İspanya'nın Benidorm şehrinde inşa edilen ve Avrupa'nın en büyük konut binası olması planlanan InTempo Kuleleri projesinde bir skandala imza atıldı.
Ülkenin ekonomik krizden çıkışının bir sembolü olması amaçlanan 200 metre yüksekliğindeki, 47 katlı gökdelenin tamamlanmasına birkaç ay kala "asansör yapmayı unuttukları" ortaya çıktı.
Gökdelenin orjinal projesinin 20 katlı olduğu ancak dah asonra müteahhitlerin hızlarını alamayarak 27 kat daha inşa ettiği anlaşıldı. Dolayısıyla ilk 20 katın planında asansör var ancak onun üzerindeki katlarda sadece merdiven bulunuyor.
El Pais gazetesinin haberinde 20'nci kattan yukarıda asansör olmadığı gibi asansör yapacak yer de yok.
BU İLK DEĞİL
İspanya'da 1990'ların sonu 2000'lerin başında emlak balonu döneminde planlanan gökdelenin açılışı ilk önce 2009 yılı olarak planlanmıştı. Ancak resesyon nedeniyle proje bugünlere kadar sarktı.
İnşaatta çalışan işçilere 2010 yılında dört ay boyunca maaşları ödenmedi. Dahası ilk 23 katın inşaatı tamamlanana kadar bir servis asansörü de bulunmadığı için işçiler bu kadar katı yürüyerek inip çıkmak zorunda kaldı.
Servis asansörünün varlığı yokluğundan da beter sonuçlara neden oldu: Temmuz 2011'de çöken asansör 13 işçinin yaralanmasına neden oldu. Ama maliyetleri düşürmek için bölge araç trafiğine kapatılmadığından ambulanslar olay yerine gelemedi.
Son olarak birkaç hafta önce bir grup mühendisin projeden istifa etmesiyle kamuoyundaki tepki daha da büyüdü. İki gökdeleni birbirine bağlayan ve havuzlar ile bahçelerden oluşan son sekiz kat şu an yarım kalmış durumda.
Ülkenin ekonomik krizden çıkışının bir sembolü olması amaçlanan 200 metre yüksekliğindeki, 47 katlı gökdelenin tamamlanmasına birkaç ay kala "asansör yapmayı unuttukları" ortaya çıktı.
Gökdelenin orjinal projesinin 20 katlı olduğu ancak dah asonra müteahhitlerin hızlarını alamayarak 27 kat daha inşa ettiği anlaşıldı. Dolayısıyla ilk 20 katın planında asansör var ancak onun üzerindeki katlarda sadece merdiven bulunuyor.
El Pais gazetesinin haberinde 20'nci kattan yukarıda asansör olmadığı gibi asansör yapacak yer de yok.
BU İLK DEĞİL
İspanya'da 1990'ların sonu 2000'lerin başında emlak balonu döneminde planlanan gökdelenin açılışı ilk önce 2009 yılı olarak planlanmıştı. Ancak resesyon nedeniyle proje bugünlere kadar sarktı.
İnşaatta çalışan işçilere 2010 yılında dört ay boyunca maaşları ödenmedi. Dahası ilk 23 katın inşaatı tamamlanana kadar bir servis asansörü de bulunmadığı için işçiler bu kadar katı yürüyerek inip çıkmak zorunda kaldı.
Servis asansörünün varlığı yokluğundan da beter sonuçlara neden oldu: Temmuz 2011'de çöken asansör 13 işçinin yaralanmasına neden oldu. Ama maliyetleri düşürmek için bölge araç trafiğine kapatılmadığından ambulanslar olay yerine gelemedi.
Son olarak birkaç hafta önce bir grup mühendisin projeden istifa etmesiyle kamuoyundaki tepki daha da büyüdü. İki gökdeleni birbirine bağlayan ve havuzlar ile bahçelerden oluşan son sekiz kat şu an yarım kalmış durumda.