Plymouth Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen bir araştırma, herhangi bir sıkıcı konuşma esnasında dinlemeye katılanların arasından kardalama yapan kişilerin anlatılanları daha iyi anladığını ortaya çıkardı.
Yapılan araştırmanın aşamaları ise şu şekilde gelişti: Öncelikle araştırmaya katılmaları için 40 gönüllü seçildi ve her kişiye yaklaşık 2.5 dakika uzunlukta bir telefon mesajı dinletildi. Oldukça monoton olan bu konuşma esnasında katılımcılardan mesajı dinlemeye başladıkları anda itibaren birtakım notlar almaları istendi. Bunun yanında katılımcıların yarısından ise telefon mesajını dinleme anında kendilerine verilen kağıtlarda bulunan şekillerin içlerini boyamaları söylendi. Ancak araştırmanın içeriğinde önemli olan şuydu ki, deneklere yapılan bu araştırmanın bir hafıza testi olduğunun söylenmeyişiydi. Bütün aşamaların bitmesinin ardından katılımcılara mesaj içeriğinde yer alan kişi ve yer adlarından 8 tanesini yazmaları istendi. Sonuç olarak karalama yapan katılımcılardan yapmayanlara göre yüzde 29 oranında daha fazla başarı elde edildi.
Diğer yandan araştırmanın yürütülmesinde yetkili olan Jackie Andrade ise yapılan bu araştırmaya farklı bir açıdan baktığını gösterdi. Andrade sıkıcı bir konulma anında kişinin belirli bir zaman sonra hayal kurmaya başladığını ve bu yüzden konuşma içerisinde geçen detayları kaçırabildiğini belirtti. Hayal kurma aşamasına geçmemek içinse bu tür bir karalama yapmanın dikkati toplamada etkili olacağını ifade etti. Diğer yandan Andrade, iş toplantıları esnasında yapılan karalamanın belki de nedeninin dikkati toplama amaçlı olabileceğidir şeklinde konuştu.
Yapılan araştırmanın aşamaları ise şu şekilde gelişti: Öncelikle araştırmaya katılmaları için 40 gönüllü seçildi ve her kişiye yaklaşık 2.5 dakika uzunlukta bir telefon mesajı dinletildi. Oldukça monoton olan bu konuşma esnasında katılımcılardan mesajı dinlemeye başladıkları anda itibaren birtakım notlar almaları istendi. Bunun yanında katılımcıların yarısından ise telefon mesajını dinleme anında kendilerine verilen kağıtlarda bulunan şekillerin içlerini boyamaları söylendi. Ancak araştırmanın içeriğinde önemli olan şuydu ki, deneklere yapılan bu araştırmanın bir hafıza testi olduğunun söylenmeyişiydi. Bütün aşamaların bitmesinin ardından katılımcılara mesaj içeriğinde yer alan kişi ve yer adlarından 8 tanesini yazmaları istendi. Sonuç olarak karalama yapan katılımcılardan yapmayanlara göre yüzde 29 oranında daha fazla başarı elde edildi.
Diğer yandan araştırmanın yürütülmesinde yetkili olan Jackie Andrade ise yapılan bu araştırmaya farklı bir açıdan baktığını gösterdi. Andrade sıkıcı bir konulma anında kişinin belirli bir zaman sonra hayal kurmaya başladığını ve bu yüzden konuşma içerisinde geçen detayları kaçırabildiğini belirtti. Hayal kurma aşamasına geçmemek içinse bu tür bir karalama yapmanın dikkati toplamada etkili olacağını ifade etti. Diğer yandan Andrade, iş toplantıları esnasında yapılan karalamanın belki de nedeninin dikkati toplama amaçlı olabileceğidir şeklinde konuştu.