• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

Güvenli grup sürüşü nasıl olmalı ~ Motosiklet ~

Uzun bir tatilde olsun günü birlik gezide olsun grup sürüşünden önce mutlaka bir toplantı yapmalıdır. Lider belli olmalı ve herkesce kabul edilmelidir. Rota durulacak yerler hız sürüş formasyonu kararlaştırılmalı bundan herkes haberdar edilmelidir. Lider tecrübeli grubun isteklerini sürüş becerisini anlamış olmalı diğerleri de onun kararlarına uymalıdır. Çok önemli olmadıkça eleştiriler varış yerine saklanmalıdır.

Geniş düz ve trafik olmayan bir yolda en uygun formasyon fermuardır.
ÖNEMLİ: Her sürücü diğerinin çapraz arkasında seyrederken önündekinin aynasından göz teması yapabilmelidir. Aradaki mesafe açık tutulmalı (2sn kadar) fermuarın bir sebeple her an kapanabileceği unutulmamalıdır.

Virajlar veya sollamalar başladığında herkes serbest formasyona geçmelidir. Serbestte her sürücü yol pozisyonunu kendi güvenliğine göre ayarlayabilmektedir. Lider sürüş formasyonunu 1 veya 2 işareti yaparak (1.Serbest veya 2.Fermuar) gruba bildirebilir.

Kalabalık bir grubun örneğin benzin istasyonundan çıkarken aynı anda yola çıkması tehlikeli olacağından tek tek çıkılarak ileride bir toplanma yerinde tekrar buluşulması gerekir. Tabii ileride tekrar toplanılacağı grup üyelerince önceden bilinmeli ki çıkmak için acele etmesinler (yol öncesi toplantı konusu).


Sollama üç şekilde yapılabilir. Kolaydan zora doğru sıralarsak:


1- Gidiş-geliş yoğun trafikli veya virajlı yollarda bu ilk yöntem kullanılmalıdır: Sollanacak araca yaklaşırken lider kendisi için uygun fırsatı bulur ve sollar. ÖNEMLİ: Sollama bitince sollama hızını korur ki son üyeye kadar grup sollama yapıp kendi şeridine geçecek yer bulabilsin.
Her üye sollamasını sırası gelince yapar hız en son üye de sollamayı bitirince ve sollanan araçla arasını açınca normal seyir süratine düşer.

2- Otoyol veya açık geniş yollarda bu iki yöntem kullanılabilir: Lider sollanacak araca yaklaşırken tüm grubun sollama yapabileceği bir fırsatı bulunca sinyal vererek sol şeride geçer. Ondan başlayarak tüm üyeler de sola geçerler. Birlikte sürat arttırılır. Son üye geçinceye kadar sürat ve şerit düşürülmez. Birlikte sağ şeride dönülür.

3- Artçı liderin sollanacak araca yaklaştığını görür ve sol şeride geçer. Sırasıya arkadan öne tüm üyeler sola geçerler.

İkinci ve üçüncü yöntemin kullanıması için tam bir uyum ve anlaşma gerekir. Uygulandığında ise güzel bir görünüm ve otoyolda güvenli bir sürüş sağlar.
 
Geri
Top