İtalyan lüks ve yüksek performanslı spor otomobil üreticisi Maserati’nin ülkemizdeki distribütörlüğünü yürüten Fer-Mas Oto, Maserati’nin Pininfarina imzası taşıyan yeni modeli GranCabrio’nun Türkiye lansmanını Pirelli ve Pershing sponsorluğunda Maserati sevenlerle Mel’s Bebek’te muhteşem bir partiyle gerçekleştirdi.
İtalyan lüks ve spor otomobil üreticisi Maserati’nin GranCabrio adını verdiği ve göz alıcı tasarımıyla dikkat çeken yeni modeli ülkemizde de ilk müşterilerine teslim edilmeye başlandı. Markanın Tofaş çatısı altında yer alan ülkemizdeki temsilcisi FerMas, İtalyan üreticinin tarihindeki ilk dört koltuklu cabrio modeli unvanını taşıyan Maserati GranCabrio’yu 266 bin Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatıyla satışa sunuyor. İlk etapta 2 adetlik satış hedefine sahip Maserati GranCabrio’dan 2010 yılının ilk 5 aylık döneminde 3 adetlik satış gerçekleştirdiklerini ifade eden Tofaş CEO’su Ali Pandır, sene sonuna kadar 1 adet daha Maserati GranCabrio satışı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini dile getirdi.
Maserati Quattroporte ve GranTurismo modelleri gibi Pininfarina imzası taşıyan Maserati GranCabrio, GranTurismo modelininin sofftop tavanlı versiyonu olarak dikkat çekiyor. Maserati GranTurismo’nun çarpıcı tasarımına ek olarak 28 saniyede açılabilen veya tamamen kapatılabilen kumaş tavana sahip Maserati GranCabrio, 2940 mm’lik aks mesafesiyle aynı zamanda sınıfının arka koltukta yolcularına en uzun diz mesafesi sağlayan modeli olarak farkını ortaya koyuyor. Şık kaputu altında 440 HP güç üreten 4.7 litrelik V8 motorun yer aldığı Maserati GranCabrio, tavanı kapalı konumda iken 283 km/s’lik maksimum hıza erişebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını ise 5.4 sn’de tamamlayan Maserati GranCabrio, 80-120 km/s ara hızlanmasını ise 6 ileri vitesli otomatik şanzımanının atak yapısı sayesinde 4.2 saniyede tamamlayabiliyor. Maserati GranCabrio’nun renk paletinde 10 renk bulunmakla birlikte tüm bu seçenekler, koltuklarda, kokpit panelinde, tente kaplamasında, direksiyonda ve vites topuzunda sayısız kombinasyon dâhilinde harmanlanarak kullanılabilmektedir.
Ultra Sürüş Güvenliği ve Ağırlık Dağılımı
Maserati GranCabrio, “Skyhook” süspansiyon sistemi yani değişen yol koşullarına göre uyarlanan sürekli ayarlanabilir amortisörleri ile donatılmış olarak yollara çıkıyor. Maserati GranCabrio’ya dinamik bir performans veren ve âdeta kişiye özel yapılmış şık bir takım gibi kişisel tercihe uyacak şekilde ayarlanabilen Skyhook sistemi; Spor düğmesine basılmasıyla bir anda otomobilin süspansiyonu sertleştirmektedir. Ayrıca vites değişimini de hızlandırır ve egzoz sesini daha derin bir hale getiren sistem, tek bir düğmeye basılarak yeniden Normal moda dönerek sınıfının standartlarının üstünde konfor sunabilmektedir.
İdeal sürüş yörüngesinden en ufak bir sapmayı tespit eden geniş bir sensör serisine sahip olan MSP (Maserati Güvenlik Programı) sistemi ile donatılan Maserati GranCabrio, acil fren yapılması gereken durumlarda devreye giren bir başka güvenlik unsuru teşkil eden HBA sistemi ile donatılmıştır. Bu sistem, fren servosu üzerindeki basınç, tekerlek hızı ve üçüncü stop lambasının yanması gibi bir dizi parametreyi analiz ederek sürücünün panik durumunu tespit eder. Acil durum belirtildikten sonra HBA, frenlere tam güç uygulayarak durma mesafesini en aza indirir.
Maserati mühendisleri, otomobilde azami dengeyi sağlamak için ağırlık merkezinin tam gereken noktaya konumlandırılmasını temin etmek amacıyla ön ve arka arasında ağırlık dağıtımının ideal seviyeye çıkarılması konusunda özen göstermişlerdir. Düzenleme bakımından bu hedef, mekanik sistemin ve münferit gövde parçalarının düzenlenmesinde elde edilen daimî ilerlemeye yansımaktadır. Motor ön aksın iyice gerisine yerleştirilmiş ve tavan sisteminin düzenine de özel bir ilgili gösterilmiştir ki bu da araç dinamikleri açısından önemli bir yere sahiptir. 6-ileri otomatik vites kutusu motorla aynı ünitede öne yerleştirilmiş; sınırlı kaymalı diferansiyel ise arkaya monte edilmiş olup, çekişte %25 ve serbest durumda ise %45 oranında kilitleme oranlarına sahiptir. Böylece tekerleklerin tutunmasını yöneterek mevcut azami çekişin her zaman temin edilmesine olanak verir. Tahrik ve güç, titreşimleri en aza indirmek için tasarlanmış merkezî sürekli velositeli mil yatağı ile bağlantılı bir krank mili tarafından, motor/vites kutusu ve diferansiyel arasında dağıtılır.
Maserati GranCabrio, mükemmel ağırlık dağıtımının (Ön aksta % 49, arkada % 51) sonucunda sunulan heyecan verici performansı ve rahatlığı sayesinde bilhassa limitlere geldiğinde etkili karakterini göstermektedir. Özellikle “gündelik” kullanım için tasarlanmış olması dolayısıyla Maserati GranCabrio’nun ister düşük ve çok düşük kavramalı (Yağışlı, karlı ve buzlu) ister orta ve yüksek kavramalı (Normal yol yüzeyleri ve pist) olsun her türlü zeminde çekiş kontrol sistemlerine ve otomobilin dengesine özel önem verilerek, bir taraftan azami sürüş güvenliği ile mutlak en üst düzey güce ulaşılırken diğer yandan da “güç” koşullarda iyi dengelenmiş, çevik bir otomobil olarak yollara çıkmasına özel gösterilmiştir.
İtalyan lüks ve spor otomobil üreticisi Maserati’nin GranCabrio adını verdiği ve göz alıcı tasarımıyla dikkat çeken yeni modeli ülkemizde de ilk müşterilerine teslim edilmeye başlandı. Markanın Tofaş çatısı altında yer alan ülkemizdeki temsilcisi FerMas, İtalyan üreticinin tarihindeki ilk dört koltuklu cabrio modeli unvanını taşıyan Maserati GranCabrio’yu 266 bin Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatıyla satışa sunuyor. İlk etapta 2 adetlik satış hedefine sahip Maserati GranCabrio’dan 2010 yılının ilk 5 aylık döneminde 3 adetlik satış gerçekleştirdiklerini ifade eden Tofaş CEO’su Ali Pandır, sene sonuna kadar 1 adet daha Maserati GranCabrio satışı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini dile getirdi.
Maserati Quattroporte ve GranTurismo modelleri gibi Pininfarina imzası taşıyan Maserati GranCabrio, GranTurismo modelininin sofftop tavanlı versiyonu olarak dikkat çekiyor. Maserati GranTurismo’nun çarpıcı tasarımına ek olarak 28 saniyede açılabilen veya tamamen kapatılabilen kumaş tavana sahip Maserati GranCabrio, 2940 mm’lik aks mesafesiyle aynı zamanda sınıfının arka koltukta yolcularına en uzun diz mesafesi sağlayan modeli olarak farkını ortaya koyuyor. Şık kaputu altında 440 HP güç üreten 4.7 litrelik V8 motorun yer aldığı Maserati GranCabrio, tavanı kapalı konumda iken 283 km/s’lik maksimum hıza erişebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını ise 5.4 sn’de tamamlayan Maserati GranCabrio, 80-120 km/s ara hızlanmasını ise 6 ileri vitesli otomatik şanzımanının atak yapısı sayesinde 4.2 saniyede tamamlayabiliyor. Maserati GranCabrio’nun renk paletinde 10 renk bulunmakla birlikte tüm bu seçenekler, koltuklarda, kokpit panelinde, tente kaplamasında, direksiyonda ve vites topuzunda sayısız kombinasyon dâhilinde harmanlanarak kullanılabilmektedir.
Ultra Sürüş Güvenliği ve Ağırlık Dağılımı
Maserati GranCabrio, “Skyhook” süspansiyon sistemi yani değişen yol koşullarına göre uyarlanan sürekli ayarlanabilir amortisörleri ile donatılmış olarak yollara çıkıyor. Maserati GranCabrio’ya dinamik bir performans veren ve âdeta kişiye özel yapılmış şık bir takım gibi kişisel tercihe uyacak şekilde ayarlanabilen Skyhook sistemi; Spor düğmesine basılmasıyla bir anda otomobilin süspansiyonu sertleştirmektedir. Ayrıca vites değişimini de hızlandırır ve egzoz sesini daha derin bir hale getiren sistem, tek bir düğmeye basılarak yeniden Normal moda dönerek sınıfının standartlarının üstünde konfor sunabilmektedir.
İdeal sürüş yörüngesinden en ufak bir sapmayı tespit eden geniş bir sensör serisine sahip olan MSP (Maserati Güvenlik Programı) sistemi ile donatılan Maserati GranCabrio, acil fren yapılması gereken durumlarda devreye giren bir başka güvenlik unsuru teşkil eden HBA sistemi ile donatılmıştır. Bu sistem, fren servosu üzerindeki basınç, tekerlek hızı ve üçüncü stop lambasının yanması gibi bir dizi parametreyi analiz ederek sürücünün panik durumunu tespit eder. Acil durum belirtildikten sonra HBA, frenlere tam güç uygulayarak durma mesafesini en aza indirir.
Maserati mühendisleri, otomobilde azami dengeyi sağlamak için ağırlık merkezinin tam gereken noktaya konumlandırılmasını temin etmek amacıyla ön ve arka arasında ağırlık dağıtımının ideal seviyeye çıkarılması konusunda özen göstermişlerdir. Düzenleme bakımından bu hedef, mekanik sistemin ve münferit gövde parçalarının düzenlenmesinde elde edilen daimî ilerlemeye yansımaktadır. Motor ön aksın iyice gerisine yerleştirilmiş ve tavan sisteminin düzenine de özel bir ilgili gösterilmiştir ki bu da araç dinamikleri açısından önemli bir yere sahiptir. 6-ileri otomatik vites kutusu motorla aynı ünitede öne yerleştirilmiş; sınırlı kaymalı diferansiyel ise arkaya monte edilmiş olup, çekişte %25 ve serbest durumda ise %45 oranında kilitleme oranlarına sahiptir. Böylece tekerleklerin tutunmasını yöneterek mevcut azami çekişin her zaman temin edilmesine olanak verir. Tahrik ve güç, titreşimleri en aza indirmek için tasarlanmış merkezî sürekli velositeli mil yatağı ile bağlantılı bir krank mili tarafından, motor/vites kutusu ve diferansiyel arasında dağıtılır.
Maserati GranCabrio, mükemmel ağırlık dağıtımının (Ön aksta % 49, arkada % 51) sonucunda sunulan heyecan verici performansı ve rahatlığı sayesinde bilhassa limitlere geldiğinde etkili karakterini göstermektedir. Özellikle “gündelik” kullanım için tasarlanmış olması dolayısıyla Maserati GranCabrio’nun ister düşük ve çok düşük kavramalı (Yağışlı, karlı ve buzlu) ister orta ve yüksek kavramalı (Normal yol yüzeyleri ve pist) olsun her türlü zeminde çekiş kontrol sistemlerine ve otomobilin dengesine özel önem verilerek, bir taraftan azami sürüş güvenliği ile mutlak en üst düzey güce ulaşılırken diğer yandan da “güç” koşullarda iyi dengelenmiş, çevik bir otomobil olarak yollara çıkmasına özel gösterilmiştir.