2 metrelik 75 inç ekranı bulunan dünyanın en büyük 3D'li LED TV'si eylülde Türkiye'de satışa sunulacak
Samsung 9500, 25 bin TL'ye gelecek ay Türkiye'de satışa sunulacak. Ürünü sipariş üzerine satacaklarını belirten Samsung Türkiye Direktörü Lemi Paksoy, Boyutları büyük, bazı evlere kapıdan sokmak kolay olmayabilir, montajı ve nakliyesi vinç gerektirebilir dedi.
Dünyanın en büyük üç boyutlu (3D) LED televizyonu Samsung 9500, gelecek ay Türkiye'de satışa çıkacak. 75 inçlik ekran boyutuna (yaklaşık 2 metre) sahip olan TV'nin yurtdışında yaklaşık 15 bin dolara piyasaya sunulması beklenirken, sipariş üzerine getirilecek olan ürünün Türkiye'deki fiyat etiketi ise 25 bin TL'yi bulacak. Samsung'un önümüzdeki günlerde Almanya'nın Berlin kentinde düzenlenecek olan IFA Tüketici Elektroniği Fuarı'nda görücüye çıkartacağı ürünün eylül ayı sonunda Türkiye'de de piyasaya sunulacağını söyleyen Samsung Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Direktörü Lemi Paksoy, "9500'ü, IFA Fuarı'ndan sonra eylül sonu ekim başı gibi Türkiye'ye getireceğiz. Yaklaşık 2 metrelik erkan genişliğine sahip olan ürün, dünyanın en büyük 3D'li LED TV'si olmasının yanı sıra internet TV özelliğine de sahip" dedi.
Bu modeli, fiyatı ve boyutları nedeniyle sipariş üzerine Türkiye'ye getireceklerini belirten Paksoy, "Boyutları oldukça büyük, bazı evlere sokmak kolay olmayabilir, montajı ve nakliyesi için vinç gerektirebilir" diye konuştu. Samsung'un geçen sene 20 bin TL'ye satışa sunduğu ve ilki bir milletvekili tarafından alınan LED 9000 modelinin bir yılda 1000'den fazla sattığını belirten Paksoy, Türkiye'de bu yılın ilk 6 ayında düz ekran TV pazarı yüzde 60 büyüyerek, 1.1 milyon adede ulaştı. Yıl sonu için yüzde 50'lik büyümeyle 2.3 milyon adet TV satışı bekleniyor dedi.
"GÖZLÜK TAKANLAR İÇİN 3D SORUNU NASA İLE ÇÖZÜLDÜ"
3D TV'lerin, pazarda adette yüzde 4, ciroda ise yüzde 10 paya ulaştığını aktaran Paksoy, Yapılan araştırmalar, gözlük takanların yüzde 90'ının 3D gözlük sorunu nedeniyle, 3D TV'lerle ilgilenmediğini ve almak istemediğini ortaya koyuyor. Bu sonuç üzerine Samsung bu yılki tüm 3D TV modellerindeki 3D gözlüklere, istenildiğinde çıkarılarak normal gözlüğün üstüne takılabilen burun paleti ekledi. Bu gözlüklerin tasarımını NASA'ya yüksek teknolojili gözlük üreten Silhouette firması yaptı diye konuştu.
"TÜPLÜ TELEVİZYON HÂLÂ YARIM MİLYON SATIYOR"
Türkiye'de TV'de penetrasyon oranının yüzde 99 olduğuna ve artık TV'nin de cep telefonu gibi sık değiştirilir bir ürün haline geldiğine dikkat çeken Paksoy, şöyle konuştu: Piyasada aşırı rekabet var, özellikle perkandeciler arasında. Hatta bizim şirket içindeki personele yönelik ürün alımlarındaki fiyatlar bile dışarıya göre pahalı kalabiliyor. Ancak Türkiye pazarında geçen sene 500 bin tüplü TV satıldı. Teknoloji marketlerinin rafında kalmadı ama özellikle bayiler kanalıyla ve Anadolu'da satılmaya devam ediyor.
'KUR ZARARI 2 AYDIR ÜZERİMİZDE'
Son aylarda döviz kurlarındaki yükselişin teknoloji perakendeciliğine olan etkilerine de değinen Paksoy, 2 aydır fiyatlara kur artışını yansıtmadık, zararı üstlendik. Çok ciddi maliyet baskısı var üzerimizde. Elimizden geldiğince fiyatları artırmamaya çalışacağız dedi.
Samsung 9500, 25 bin TL'ye gelecek ay Türkiye'de satışa sunulacak. Ürünü sipariş üzerine satacaklarını belirten Samsung Türkiye Direktörü Lemi Paksoy, Boyutları büyük, bazı evlere kapıdan sokmak kolay olmayabilir, montajı ve nakliyesi vinç gerektirebilir dedi.
Dünyanın en büyük üç boyutlu (3D) LED televizyonu Samsung 9500, gelecek ay Türkiye'de satışa çıkacak. 75 inçlik ekran boyutuna (yaklaşık 2 metre) sahip olan TV'nin yurtdışında yaklaşık 15 bin dolara piyasaya sunulması beklenirken, sipariş üzerine getirilecek olan ürünün Türkiye'deki fiyat etiketi ise 25 bin TL'yi bulacak. Samsung'un önümüzdeki günlerde Almanya'nın Berlin kentinde düzenlenecek olan IFA Tüketici Elektroniği Fuarı'nda görücüye çıkartacağı ürünün eylül ayı sonunda Türkiye'de de piyasaya sunulacağını söyleyen Samsung Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Direktörü Lemi Paksoy, "9500'ü, IFA Fuarı'ndan sonra eylül sonu ekim başı gibi Türkiye'ye getireceğiz. Yaklaşık 2 metrelik erkan genişliğine sahip olan ürün, dünyanın en büyük 3D'li LED TV'si olmasının yanı sıra internet TV özelliğine de sahip" dedi.
Bu modeli, fiyatı ve boyutları nedeniyle sipariş üzerine Türkiye'ye getireceklerini belirten Paksoy, "Boyutları oldukça büyük, bazı evlere sokmak kolay olmayabilir, montajı ve nakliyesi için vinç gerektirebilir" diye konuştu. Samsung'un geçen sene 20 bin TL'ye satışa sunduğu ve ilki bir milletvekili tarafından alınan LED 9000 modelinin bir yılda 1000'den fazla sattığını belirten Paksoy, Türkiye'de bu yılın ilk 6 ayında düz ekran TV pazarı yüzde 60 büyüyerek, 1.1 milyon adede ulaştı. Yıl sonu için yüzde 50'lik büyümeyle 2.3 milyon adet TV satışı bekleniyor dedi.
"GÖZLÜK TAKANLAR İÇİN 3D SORUNU NASA İLE ÇÖZÜLDÜ"
3D TV'lerin, pazarda adette yüzde 4, ciroda ise yüzde 10 paya ulaştığını aktaran Paksoy, Yapılan araştırmalar, gözlük takanların yüzde 90'ının 3D gözlük sorunu nedeniyle, 3D TV'lerle ilgilenmediğini ve almak istemediğini ortaya koyuyor. Bu sonuç üzerine Samsung bu yılki tüm 3D TV modellerindeki 3D gözlüklere, istenildiğinde çıkarılarak normal gözlüğün üstüne takılabilen burun paleti ekledi. Bu gözlüklerin tasarımını NASA'ya yüksek teknolojili gözlük üreten Silhouette firması yaptı diye konuştu.
"TÜPLÜ TELEVİZYON HÂLÂ YARIM MİLYON SATIYOR"
Türkiye'de TV'de penetrasyon oranının yüzde 99 olduğuna ve artık TV'nin de cep telefonu gibi sık değiştirilir bir ürün haline geldiğine dikkat çeken Paksoy, şöyle konuştu: Piyasada aşırı rekabet var, özellikle perkandeciler arasında. Hatta bizim şirket içindeki personele yönelik ürün alımlarındaki fiyatlar bile dışarıya göre pahalı kalabiliyor. Ancak Türkiye pazarında geçen sene 500 bin tüplü TV satıldı. Teknoloji marketlerinin rafında kalmadı ama özellikle bayiler kanalıyla ve Anadolu'da satılmaya devam ediyor.
'KUR ZARARI 2 AYDIR ÜZERİMİZDE'
Son aylarda döviz kurlarındaki yükselişin teknoloji perakendeciliğine olan etkilerine de değinen Paksoy, 2 aydır fiyatlara kur artışını yansıtmadık, zararı üstlendik. Çok ciddi maliyet baskısı var üzerimizde. Elimizden geldiğince fiyatları artırmamaya çalışacağız dedi.