Forumlar
Yeni Mesajlar
CerezExtra
EĞLENCE ↓
Şans Kurabiyesi
Renk Falınız
ÇerezRADYO
Sevgiliye Özel
ÇerezDERGİ
Hızlı Okuma Testleri
Pratik Çözümler
Yeniler
Yeni Mesajlar
Yeni ürünler
Yeni kaynaklar
Son Aktiviteler
İndir
En son incelemeler
Dükkan
Giriş
Kayıt
Yeniler
Yeni Mesajlar
Menu
Giriş
Kayıt
Uygulamayı yükle
Yükle
Merhaba
Ziyaretçi
.
"Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya
BURADAN
ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...
Forumlar
Eğitim
Yaratıcı Drama ve Etkinlikler
İnsan Hakları Dersinin Yaratıcı Drama Yöntemi ile İşleyişine Bir Örnek:
JavaScript devre dışı bırakıldı. Daha iyi bir deneyim için, devam etmeden önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Konuya cevap yaz
Mesaj
<blockquote data-quote="yesim434" data-source="post: 177220" data-attributes="member: 41"><p>Öğrenme Alanı: Genel Hükümler </p><p>Ünite: Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması </p><p>Kazanımlar: </p><p>· Temel Hak Ve Hürriyetlerin genel ve özel sınırlamalarının bulunduğunu fark eder. </p><p>· Toplumsal yaşamı düzenleyen yasaların varlığını ve önemini fark eder. </p><p>· Farklı durumlara ait duygu ve düşüncelerini ifade eder. </p><p>Etkinlik Örnekleri </p><p>Giriş Etkinlikleri: </p><p>1. Öğretmen “Sınıf içinde yüzlerce balon var. Uçuşuyorlar. Bunları iplerinden tutarak yakalayın ve sınıf kapısının önünde biriktirin” denir. Onların hayal güçlerini harekete geçirilir. </p><p>2. “Balonlar uçarken zorlandık mı?”, “Acaba balonlar konuşuyor olsaydı bize neler söylerdi?”, “Onları kapı önünde bir araya getirmekte güçlük çektiniz mi? Sorularına yanıt aranır. </p><p>Geliştirme Etkinlikleri: </p><p>3. Sınıfın çember biçimini alır. Her öğrenci yanındaki ile eş olur. Eşlerden biri “A” , diğeri “B” olur. Oyunun adı” Gülmek Yasak”. “A” oyuncusunun amacı amacı arkadaşını güldürmeye çalışmak. Ancak “B” oyuncusunun hiç gülmemesi gerekiyor. Gülen oyuncular oyun dışı kalır. </p><p>4. Öğretmenin, günlük yaşamımızda da tıpkı bu oyunda olduğu gibi bazı sınırlılıklar vardır demesi ve “bu sınırlılıklar neler olabilir?” , “örneğin insan hürüm diyerek her istediğini yapabilir mi?” sorularını sınıfa sorulur ve öğrencilerin bir bölümüne söz hakkı verilir. </p><p>5. Sınıfın beş gruba ayrılır. Gruplara “Temel hak ve hürriyetlere neden sınırlamalar gelir?” sorusunun sorulur. Her grubun kendi içinde tartışmaları ve konuştukları ile ilgili bir oyun oluşturmaları istenir. Her gruba yeterli süre verilir. </p><p>6. Her grubun oyunu sırayla izlenir. </p><p>7. Oyunların sonunda temel hak ve hürriyetlere neden sınırlamalar geldiğinin maddeler halinde tahtaya yazılır. </p><p>Sonuç Etkinlikleri: </p><p>9. Öğretmenin her gruptan bir kişiye neden bu sınırlamaları seçtiklerini sorar. </p><p>10. Öğretmen temel hak ve hürriyetlerin genel ve özel sınırlamalarını kısaca özetler ve dersi bitirir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="yesim434, post: 177220, member: 41"] Öğrenme Alanı: Genel Hükümler Ünite: Temel Hak ve Hürriyetlerin Sınırlandırılması Kazanımlar: · Temel Hak Ve Hürriyetlerin genel ve özel sınırlamalarının bulunduğunu fark eder. · Toplumsal yaşamı düzenleyen yasaların varlığını ve önemini fark eder. · Farklı durumlara ait duygu ve düşüncelerini ifade eder. Etkinlik Örnekleri Giriş Etkinlikleri: 1. Öğretmen “Sınıf içinde yüzlerce balon var. Uçuşuyorlar. Bunları iplerinden tutarak yakalayın ve sınıf kapısının önünde biriktirin” denir. Onların hayal güçlerini harekete geçirilir. 2. “Balonlar uçarken zorlandık mı?”, “Acaba balonlar konuşuyor olsaydı bize neler söylerdi?”, “Onları kapı önünde bir araya getirmekte güçlük çektiniz mi? Sorularına yanıt aranır. Geliştirme Etkinlikleri: 3. Sınıfın çember biçimini alır. Her öğrenci yanındaki ile eş olur. Eşlerden biri “A” , diğeri “B” olur. Oyunun adı” Gülmek Yasak”. “A” oyuncusunun amacı amacı arkadaşını güldürmeye çalışmak. Ancak “B” oyuncusunun hiç gülmemesi gerekiyor. Gülen oyuncular oyun dışı kalır. 4. Öğretmenin, günlük yaşamımızda da tıpkı bu oyunda olduğu gibi bazı sınırlılıklar vardır demesi ve “bu sınırlılıklar neler olabilir?” , “örneğin insan hürüm diyerek her istediğini yapabilir mi?” sorularını sınıfa sorulur ve öğrencilerin bir bölümüne söz hakkı verilir. 5. Sınıfın beş gruba ayrılır. Gruplara “Temel hak ve hürriyetlere neden sınırlamalar gelir?” sorusunun sorulur. Her grubun kendi içinde tartışmaları ve konuştukları ile ilgili bir oyun oluşturmaları istenir. Her gruba yeterli süre verilir. 6. Her grubun oyunu sırayla izlenir. 7. Oyunların sonunda temel hak ve hürriyetlere neden sınırlamalar geldiğinin maddeler halinde tahtaya yazılır. Sonuç Etkinlikleri: 9. Öğretmenin her gruptan bir kişiye neden bu sınırlamaları seçtiklerini sorar. 10. Öğretmen temel hak ve hürriyetlerin genel ve özel sınırlamalarını kısaca özetler ve dersi bitirir. [/QUOTE]
Alıntıları ekle...
İsim
Spam kontrolü
Turizmin başkenti olarak bilinen güneydeki ilimiz?
Cevapla
Forumlar
Eğitim
Yaratıcı Drama ve Etkinlikler
İnsan Hakları Dersinin Yaratıcı Drama Yöntemi ile İşleyişine Bir Örnek:
Top
Bottom