumuşak dille iletin.
50. Yazınızı, olumlu, gönül alıcı bir cümleyle tamamlaya çalışın.
 
Geri
Top