• Merhaba Ziyaretçi.
    "Yapay Zeka Objektif " Fotoğraf Yarışması başladı. İlgili konuya  BURADAN  ulaşabilirsiniz. Sizi de bu yarışmada görmek isteriz...

Kullanışlı Web Siteleri Tasarlamak

Web kullanıcıları, web sitelerini çoğu zaman tasarlayanların istedikleri gibi değil belli refleksler ile kullanır. Web sitelerine konulan pek çok öğeye kullanıcı hiç dikkat etmezken aradığı şeye bir an önce ulaşmaya çalışır.

İşte bu nedenle web sitelerini tasarlayanlar ve onlara yol gösteren pazarlama bölümleri ve şirket yetkilileri kullanıcıyı düşündürmeyen ve ona istediğini en kestirme yoldan veren siteler üzerinde kafa yormalıdır.

Bu kitap, Apple, Netscape, AOL, Lexus, Excite@Home ve Barnes&Noble.com gibi şirketlerde yazılımların ve web sitelerinin kullanımını kolaylaştırmak için yaklaşık 20 yıl çalışan "kullanışlılık" uzmanı Steve Krug'un tecrübelerini aktardığı harika bir kaynak.

Kitapta pek çok ilginç konuya değinilmesinin yanı sıra Steve Krug'un yaptığı gerçek kullanışlılık testlerini içermesi açısından önemli bilgiler sunuluyor. Bu testlerde gerçek ve sıradan web kullanıcıları seçilerek test edilecek web sayfasını kullanmaları gözlenmiş. Bu gözlemler kameraya kaydedildiği gibi kullanıcının fare hareketleri de ekran kaydetme programı ile takibe alınmış.

Ana sayfanın tasarlanması, patronların ve pazarlamacıların buraya çok fazla şey koyup iyice karmaşıklaştırmalarına karşın yapılabilecek şeyler, sitede gezinmeyi kolaylaştıracak haritalar oluşturmak, gereksiz bilgileri çıkartmak vb. pek çok konu ilk kez Türkçe olarak gündeme geliyor.

Kitabın ilk baskısı 2000 ikinci baskı 2005 yılında yapılmış ve bu güne kadar 100 binden fazla nüsha satılmış. İkinci baskıda üç yeni bölüm eklenmiş: • Uygun davranış olarak kullanılabilirlik (İnsanlar Web sitelerini aslında neden bırakır) • Web Erişilebilirliği, CSS, ve siz (Siteleri kullanılabilir ve erişilebilir yapmak) • İmdat! Patronum benden ... yapmamı istiyor. (Yöneticilerin tasarım kaprislerinden kurtulmak)

Alaylı ve eğlenceli, yine de acemiler için olduğu gibi tecrübeliler için de anlayış ve pratik tavsiyelerle yüklü bir üslup kullanılmış. Bazı bölüm başlıkları, kitabın içeriği konusunda yeterli ipucu verebilir: İlan panosu tasarımı 101 (Sayfaları okunmak için değil taranmak için tasarlamak), Gereksiz kelimeleri çıkartın (Web için yazmamanın sanatı), "Çiftçi ile mandıracı dost olmalı".

Açıklayıcı grafiklerle desteklenmiş içerik ve baskı kalitesi ile bu kitap, başta şirket yöneticileri ve pazarlama sorumlularına, bütün web tasarımcıları ve web hizmeti sunan uygulama geliştirme şirketi çalışanlarına hitap ediyor. Dileriz bu alandaki telif kitaplar da hızla artar.

Kaynak: ZAMAN.com.tr
 
Top