• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

Lastiğe neler zarar verir? ~ Motosiklet ~

Bir çoğumuz kışın motosikletini kış uykusuna yatırıyor. Maalesef bu kış uykusunun lastiklere olan zararları çok fazla. Şimdi neler yapmanız gerektiği konusunda daha ayrıntılı birkaç madde sayalım.

Öncelikle; Lastiğe zarar veren nelerdir? sorusuna bir yanıt bulalım. Oksijen ve nem lastiğin düşmanlarıdır. Dış ortamdaki oksijen ve nem çok fazla zarar vermez ancak lastiğin içine sıkıştırdığımız havanın içindeki oksijen ve nem çok daha tehlikeli çünkü bunlar serbest kalabilmek için lastiğin katmanları arasına sızıyor. Bir diğer sorun da güneş ışığı. Eğer güneş ışığı direkt lastiğe gelirse lastik hamur karışımı içinde bulunan antiozodant maddesi lastiği koruma uğruna azalıyor (kandaki antikorlar gibi).... Bunun yanında yağ akü asidi solvent deterjan gibi petrol türevi ürünler lastik yüzeyinde mevcut ise bunlar da lastiğin ömründen gün çalmakta.

Peki o halde ne yapmalıyız?


1. Lastik 23 PSI fazla şişirilmelidir. Mümkünse lastikteki tüm hava boşaltılıp Nitrojen tercih edilmelidir.

2. Lastik Pudra sulandırılmamış arap sabunu veya vazelin ile ince bir kat kaplanabilir

3. Betonla temasını kesmek için yere tahta konulmalı veya naylon serilmelidir.

4. Yere temas eden alanda geçici düzleşmeyi önlemek için her ay motosiklet 50cm öne veya arkaya haraket ettirilmelidir.

5.
Her türlü yağ akü asidi solvent deterjan gibi petrol türevi maddelerden uzak tutulmalıdır. Eğer bu tür ürünler lastiğe daha önceden bulaştıysa mutlak suretle sabunlu su ile yıkanıp bol su ile durulanmalıdır.

6.
Depolama ortamı havadar nemsiz ve -50 derecenin altında olmamalıdır.

7.
Unutulmamalıdır ki 0'ın altındaki değerler de lastiğin sertleşmesine sebeptir. Sürekli bu ısıda sabit kalan lastik kendini toplayamadan sertleşecek ve daha sonra motosikletinize bindiğinizde yol tutamaz hale gelecektir.

İşte bunları uyguladığınız takdirde mümkün olan en az zararı lastiğinize vermiş olursunuz. Ama siz siz olun mutlaka sadece lastikleriniz için değil motorunuzun ömrü içinde 10 günde bir motorunuzu çalıştırıp lastikleriniz ısınana kadar dolaşın. Bu hem lastikleriniz için hemde motorunuzda ki yağ süzülmesinden dolayı ilk çalıştırma esnasındaki sürtünme sonucu oluşacak zararlardan da motorunuzu koruyacaktır.
 
Bu motor olayına bulaşmamışım iyiki neleri varmış böyle yaaa. Ben binerim rahat rahat arabama aman kalsın :)
 
Geri
Top