• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

İspanya Turizm Pazarı

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
İspanya Turizm Pazarı

Dünya Turizm Örgütü verilerine göre 2001 yılında gerek turist sayısıyla gerekse turizm geliriyle dünya sıralamasında ikinci durumda bulunan Akdeniz çanağındaki en önemli rakiplerimizden İspanya'yı 2002 yılında ise 78,9 milyon yabancı ziyaret etti. Bunlardan 51,7 milyonu en az bir gece konaklarken, 27 milyon ise ülkeye günübirlik giriş yaptı.

En Fazla İngilizler Gidiyor

İspanya Turizm Çalışma Enstitüsü'nden alınan bilgiye göre İspanya'yı en fazla ziyaret eden ülkeler sıralamasında İngilizler 14,5 milyon kişi (bir önceki yıla göre % 3,9'lik artış) ile birinci sırada yer alıyor. İngilizleri 10.1 milyon kişiyle Almanlar izliyor ( bir önceki yıla göre %6,2 oranında azalma). Üçüncü sırada ise ilk kez 8 milyon turist sınırını geçen Fransızlar yer alıyor. Bir önceki yıla göre artış oranı % 19,6. Sonra sırasıyla İtalya (2,5 milyon), Hollanda (2,4 milyon), Belçika (1,8 milyon), Portekiz (1,7 milyon) izliyor. ABD'den gidenlerin sayısında ise bir önceki yıla göre % 18'lik bir azalma var (931 bin kişi).

Dünya Turizm Örgütü verilerine göre 2000 yılında İspanya'nın otel ve benzeri konaklama merkezlerinde kalan vatandaşlarımızın sayısı ise yaklaşık 37 bin kişi.

Gene aynı enstitüden alınan bilgiye göre önceki yıllarda olduğu gibi 2002 yılında da en fazla turstin geldiği aylar temmuz, ağustos ve eylül ayları oldu.

Gelenlerin % 64,8'i otelleri ve benzeri konaklama merkezlerini tercih ederken, yüzde 19'u ise arkadaş yada akraba evinde konakladı. Ev kiralayanların oranı ise yüzde 9,5. Geri kalanlar pansiyon, kamping gibi yerleri tercih ettiler.

2002 yılında İspanya'da ortalama kalış süresi 10, 6 gece olarak gerçekleşti. Otel ve benzeri yerlerde ortalama kalış süresi 8,7 gece iken, akraba-arkadaş yanında ya da kiralık evlerde konaklayanlar ise yaklaşık 16 günlük geceleme gerçekleştirdiler.
 
En Fazla Tatil & Dinlence Maksadıyla Geliyorlar

Turizm Çalışma Endüstrisi verilerine göre İspanya'ya % 83 tatil ve dinlence amaçlı, % 8 çalışma yada okuma amaçlı, yüzde 6 ise kişisel ya da yakının sağlığı nedeniyle gidiliyor. Diğer maksatlarla gidenlerin oranı % 3,2 iken, maksat belirtmeyenlerin oranı ise % 0,2.
Kanarya Adaları'na Paket Turlarla Gidiliyor

Araştırmaya göre Kanarya Adaları'na gidenlerin % 82'si paket turları tercih ederken, Balerik'e gidenlerde bu oran % 67. Katalonya bölgesine gidenlerin ise yalnızca % 25'i paket turları tercih etti. Motor yoluyla gidenlerin ağırlıklı olarak bireysel turları tercih ettikleri de bir diğer araştırma sonucu (% 52,6), havayollarını tercih edenlerin % 57,2'si ise paket turlarla gittiler.
İspanyaya giden turistlerin profiline gelince; araştırmaya göre cinsiyet % 50-50 olarak dağılıyor. Gidenlerin % 37,6'sı 25-44 yaş arasında. Bunların içinde kadınların oranı % 53, erkeklerinki ise % 47. Yüzde 25'ini ise 45-64 yaş arası oluşturuyor. Bu gruptakilerin cinsiyeti ise eşit düzeyde.

Öncelikli Destinasyonlar
1. katalonya Bölgesi : 11,6 milyon kişi
2. Kanarya Adaları: 10,6 milyon kişi
3. Balerik: 9,6 milyon kişi
4. Andalusia: 7,4 milyon kişi
5. Valencian Community: 5 milyon kişi
6. Madrid: 3 milyon kişi

İspanya Ekonomi Bakanlığı'ndan alınan bilgiye göre ülkenin ortalama doluluk oranı 2002 yılında % 55,3 olarak gerçekleşti
Yurtdışına Çok Fazla Çıkmıyorlar

Özellikle kuzey Avrupa ülkeleriyle kıyaslandığında İspanyollar'ın çok da yutrtdışına çıkmayı sevmediklerini söyleyebiliriz. 2001 yılında 4.5 milyon İspanyol yurtdışına çıkarken 2002 yılının Ocak-Eylül döneminde çıkanların sayısı ise 3.1 milyon kişi. Bir önceki yıla göre 8 civarında bir düşüş görülüyor. Ekonomi Bakanlığı'nın yapmış olduğu araştırmaya göre 2002 yılının Ocak-Eylül seyahat eden İspanyolların içinde yalnızca % 8,3'lük bir kesim yurtdışı tatilini tercih etmiş.

Yurdışına seyahat edenlerin % 77,8'i Avrupa ülkelerini tercih etmiş. % 24,6 ile Fransa birinci sırada yer alıyor. Onu % 13,5 ile Portekiz izliyor.

Ocak-Eylül verilerine göre yurtdışı çıkışlarda % 71'lik oranla dinlence, eğlence, gezi birinci sırada yer alırken, onu % 12,9 ile akraba yada arkadaş ziyareti takip ediyor. İş yada çalışma için yurtdışına çıkanların oranı ise % 8,6. Bunları sırasıyla % 2,9 okumak için, % 2,1 sağlık nedeniyle, % 1,7 dini nedenlerle ve % 0,9 diğer nedenlerle gidenler takip ediyor.
Dinlence,eğlence, gezi amacıyla yurtdışına çıkışlarda genellikle deniz&kum&güneş tercih edilmiyor. 2002 yılının Ocak-Eylül döneminde yalnızca % 26,7 kişi bu motivasyonla yurtdışına çıkmış. Kültürel amaçlı yurtdışına çıkanların oranı ise % 44,4. Spor da % 6,2 ile önemli bir motivasyon.

İspanyollar yurtiçinde bireysel seyahati tercih ederken, yurtdışı seyahatlerde % 71 oranında organize seyahati tercih ediyorlar.

Gene Ocak-Eylül arası verilere göre İspanyollar yurtdışında daha fazla harcıyor. Yurtiçinde yapılan seyahatlerde günlük harcama 39,5 Euro iken, yurtdışında 101,6 Euro'ya kadar çıkıyor.


Türkiye'ye Gelişler Azaldı
Türkiye'nin İspanya pazarındaki payı yüzde 1'in altında bulunuyor. 2000 yılında bu ülkeden gelen ziyaretçi sayısı bir önceki yıla göre yüzde 171 gibi büyük bir oranda artış yakalayarak tarihi bir rekor kırmıştı. Bu başarılı yılın ardından 2001 yılında ise yüzde 24'lük artışla gelen ziyaretçi sayısı ilk kez 100 binin üzerine çıkarak 115 bin kişiye ulaşmıştı. Bununla birlikte ispanya, 11 Eylül krizinden en fazla zarar gören pazarlarımızdan biri oldu. 2002 yılında İspanya'dan gelen ziyaretçi sayısında yaşadığımız kayıp % 24 civarında gerçekleşti. Bu yılın ilk yedi aylık rakamları da pek umut verici değil. TC Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan aldığımız verilere göre ilk yedi ayda ülkemizi ziyaret eden İspanyolların sayısında % 18'17'lik bir azalma gerçekleşmiş bulunuyor.


İspanya Turizm Endüstrisi
• 1997 yılında Turizm Maliye ve Ekonomi Bakanlığı kuruldu ve bu bakanlık içinde Turizm Genel Müdürlüğü oluşturuldu. Bu müdürlüğün bir kolu olan Turizm Çalışma Enstitüsü turizm sektörüne yönelik bilgilerin toplandığı yer. Turizmi doğrudan yada dolaylı etkileyen her türlü konuda araştırmalar gerçekleştiren, istatistikler toplayan, yayınlar hazırlayan kurumun en önemli görevlerinden biri de bu bilgileri fuar, seminer, elektronik ya da basım gibi yollarla sektörün bilgisine sunmak.
• Yurtdışı tanıtımı Tur Espana adlı bir kurum gerçekleştiriyor.
• Galicia, Valencia, Katalonya, Bask Bölgeleri gibi otonom idarelerden oluşan bir devlet yapısına sahip olan İspanya'da bu otonom idarelerin hepsinin turizm örgütleri var.
• Bu idarelerin daha çok tanıtıma ve altyapı projelerine aktardıkları münferit bütçeleri bulunuyor.
• İspanya'da yurtiçi yada yurtdışı seyahatin organize edilebilmesi için acenta olunmak zorunda. Yasallarda seyahat acentaları ve tur operatörleri ayrı ayrı tanımlanıyor.
• İspanya'da yasal olarak üyeliğin zorunlu bulunduğu bir birlik olmadığından, ülkede bir çok seyahat acentası örgütleri bulunuyor. Seyahat acentaları istedikleri örgüte üye olabiliyor. Ancak, seyahat acentaları birliklerinin hepsi de FEAAV (İspanya Seyahat Acentaları Birlikleri Federasyonu) çatısı altında toplanmış durumda.
 
Geri
Top