• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Facebook Sayfanız İçin İpuçları

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Facebook Sayfanız İçin İpuçları

Intel'in sosyal medya strateji uzmanından sayfalarınız için tavsiyeler..


Q5CED.jpg


Ekaterina Walter, Intel'in sosyal medyada yer almasından ve şirketin sosyal medya stratejilerinden sorumlu. sosyal medya alanında uzman kişiliklerden biri olan Walter'ın markaların Facebook sayfaları için bazı tavsiyeleri bulunuyor. Programlar.com olarak biz de Ekaterina Walter'ın Mashable'da yayımlanan faydalı tavsiyelerini, çeşitli açıklamalar ekleyerek sizler için çevirdik.

Markanız Facebook'da boy gösterdiğinde akla şu sorular geliyor: Sayfanızın hayranlarıyla nasıl etkileşime geçeceksiniz ve müşterilerle anlamlı bir online diyalogu nasıl sürdüreceksiniz.

Facebook hayranları sadece sayfa kendilerine ilgili içerik sunulduğunda etkileşime geçerler. Ayrıca Facebook'un ilgili içerik gösterimiyle ilgili yeni algoritması EdgeRank'i de hesaba katmamız gerekiyor. "Haberler" bölümü arkadaşların ve takip edilen sayfaların yayımladığı içeriklerin küçük bir kısmını gösterir. İçeriğiniz ne kadar popüler olursa "Haberler" bölümünde çıkma olasılığı o kadar artar. bu yüzden haber optimizasyonu içerik stratejisinin önemli bir parçasıdır.

"Haberler" bölümü için optimize edilmiş içeriklerin yaratılması ve etkileşim için uygun yollara bir göz atalım ve yapılması ya da yapılmaması gereken şeyler nelerdir bakalım.

Durum Güncellemenizi Otomatiğe Bağlamayın
Blog gönderilerinizi ya da Twitter güncellemelerini Facebook sayfanıza otomatik yayımlamayın. Blogların veya Twitter gibi diğer sosyal medya platformlarının Facebook entegrasyonları gönderilerin otomatik olarak Facebook sayfasına gönderilmesini sağlıyor ama bu otomatik gönderiler çoğunlukla kullanıcıların sayfalarında gözükmüyor. Ayrıca hayranlarınız otomatik gönderilerle özel hazırlananları ayırt edebilirler ki bu da samimiyetiniz açısından eksi puan olur.

İnsani Yanınızı Göstermekten Çekinmeyin
Hayranlarınızın yaptığı katılımlara teşekkür etmekten çekinmeyin. Zaman zaman ürününüz, markanız dışında şeylerden de bahsedin ama abartmayın. Tatilleri kutlamadan geçmeyin. Hayranlarınıza komik, ilgi çekici sorular sorun ve kişisel deneyimlerini paylaşmaya teşvik edin. İnsanlar şirketlerle değil insanlarla etkileşime geçmekten daha çok keyif alırlar. Ayrıca bu uygulamalar marka kişiliğiniz doğrultusunda yapılırsa çok daha da etkili olur.

Hata yaptığınızı kabul etmekten çekinmeyin. Herkes sizin de bir insan olduğunuzu biliyor ve kimse mükemmel olmanızı beklemez ama dürüst ve samimi olmanızı isterler. Saklamak yerine açıkça söylemeniz kötü bir şey değildir; aksine sizin için artı puan olacaktır.

İnsanların negatif yorumlarda bulunmasından korkmayın. Siz hayranlarınızla sağlıklı bir ilişki sürdürdüğünüz sürece çoğu zaman hayranlarınız gelip sizi savunacaktır ve bunun değeri çok daha büyüktür. Hayranlarınızın desteği ile sizi beğenmeyenlere karşı olan ilginizi ve samimiyetinizi gösterirseniz onları markanızın yanına çekme fırsatını da yakalayabilirsiniz.

Daha Çok Fotoğraf ve Video Gönderin
Fotoğraf ve video gibi medyalar Facebook'da gayet etkili oluyor. Hem bu tarz içerikler Facebook'un haberler bölümü için kullandığı algoritmada daha çok öne çıkıyor. Facebook kullanıcılarının çoğu okumaktansa izlemeyi tercih ediyor.

Arada sırada Hayranlarınıza Sorumluluk Verin
Arada sırada üyelerinize topluluğun kontrolüyle ilgili yetkiler verebilirsiniz. Bu hem kullanıcıların kendilerini değerli hissetmelerine sağlar hem de onların fikirlerinden faydalanabilirsiniz. Kullanıcılarınıza çeşitli kararlar aldırabilirsiniz. Örneğin Budweiser 2010 Amerikan Futbolu finalinde oynayacak reklama hayranlar karar verdi.

Sorular Sorun ve Hayranları Dahil Edin
Hayranlarınızın görüşlerini yansıtmalarını istiyorsanız tek yapmanız gereken onlara sormak. Hayranlarınızı harekete geçirmek için onlara sorular sorabilirsiniz. Eğer daha katılım istiyorsanız arada sırada çeşitli vesilelerle katılım yapmalarını isteyin. Alacağınız olumlu tepkiye siz de şaşıracaksınız. Çeşitli markaların denediği kullanıcıya harekete çağırma eylemenin başarılı olduğu gözükmüştür.

Gönderi Sıklığınızı ve Zamanlamanızı Gözlemleyin
Hayranlarınızı gönderilere boğmayın. Çok gönderi çok hayran ve başarılı bir Facebook sayfası demek değildir. Başlangıçta günde bir tane ile başlayıp, göndermeye değer bir şey oldukça günde ikiye çıkabilirsiniz.

Zamanlama olarak çoğu insanın Facebook'da daha aktif olduğu akşam saatleri ya da haftasonuna ağırlık verebilirsiniz. Tabii bu hedef kitlenize göre değişebilir. Sabırlı olun ve gönderilerinizi takip edin. Böylece yayınladıklarınızın hangi vakitler daha iyi performans gösterdiğini bulabilirsiniz.

Kendinize Özgü Bir Söyleminiz Olsun
Markanızı yansıtacak bir tarzını olsun. Hayranlarınızla iletişimde tutturacağınız tarz markanızla uyumlu ve de tutarlı olduğu taktirde marka kişiliğiniz pekişecektir.

İçeriğinizde Çeşitlilik Yaratın!
Düzenli olarak yaptığnız gönderilere çeşitlilik katın. Gönderilerinizi rehber, anket, soru, haber vb. şeklinde içeriklerle zenginleştirerek çeşitlilik yaratabilirsiniz.

Gönderilerinizin Performansını Takip Edin
Gönderi başına aldığını beğeni ve yorum sayısını takip edin. Sayfanızdaki geribildirimleri, tüketicilerin yorumlarını inceleyin. Aldığınız tepkilerden hemen memnun olmayın. Daha çok etkileşim ve beğeni hedefleyin ve bunun için çalışın.

Alıntıdır
 
Top