İnternette alan adı belirlerken nelere dikkat etmeliyiz? Şurada bir liste çıkarılmış
Örneğin:quotes.com altın değerinde, proquotes.com iyi düzeyde, proquotesnow.com ortalama düzeyde , yourproquotesnow.com ise kötü düzeyde alan adları olarak değerlendirilmiş.
Yazar son olarak bu listedeki sadece 1-2 kurala uyup da oldukça başarılı olan birçok sitenin de bulunduğunu ifade etmiş.
1. Kısa olmalı
Kaliteli alan adları kısa olurlar. Üç ve dört harfli alan adları tükenmiş ve beş harfliler ise tükenmek üzere. Tabiki bu bir kısıt değil ama genellikle10 karakterden az olması ve kesinlikle 20 karakteri geçmemesi gerekiyor. Bir kelime domainler altın değerinde, iki kelime domainler iyi , üç kelime domainler ortalama düzeyde ve dört kelime domainler ise kötü bir fikir olarak değerlendiriliyor.Örneğin:quotes.com altın değerinde, proquotes.com iyi düzeyde, proquotesnow.com ortalama düzeyde , yourproquotesnow.com ise kötü düzeyde alan adları olarak değerlendirilmiş.
2. Hatırlanabilir olmalı
Birçok internet kullanıcısı sık kullanılanları kullanmamakta. İnsanlar favori sitelerinin adresini ezberleyerek istediklerinde o siteye giriyorlar. Sitenizin adı akılda kalıcı değil ve kolayca hatırlanamıyorsa bu sizin için büyük bir sorun teşkil ediyor. Örneğin: brcwr.com kısa ama kolayca hatırlanabilir değil. Bu yüzden böyle bir alan adına sahip olmak pek de mantıklı değil.3. Okunması kolay olmalı
İstemediğiniz birşey de sitenizin isminin yanlış telaffuz edilmesinden dolayı kullanıcıların başka bir siteye gitmesi veya herhangi bir sayafaya ulaşamamasıdır. Kullanıcıların adresinizi yanlış yazmaması için yabancı kelimeleri kullanmaktan, zor telaffuzlu kelimelerden ve tuhaf kelimelerin birleşiminden kaçının. Örneğin: cappucinobar.com bizim için bu konuda sıkıntı oluşturabilir. biz telaffuz ederken tek ''p'' ile söyleyeceğimizden dolayı adres yanlış yazılabilir.4. .com uzantılı olmalı
Organizasyonlar .org, özel bir coğrafi bölgeyi hedefleyen şirketler ise yerel domain uzantılarını tercih ederler (.tr,.it,.co.uk). Bu gibi durumların dışında .com uzantısı her zaman daha faydalıdır. Bu uzantı oldukça popüler olmakla birlikte insanların hafızasında oldukça yer etmiştir. Sitenize arama motorları sonuçlarıyla veya diğer linklerle gelen kullancılar url'den çok sitenizin adına bakarlar ve bir dahaki sefere girmek istediklerinde sitenizin ismini .com uzantısı ile birlikte yazarlar. Uzantı farklı ise kullanıcı farklı bir siteye yönlendirilir. Marka olmuş durumda ve .com uzantısından farklı uzantılara sahip siteler .com uzantılarını da alarak kendi sitelerine yönlendirmiş durumdalar.5. Açıklayıcı olmalı
Birçok kullanıcı sitenize arama motoru sonuçlarından veya diğer sitelerdeki linklerden gelirler. Yani gördükleri alan adı ilgisini çekerse sitenize girerler. Açıklayıcı bir alan adı ziyaretçilere sitenizin içeriği hakkında bilgi verir. Eğer ilgili anahtar kelimeler alan adı içerisinde bulunuyorsa bu durum arama motorlarındaki sonuç sıralamalarına etki edecektir.6.Markalaştırılabilir olmalı
Bir marka olabilecek alan adı hoş bir telaffuza, harflerin ilginç bir kombinasyonuna veya etkileyici bir görsel etkiye sahip olması gerekir. Bazen açıklayıcı olmayabilirler fakat eşdeğerde etkiye sahip olmalıdırlar. Örneğin: Kotaku.com internetteki önemli oyun bloglarından birisiymiş!(pikaçu'dan benzetme yapmışlar herhalde). Açıklayıcı olmamasına rağmen hatırlanabilir olması önemli bir avantajıymış.7. Tire(kısa çizgi(-)) veya rakam içermemeli
Tire veya rakamlara sahip alan adları bir nedenden dolayı kalitesizdirler. .com uzantısına sahip olmayan siteler gibi aynı sıkıntıya maruz kalırlar. Tech-world sitesini bir daha ziyaret etmek isteyen kullanıcıların çoğu aradaki tireyi unutacaktır. Rakama sahip alan adları telaffuz esnasında bazı problemlere neden olacaktır. Tech5.com, techfive olarak telaffuz edilecek ve ziyaretçi adresi yanlış yazabilecektir.Yazar son olarak bu listedeki sadece 1-2 kurala uyup da oldukça başarılı olan birçok sitenin de bulunduğunu ifade etmiş.