Lastik Basınç Sensörü Nasıl Çalışır

YoRuMSuZ

Biz işimize bakalım...
Yandaki şekil lastik basınçlarının uygun olmadığını belirtir. Lastik basınç sistemi, farklı şekillerde çalışabilmektedir. ABS’nin tekerlek devir sensörleri ile ortaklaşa olarak çalışır. Aracın lastik basıncı düştüğü için diğer tekerleklerle olan dönme sayısı artar. Otomobilin tekerleklerinin hepsi aynı basınçta olursa araç hareket ederken lastiklerin hepsi aynı oranda dönecektir.

Lastik Basınç SensörüFakat bir lastiğin basıncı diğerlerinden farklı ise yani aracın lastiğinin havası inmişse lastik basıncı normal olan tekerleklerden daha küçük olacağı için daha fazla dönecektir. Araç bu dönme sayılarını oranlayarak lastik basıncı ile ilgili uyarı ikaz ışığını yakıp, lastik basınçlarında bir problem olduğunu sürücüye uyaracaktır.

Sürücünün yapması gereken lastik basınç sensörü uyarı ışığını kapatmadan önce aracın lastiklerinin basınçlarını kontrol ettirmelidir. Eğer lastiklerin havası hepsi aynı basınçta ise lastik basınç sensörünü sıfırlayabilirsiniz. Lastik basınç sensörünü sıfırlamak için aracı servise götürmeye gerek yoktur.

Aracın lastik basınç ikaz uyarı işareti resetleme tuşuna basarak lastik basınç sensörü kapatılabilir. Genelde lastik basınç sensörü lastikler değiştiği zaman yanar. Mevsimlik lastikleri değiştiren oto lastik ustası basınçları dikkatli ayarlamazsa araç lastik basınç sensörü aktif olacaktır.

Lastik Basınç GöstergesiÖrneğin;

Volkswagen Polo araçlarda lastik basınç sensörü sıfırlama düğmesi torpido gözünde ters zil şekline benzeyen bir şekli vardır. Aracın lastiklerinin basıncı kontrol edildikten sonra Volkswagen Polo’daki bu düğmeye basılarak lastik basınç sensörü sıfırlanır.

Tekerlek üzerinde sensör bulunan sistemlerde ise her bir jantın içinde sensör bulunur ve bu sensör değerlerini araca iletir. Aşağıdaki videoda aracın tekerlek jantının içinde bulunan lastik basınç sensörü konumu ve çalışma prensibi gösterilmektedir.
 
Geri
Top