Üretim maliyet muhasebesinde, maliyet çalışmasının amacı;
biçiminde sıralanabilir.
Pazarlama maliyet muhasebesinin temel amacı ise; yukarıda belirtilen amaçlar yanında var olan ve gerçekleşme olasılığı bulunan pazarlama yöntemlerinin karşılaştırılmasını yaparak maliyetlerini ölçmek ve bu maliyetlerin kâra etkisini analiz etmek suretiyle kârın azamiye çıkarılmasına veya aynı düzeyde korunmasına imkân verecek satış etkinliğini sağlamak olarak belirtebiliriz.
- Üretilen mal ve hizmetlerin birim maliyetlerini ölçmek,
- Stokların değerlerini hesaplamak,
- Geleceğe yönelik planların (bütçelerin) yapılmasına yardım etmek,
- Giderlerin kontrolünü ve kalite standartlarını korumak koşulu ile, olanaklar ölçüsünde maliyetlerin düşürülmesini sağlayacak yöntemleri geliştirmek,
- Seçenekler arasında karar vermek durumunda olan yöneticilere maliyetlerşe ilgili düzenli, etkili ve güvenilir bilgiler vermek,
biçiminde sıralanabilir.
Pazarlama maliyet muhasebesinin temel amacı ise; yukarıda belirtilen amaçlar yanında var olan ve gerçekleşme olasılığı bulunan pazarlama yöntemlerinin karşılaştırılmasını yaparak maliyetlerini ölçmek ve bu maliyetlerin kâra etkisini analiz etmek suretiyle kârın azamiye çıkarılmasına veya aynı düzeyde korunmasına imkân verecek satış etkinliğini sağlamak olarak belirtebiliriz.