• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

İSVİÇRE EĞİTİM SİSTEMİ

yesim434

Hırçın Karadeniz Kızı Biricik Yeşim
AdminE
Kahve
Simit
İsviçre’de eğitim sistemi okuldan okula değişiklik göstermekte ve farklı bir eğitim sistemine sahip olan ülke ilkokul 4 ile 6 yıl arasında değişmektedir. Ülkede değişik bir eğitim sistemine sahip olması çeşitlilik ve seçenek şansının da artmasına sebep oluyor. Eğitim kademeli olarak verilmekte ve dil anlamında da bazı okullar 1.kademe bazı okullar 2. Kademe gibi okuldan okula değişen bir eğitim sistemine sahiptir. Genel olarak ilkokul hayatı zevkli ve teorik dersler yerine daha çok sosyal hayatı tanıtmak gibi eğlenceli derslere sahiptir. Lise eğitimi ise aynı ilkokul da olduğu gibi kademeli ve değişkenlik gösteren bir sistemdir. Her okul ve üniversite kendi sınavını kendi yapmaktadır. Liseler teknik ve uygulamalı derslere önem vermektedir. Birçok öğrenci üniversiteden önce meslek bölümünü belirlemiş olur. Eğitim kalitesi yüksek bir seviyede olan İsviçre’de yaşam ise rahattır. Eğitime önem veren bir topluma sahiptir. Üniversite giriş sınavları ise yine okuldan okula değişkenlik göstermektedir. Üniversite eğitim 3 ile 5 yıl arasın da sürmektedir. Adil bir eğitim sistemine sahip olan İsviçre her üniversitenin de eğitim programı ve dersleri farklıdır. Özellikle uygulamalı dersler veren üniversitelerin puanları da bir hayli yüksektir. Meslek eğitimler 3 veya 4 yıl sürmektedir. Az sayıda da olsa 2 yıl süren okulları da görmek mümkündür. Özellikle uygulama noktasın da birçok öğrenciye çıraklık eğitimi verilmektedir.


Sanat okullarından önce birde okula hazırlık süreci vardır. 10 hafta süren ön hazırlık eğitimin de öğrencilere seçtikleri bölüm hakkında eğitimler verilmektedir. Üniversiteler de bu okullar sayesinde gelen öğrencilere daha üst seviyede bir eğitim vermektedir. Teorik bilgi ve uygulamalın eğitim sayesinde öğrencilerin kariyer hayatı da gelişmektedir. Sosyal ve spor gibi eğlenceli dersler de verilmektedir. Yanı yetişen öğrencilerin her konuda bilgi sahibi ve aktif bir birey olmaları sağlanmaktadır.
 
hangi şartlarda İsviçre’de devlet okulunu seçmeliyim?


1- İsviçre’de uzun süre kalacaksanız
2- Çocuklarınızın yaşı küçükse (kindergarten – ilkokul çağı)
3- İyi eğitim ve öğretim istiyorsanız. İsviçre’de kanton okullarında eğitim çok iyi.
4- Ücretsiz eğitim ve öğretim istiyorsanız. Kitap, defter, okul gezileri vs hep ücretsiz.
5- Yabancı dili hızlı ve kolayca öğrenmesini istiyorsanız
6- Devlet okullarında ilk altı senede en az 3 dil öğrensin istiyorsanız
7- Okul evinize yakın olacağından çocuk kendi kendine yürüyerek okula gidebilir. Hatta öğretmenleri özellikle yürümesini önerir.
8- Çocuğun sınıfı haricindeki çocuklarla kaynaşmasını istiyorsanız; proje haftası, okul gezisi vs.


İsviçre’de devlet okuluna gitmenin dezavantajları:


1- Çarşamba günleri yarım gün ya da okul yok; iki ebeveyn de çalışıyorsa zor olabilir.
2- Okullarda 2 saate yakın öğle arası var; çocuklar eve gidip yemek yesinler diye. Her iki ebeveyn de çalışıyorsa ve hort (öğle yemeği) yoksa stresli olabilir.
3- Okuldan gelen raporlar ve mektuplar kantonun dilinde. Bizde Almanca. Bu yüzden birçok şeyi kaçırdığımız ya da yanlış anladığımız oluyor.
4- Yabancı dil sorun olursa yıl tekrarı yapılabilir. Çocuğun yaşı büyükse bu durumla başa çıkması zor olabilir.
5- Çocuğu arabayla okula bırakmanız yadırganır, her türlü hava şartında yürümeniz önerilir.
 
ÜNiVERSiTE
Üniversitelere giriş koşulları da kantondan kantona değişebilmektedir. Bazı üniversiteler sadece maturite diploması olan öğrencileri kabul ederken, bazı kantonların yüksek okulları, 12-13 yıl sonunda verilen ortaöğretim diplomalarını, “hazırlık sınıfı ve giriş sınavı” şartları ile kabul edebilmektedir. Bazı üniversitelerde, lisanstan sonra yüksek lisans kademesi yoktur. Lisans diploması ile, doğrudan bir sınavla, doktoraya başlanabilmektedir. (Örneğin, Zürich Üniversitesi) Bazısında ise Türkiye’deki gibi “lisans+yüksek lisans+doktora” kademeleri mevcuttur (örneğin, Cenevre Üniversitesi).

Kantonların eğitim sistemleri arasındaki farklılıklar çoktur. Her kademesinde müfredat programları, günlük ve haftalık ders programları, tatilleri, okul yönetim şekilleri, denetim sistemleri gibi çok farklı olan kantonlar mevcuttur.
 
KADEMELER

a)Zorunlu Eğitim Birinci Kademe (İlkokul-Primarstufe):
Temel eğitimin bu kademesinde öğrencilerin dikkate dayalı düşünme ve öğrenme eğitimleri tamamlanmakta, karakter oluşumları ve bedensel yetenekleri geliştirilmektedir. Ayrıca öğrenciler bağımsız çalışma ve birlikte hareket etme yönünde titizlikle eğitilmektedirler. Eğitimin bu safhası kantonlarda genel olarak 6 yıl sürmektedir ve ikiye ayrılmaktadır:

Düzenli sınıflar(Regelklasse der Primarstufe) : Egitim ve öğretimini normal olarak sürdürebilen ögrenciler bu sınıflara alınmaktadırlar

Küçük sınıflar(Kleinklassen der Primarstufe): Daimi sınıflara uyum saglayamayan, yetersiz olan öğrenciler de bu sınıflarda okumaktadırlar.

b)Zorunlu Eğitim İkinci Kademe (Ortaokul-Sekunderstufe I): Genel olarak 6. sınıftan sonra başlar ve belirtilen okul türlerine göre 2 veya 3 yıl sürer. İkinci kademe okullarının eğitim süreleri ve özellikleri söyle sıralanabilir: – Kleinklasse der Sekundarstufe (İkinci kademe küçük sınıflar): 7. ve 8. sınıfları kapsar. Öğrencilerin yetişkinliğe geçişlerinde yardımcı olabilecek kapsamlı eğitimi sağlar.

– Oberschule: Sanat okulu düzeyinde olan bu okullar 7. ve 8. sınıfları kapsarlar. Öğrencilerin becerileri doğrultusunda onları meslek edinmeye yönelik eğitime tabi tutar.

– Realschule: 7. 8. 9. sınıfları kapsayan bu tür okullar öğrencilerin becerileri doğrultusunda onların sanat edinmelerini sağlar ve mesleki olgunluğa hazırlayan diğer okullara geçişlerini kolaylaştırıcı eğitim verirler.

– Unterstufe und erster Teil Mittelstufe Gymnasiums: Başarılı öğrenciler 7. ve 8. sınıflarda lisenin diğer sınıflarına hazırlanır. 9. yılla birlikte öğrenciler İsviçre Federasyonu`ndan kazanılmış bir hakla eğitimlerini üst düzeyde ( üniversite ) tamamlama hazırlıklarına başlar.

– Sonderschule: Bu okullarda öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler, özel eğitim metotlarıyla zihinsel, bedensel, ruhsal ve sosyal gelişimlerini tamamlar. Yeterli seviyede dil bilmeyen yabancı çocuklar bu okullara gönderilebilmektedir. Öğretmenlerimiz bu konuda velileri uyarmalıdır.
 
Geri
Top