@Katip sorun düzelir ama biraz zaman alacaktır. Uzun zamandır izlediğim geçmişte alışveriş yaptığım da bir site ancak son yıllarda felaket şekilde üyelerini mağdur etmeye başladı. Bir süre önce el değiştirmişti işler düzeleceğine daha da beter oldu.
Daha çok sistemleri şu şekilde işliyor. Ellerinde olmayan ürünleri varmış gibi piyasanın oldukça altında bir fiyatla "ortalama 15 gün içinde (15 günün ortalaması nasıl oluyorsa artık)" gönderilecektir şeklinde sitelerinde yayınlıyorlar. Süreç dolduğunda ise ürünün bu pandemi sürecinde temin edilemediği şeklinde ifade ile oyalama taktiği başlıyor daha öncede başka bahaneleri vardı).
Para iadesi oluyor ancak bu ayları bulabiliyor. Tabi bu süreçte onbinlerce kişinin toplamda önemli miktarlara ulaşan parası bir şekilde kullanılıyor.
Bir arkadaşımın başına geldi, bir elektrik süpürgesi almıştı. O banka aracılığı ile halletti sorununu. Bankayla bu konu ile ilgili
harcama itirazı yapabilirsiniz. Tüketici hakem heyeti de elbette çözüm sağlayabilir ama maalesef süreç çok uzuyor.
Ben de neredeyse her şeyi internetten alıyorum ancak ödemeyi ürün geldikten sonra kullanıcı onayı ile yapan firmalar (n11, hepsiburada, amazon.tr ve bilinen teknoloji firmalarının online siteleri) gibi sitelerden yapıyorum. Umarım sorununuz kısa zamanda çözülür. Şu an şikayetler konusunda istabulbilişim 1. sırada, evkur da sanırım 2. sırada. Bu iki firmadan tüm üyelerimizin uzak durmasını özellikle hatırlatmak isterim.
Siz de başka arkadaşların da mağdur olmaması ve hata yapmamaları için süreci buradan duyurursanız sevinirim.
2. Nisan 2020 tarihinde SDN sahibi'de İstanbulbilişim firması yetkilisi ile bu konuyu görüştü ama karşılıklı nezaket içinde geçen bir görüşme oldu sanırım. Konuyu takip edeceklerini belirtmişti ama sanırım o şekilde kaldı.
Ek...
Konuyla ilgili şimdi biraz daha sağa sola bakarken banka harcama itirazı yöntemiyle sorunu halletmiş bir tüketicinin şu videosuna da rastladım. 6.30' dakiakadan itibaren süreç anlatılmış.