Forex Teknik Analizlerinde Kullanılan Grafikler

  • Konuyu açan Konuyu açan ZeyNoO
  • Açılış tarihi Açılış tarihi

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Forex Teknik Analizlerinde Kullanılan Grafikler

Grafik çizimi için piyasada oluşan fiyatlardan yararlanılmaktadır. Bunlar açılış fiyatı, belirli bir zaman diliminde oluşan en yüksek fiyat, belirli bir zaman diliminde oluşan en düşük fiyat ve de kapanış fiyatlarıdır. (Forex piyasalarının yirmidört saat açık olması nedeniyle günlük grafiklerde kapanış fiyatı saat 23:00da görülen fiyat seviyesi olarak belirlenir). Yine forex piyasalarının yirmidört saat açık olması nedeniyle günlük grafiklerde görülen açılış fiyatı ise gece 00:00 daki piyasa fiyatı olarak kabul edilir.

Çizgi Grafikler

Çizgi grafik, grafik çeşitlerinin en basit türüdür. EUR/USD grafiğinde gösterildiği gibi dikey barda kapanış rakamları yer alırken tarih alt kısımda görüntülenir.

Çizgi grafiğin basit bir sunuma sahip olması kullanışlı olmasını sağlamıştır. Çizgi grafikler gün sonu kapanış fiyatlarını görüntülemek için kullanılırlar.

whjfwXC.webp

Çubuk Grafikler

Çubuk grafikler tablolamanın en eskisi değildir ancak en çok kullanılanıdır. Tüm brokerlar grafik paketlerinin bir bölümü olarak çubuk grafikleri kullanırlar. Bir bar, sabit, belirli bir zamanı temsil etmektedir. Hisse ve emtia futurelarında barlar genelde bir hafta ya da bir gündür. Forex'te ise, bar grafiklerin bir dakikadan bir aya kadar bir aralığı vardır. Trade için en popüler olanı 5 dakika'dan bir saate kadar olan barlardır.188Çubuğun en üst noktası fiyatın gün içerisinde ulaştığı en yüksek fiyatı gösterirken, en alt noktası ise gün içerisinde gelinen en düşük fiyatı ifade eder. Kapanış fiyatı çubuk üzerinde sağa, açılış ise sola doğru bir çizgi ile gösterilir. Fiyat aralığı arttıkça çubuğun boyu uzamaktadır.


Mum Grafikler

Bu chartlar, Forex'te cok popüler olan ve doğudan gelen bir fikirdir. Mum grafik tablo şekil düzenleri, teknik analiz yapısına (eski fiyatlarin gelecek fiyatlar hakkinda bilgi taşıması ) odaklanır ve zamana özel grafiklerdir. Mum grafikleri çubuk grafiklerden ayıran, her iki grafiğin de açılış, en yüksek, en düşük ve kapanış değerlerini gösterirken, mum grafiklerin bu veriler arasında mantıklı bir bağ kurmaya çalışmasıdır.

Mum grafiklerde oluşan kutular açılış ve kapanış fiyatı arasındaki farkı gösterirler. Kutuların üst ve altındaki ince çubuklar ise en yüksek ve en düşük fiyatlara göre çizilir. Kutuların renkleri ise kapanış fiyatlarına göre oluşmaktadır. Fiyat bir önceki açılış fiyatından daha yüksek bir fiyatla kapanır ise içi boş beyaz, kapanış fiyatı, açılış fiyatının altında kaldıysa içi dolu siyah mumlar ile gösterilir.

Trend Kavramı

Trend konsepti, piyasa analizinin teknik yaklaşımına bir temel oluşturmaktadır. Teknik analizciler tarafından kullanılan destek ve direnç düzeyleri, fiyat şekilleri, hareketli ortalamalar, grafikler ve bunun gibi araçlar piyasanın hangi yönde hareket ettiğini anlamaya yardımcı olması için kullanılırlar. Genel anlamda, trend basit olarak, hareket eden piyasanın yönüdür.

Piyasalar her hangi bir yönde direkt olarak hareket etmezler. Piyasanın hareketleri zigzag serilerinden oluşur. Bu zigzaglar, tepe ve çukurları olan birbirini takip eden dalgalar serisidir. Trendi oluşturan da bu tepe ve çukurların yönüdür. Bu tepe ve çukurların yukarı, aşağı ve yatay yönde hareketi, bize piyasanın trendini gösterir. Yukarı trend birbiri ardına oluşan yüksek tepeler ve çukurlar serisi olarak tanımlanır. Aşağı trend ise bunun zıttı, yani; azalan tepe ve çukur noktaları serisidir. Yatay tepe ve çukurlar ise yanlamasına fiyat trendi olarak tanımlanır.

Bunun yanında trendler zaman çerçevesi bakımından da kategori edilirler. Ana ya da uzun dönemli trendler, ikinci ya da orta dönemli trendler, ve yakın dönem ya da kısa dönemli trendler olarak üçe ayrılabilirler. İkinci ve yakın dönem trendler ana trend içinde oluşabilir. Her sınıf için zaman çerçeveleri geniş biçimde değişiklik gösterir. Dow teorisi (fiyatların piyasanın temelinde var olan bir trendi izlediği varsayımı) ana trend için bir sene uzunluk önerir. Majör (ana trend) için, piyasa bir seneden fazla bir süre bekler. İkinci trendler, aylar, kısa dönem trendler ise haftalar sürer.
 
Geri
Top