• ÇTL sistemimiz sıfırlandı ve olumlu değişiklikler yapıldı. Detaylar için: TIKLA

LKS Muhasebe Programı Firmalar

ZeyNoO

V.I.P
V.I.P
Firmalar
LKS2'de İşlemleri Kaydedilecek Ve İzlenecek Firmalar Sistem Yönetmeni Bölümünde Yönetim Menüsü Altında Yer Alan Firmalar Seçeneği İle Kaydedilir. Program Bölümleri İle Çalışmak İçin Önce;
• Firma Ve Dönem Tanımının Yapılması,
• Çalışma Döneminin Belirlenmesi,
gerekir.

Tüm Bu İşlemler İçin Firmalar Listesinde Yer Alan Seçenekler Kullanılır.
Bilgileri Tutulacak Her Firma İçin Ayrı Bir Firma Tanımı Yapılır Ve Diğerlerinden Ayırdedilmesi İçin Bir Numara Verilir. Programa Girerken Hangi Firma Üzerinde Çalışılacaksa O Firmanın Numarası Kullanılır.

Firmalar Menüsü İle;
• Firma Bilgileri
• Firma Dönem Bilgileri
• Firmanın Değişik Merkezlerdeki Ambarları
• Firma Çalışma Bilgileri
kaydedilir.

Firma Tanımlama İşlemi O Firmaya Bir Numara Vermek Ve Firmayla İlgili Bazı Temel Bilgileri Kaydetmek Anlamına Gelir. Yeni Firma Bilgileri Firmalar Listesinde Ekle Seçeneği İle Kaydedilir. Firma Tanım Bilgileri Şunlardır:
• No : Bilgileri İzlenecek Firmanın Bilgisayardaki Takip Numarasıdır.
• Adı : Firmanın Raporlarda Kullanılacak Kısa Adıdır.
• Unvanı: Firmanın Vergi Dairesinde Kayıtlı Olduğu Resmi Ünvanıdır. Faturalar, Bordro Ve Resmi Defter Dökümlerinde Burada Verilen Ünvan Kullanılır.

1. Firma Detay Bilgileri
Firma Tanım Penceresinde Detaylar Seçeneği İle Firma Genel Bilgileri (Adres, Tel Vs.) Yanında Müşavir Bilgileri, Çalışma Bilgileri Ve İşveren Bilgileri De Kaydedilir.

a. Firmanın Genel Bilgileri
Firmanın Adres Bilgileri Cadde, Sokak, Kapı Numarası, İlçe, Şehir Ve Ülke Ve Posta Kodu İlgili Alanlara Girilir. Burada Verilen Bilgiler KDV Beyannamesi Gibi Resmi Beyannameler İle Fatura, Dekont Ve Bordrolarda İlgili Alanlara Otomatik Olarak Aktarılacaktır.
• Telefon Ve Faks No: Firmanın Telefon Ve Faks Numaralarıdır.
• Vergi Dairesi Ve Vergi Numarası: Vergi Dairesi Ve Vergi Numarası Firmanın Kayıtlı Olduğu Vergi Dairesi Ve Vergi Numarasıdır. Fiş Ve Faturalara Burada Verilen Bilgiler Otomatik Olarak Aktarılır.
• SSK No: Firmanın SSK Numarasıdır.

b. Mali Müşavir Bilgileri
Yeni Yasal Düzenlemelere Göre Her Firmanın İşlemlerini Bir Resmi Müşavir Denetiminde Yapması Zorunlu Hale Getirilmiştir. Müşavire Ait Bilgiler Müşavir Bilgileri Seçeneği İle Kaydedilir.

c. Firma Çalışma Bilgileri
Program Değişik Alanlarda Faaliyet Gösteren Firmaların Taleplerini Karşılayacak Şekilde Hazırlanmıştır Ve Çalışma Sisteminde Kullanıma Göre Değişiklikler Yapılabilir. Program Bölümlerinin Ne Şekilde Kullanılacağı Ve İşlemler İçin Geçerli Olması İstenen Bazı Özellikler Çalışma Bilgileri Menü Seçenekleri İle Belirlenir. Firmanın Geneline İlişkin Bazı Parametreler İse Firma Tanımlanırken Kaydedilir. Firma Çalışma Bilgileri, Firma Detay Bilgiler Penceresinde F9-Sağ Fare Düğmesi Menüsünde Yer Alır. Bu Parametrelerden Bazıları Bir Kere Belirlendikten Sonra Değiştirilemez. Firma Geneli İçin Geçerli Olacak Bu Parametreler İse Şunlardır.

-Mali Yıl : Mali Çalışma Yılını Belirtir.
-Veritabanı Dili : Programın Çalışacağı Veritabanı Dilini Belirtir.
-Para Birimi : Firmanın Yasal Olarak İşlemlerini Yürütmek Zorunda Olduğu Ana Para Birimidir. Döviz Türleri Listelenir Ve Seçilir.
-KDV Yuvarlama : KDV Tutarlarının Küsuratlı Çıkması Durumunda Yuvarlamanın Ne Şekilde Yapılacağını Belirtir. Bu Alan;
• Yuvarlama Yok
• Yakın Ana Birime
• En Yakın Alt Birime
• Dolaşımdaki En Küçük Alt Birime
Seçeneklerini İçerir. Kullanılacak Yuvarlama Şekli Seçilir.

Çalışma Günleri : Firmanın, Haftanın Hangi Günlerinde Çalıştığı, Çalışma Günleri Alanında Kaydedilir. Çalışılan Günler İşaretlenerek Seçilir. Programda Öndeğer Olarak Cumartesi, Pazar Dışında Tüm Günler İşaretlidir. Ticari Sistemde Yapılan İşlemlerde, Çalışma Günü Kontrolleri Burada İşaretlenen Günlere Göre Yapılır. Haftanın İşaretli Olmayan Günlerinde Yapılan İşlemler Kaydedilmez.

Ayrı Döviz Kurları Tablosu: Döviz Kur Tablosunun Kullanım Şeklini Belirtir. Birden Fazla Firma İle Çalışılıyorsa Döviz Kur Bilgileri İki Şekilde Tutulur Ve İzlenir. Şöyle Ki;
• Tanımlı Tüm Firmalar Aynı Kur Bilgilerini Kullanır.
• Tanımlı Her Firma İçin Kur Bilgileri Ayrı Tutulur.

Tanımlı Firmalar Ayrı Döviz Kurları Tablosunu Kullanacaksa İlgili Kutu İşaretlenir. Firma Çalışma Bilgileri Kaydet Düğmesi Tıklanarak Kaydedilir.

d. İşveren Bilgileri
Firma Sahibine Ait Ticaret Sicil No, Ad, Soyad T.C. Kimlik Numarası Ve E-Mail Bilgilerin Yer Aldığı Bölümdür.
 
2. Dönemler
Firmanın Mali Yıl Başı Ve Sonu Arasında Kalan Süreye Kısaca Dönem Denir. LKS2 Programı;
• Mali Döneme Bağlı
• Mali Dönemden Bağımsız
Olmak Üzere İki Şekilde Çalışmaktadır.

3. Mali Döneme Bağlı Çalışma
Dönemli Çalışma Sözkonusu İse Firma İçin Dönem Tanımının Yapılması Gerekir.
Dönemlerden Bağımsız Veri Yapılarına (Kartlar, Tanımlar Vb.) Ait Dosyalar Firma Kataloğu Altında Tutulur.
Bunun Yanı Sıra Bir Dönem İçinde Yapılan Tüm İşlemlere Ait Veri Dosyaları Da Firma Kataloğunun Altında Açılan Dönem Kataloglarında Saklanır. Bunun Amacı Ticari Sisteme Ait Raporları Dönemlerden Bağımsız Olarak, Yani Birden Fazla Sayıda Dönemi Kapsayacak Şekilde Alabilmektir.
Dönem Eklemek İçin Firmalar Listesinde İlgili Firma Tanımı Tıklanır. Dönemler Simgesi Üzerinde Sağ Fare Düğmesi Menüsündeki Ekle Seçeneği İle Dönem Bilgileri Kaydedilir. Dönem Bilgileri Şunlardır:
• No : Çalışma Dönemi Numarasıdır. Otomatik Olarak Gelir.
Başlangıç Ve Bitiş Tarihleri : Mali Yıl Başlangıç Ve Bitiş Tarihleridir.
• Para Birimi: Firmanın Yasal Olarak İşlemlerini Yürütmek Zorunda Olduğu Ana Para Birimidir. Döviz Türleri Listelenir Ve Seçilir.
• Dönem Bilgileri Kaydet Düğmesi Tıklanarak Kaydedilir. Dönem Dosyalarının Oluşturulacağını Belirten Ve Onay İsteyen Mesaj Ekrana Gelir. Onay Verilmesi Durumunda Firma Dönem Dosyaları Oluşturulur. Dönem Tanımının Yanındaki "-" İşareti "+" Olarak Değişir.
Dönem Dosyaları En Fazla Bir Yıllık Olarak Açılır. Bazı Firmaların Çalışma Dönemleri Yıl Başından Yıl Başına Değil, Yıl Ortasında Belli Bir Dönemden Başlayabilmektedir. Çalışma Dönemi Tarihleri Buna Göre Belirlenir.
Yapılan Dönem Tanımı Firmalar Listesinde, İlgili Firma Tanımının Altında Dönem Numarası, Mali Yıl Başlangıç, Bitiş Tarihi Ve Dosya Bilgisi İle Listelenir.

4. Dönem Seçimi
Bir Firmaya Ait Çok Sayıda Dönem Olabilir. Bu Dönemlerden Biri Öndeğer Olarak İşaretlenir. Böylece Ticari Sisteme Girildiğinde Herhangi Bir Ek İşlem Yapmadan Burada Seçilmiş Olan Dönem Üzerinde Çalışılır. Dönem Tanımı Üzerinde F9 - Sağ Fare Düğmesi Menüsünde Yer Alan Çalışma Dönemi Olarak İşaretle Seçeneği İle Dönem Seçimi Yapılır.
Firmaya Ait Dönem Seçimi Ticari Sistem İçinden De Yapılabilir. Dönem Seçimi İçin Dosya Menüsü Altındaki Çalışma Dönemi Seç Seçeneği Kullanılır. Firmanın Çalışma
Dönemleri Listelenir. İlgili Dönem Tanımı Üzerinde Seçim Yapıldığında Dönemin Aktif Hale Getirileceğini Belirten Mesaj Ekrana Gelir. Mesaja Onay Vermeniz Durumunda Dönem Aktif Hale Getirilir.

5. Firma Ya Da Dönem Tanımının Silinmesi
Firma Ya Da Dönem Silme İşlemleri De Firmalar Listesinde Çıkar Seçeneği İle Yapılır.
Firma Silinecekse Önce Firmaya Ait Çalışma Dönemlerinin Çıkarılması Gerekir. Aksi Durumda Program Uyarı Mesajı İle Önce Dönemlerin Silinmesi Gerektiğini Belirtecek Ve Firma Silinmeyecektir.

6. Mali Dönemsiz Çalışma
Dönemsiz Çalışma İle Geçmiş Dönem Bilgilerine Her An Ulaşılabilir Ve Dönem Sonunda Yapılması Gerekeli Devir İşlemlerine Gerek Kalmaz.
Dönemsiz Çalışma İçin, Firmalar Listesinde F9 Sağ Fare Düğmesi Menüsünde Yer Alan Mali Dönemden Bağımsız Çalışmaya Geçiş Seçeneği Kullanılır.
Mali Dönemden Bağımsız Çalışma Sistemine Geçildiğinde Artık Bu Sistem İle Çalışmaya Devam Edilir. Yeniden Dönemli Çalışmaya Dönüş Sözkonusu Değildir.
Mali Dönemden Bağımsız Çalışmaya Geçiş Menüsü Seçildiğinde Eski Çalışma Sistemine Dönülemeyeceğini Belirten Mesaj Ekrana Gelir. Mesaja Onay Verilmesi Durumunda Tanımlı Dönemlerin Dönem Bitiş Tarihleri Değiştirilebilir Durumuna Gelecektir.
Dönem Bitiş Tarihi Önceki Dönemin Bitiş Tarihinden Erken Olmamak Kaydıyla Kullanıcı Tarafından Değiştirilebilir.
Dönemsiz Çalışma İle Birlikte Devir İşlemi Yapılmaz. Yalnızca Muhasebe Açılış Ve Kapanış Fişi Oluşturmak İçin Muhasebe Devir İşlemi Yapılır. Bu İşlem İle Otomatik Olarak Açılış Ve Kapanış Fişleri Oluşturulur.
Çalışma Dönemi Hangi Aralığı Kapsarsa Kapsasın, Muhasebe İşlemleri Mali Yıl Gözetilerek Yapılır.
Dönemsiz Çalışma İle Birlikte Toplam Raporları Filtre Satırlarında İstenen Yıl Verilerek Alınır.
Hesap Özeti Pencerelerine Tarih Bilgisi Eklenerek Yıllar İtibariyle Bilgiye Ulaşılabilme Sağlanmıştır.
Cari Hesap, Kasa Ve Banka Hesap Özeti Pencerelerinde Çalışma Dönemi Başlangıç Yılından Sonraki Her Yıl İçin İlk Satır “Önceki Dönem Bakiyesi” Olacaktır. Önceki Dönem Bakiyesi Bir Önceki Yılın Bakiyesini İçerir. Eğer Çalışma Dönemime Ara Dönemde Başlanmışsa İlk Yıl İçin Ara Dönemden Yıl Sonuna Kadar Olan Veriler, Sonraki Yıllarda Yine Yıllık Veriler Listelenir.
 
Geri
Top