Yaşınız ne olursa olsun, matematiği öğrenmek sandığınız kadar zor değildir...
Öğrenciler genellikle matematiğin temel kavramlarını öğrenmekte zorluk çekerler, bu da matematik eğitimde başarılı olmalarını zorlaştırabilir. Bazen de erken yaşlarda matematikte başarısızlığa uğramak, öğrenciyi daha ileri seviye matematiği öğrenirken ümitsizliğe sevk edebilir. Ama öyle olmak zorunda değil!
Öğrenciler ve ebeveynlerin, matematik kavramlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için kullanabilecekleri çeşitli yöntemler vardır. Matematik çözümlerini ezberlemek yerine anlamak, tekrarlamak öğrencilerin matematik becerilerini geliştirebilecekleri yollardan sadece birkaçıdır.
İşte, öğrencilerinin matematik denklemlerini çözmede ve temel kavramları anlamada daha iyi olmalarına yardımcı olacak bazı hızlı adımlar. Yaşları ne olursa olsun, buradaki ipuçları, öğrencilerin ilkokuldan matematik temellerinden üniversite matematiğine kadar öğrenip anlamalarına yardımcı olacaktır.
1. Matematiği Ezberlemek Yerine Anlayın!
Çoğu zaman, öğrenciler bir yöntemde niçin belirli adımların gerektiğini anlamak yerine bu adımları ezberlemeye çalışırlar. Bu sebepten ötürü, öğretmenlerin öğrencilerine matematik kavramlarının arkasındaki neden ve nasılları açıklaması çok önemlidir.
Kalanlı bölme işleminde çözüm yolu nasıl olmalı sorusuna cevap olarak bu metodu kullanalım. Eğer soru 73 bölü 3 olduğunda, sıklıkla "7'nin içinde kaç tane 3 var" deriz. Sonuçta, bu 7, 70 sayısını temsil eder. Bu sorunun anlaşılması için , 7'nin içinde kaç tane 3 olduğu değil de, 73'ü üç gruba ayırdığımız zaman, üçlü grubun her birinde kaç tane olduğuyla ilgilidir. 7'nin içinde kaç tane 3 olması durumu sadece bir kısayoldur, ama 73'ü 3 gruba bölmek, öğrencinin kalanlı bölme işleminin öğrenme örneğinin somut bir modelini tam olarak anlaması anlamına gelir.
2. Matematik Bir Gösteri Sporu Değildir, Aktif Olun!
Matematik, bazı derslerden farklı olarak, öğrencilerin pasif bir öğrenen olmasına izin vermez; matematik, genellikle öğrencilerin rahatını bozacak bir derstir. Matematikte, kavramlar arasında bağlantılar kurarak öğrenmek, öğrenme sürecinin bir parçasıdır.
Bir öğrenci konular arasında ne kadar çok bağlantı kurarsa, konuyu o kadar çok anlayacaktır. Matematik kavramlarının zorluk dereceleri giderek artar, bu nedenle öğrencilerin anladıkları yerden başlamak ve temel kavramlar üzerine inşa etmek daha yararlıdır. Daha zor seviyelere ilerlemeden önce öğrencilerin kavramı çok iyi anladığından emin olmak çok doğru bir düşünce olacaktır.
İnternette lise öğrencilerini matematik çalışmalarına katılmaları için teşvik eden bir dizi interaktif matematik siteleri vardır. Öğrenciniz cebir veya geometri gibi lise dersleriyle uğraşırken bunları kullanın.
3. Sürekli Pratik Yapın
Matematik, kendi başına bir dildir ve sayıların birbiriyle etkileşimini ifade eder. Yeni bir dil öğrenmek gibi, matematiği öğrenmek, her bir konuyu bireysel olarak uygulamayı gerektirir.
Bazı kavramlar daha fazla uygulama gerektirebilir ancak öğretmenler, her öğrencinin, o matematik becerisinde bireysel olarak akıcı oluncaya kadar kavramı uygulamalarını sağlamak isteyecektir.
Yine, yeni bir dil öğrenmek gibi, matematik anlamak bazı insanlar için yavaş hareket eden bir süreçtir. Öğrencilerin bir konu hakkında aydınlanmak matematik dilini öğrenmek için heyecan ve ilham verici olacaktır.
Bir öğrenci aynı konudaki üst üste yedi farklı soruya doğru cevap veriyorsa, muhtemelen o kavramı anlamış durumdadır. Aynı sorulara aradan birkaç ay geçtikten sonra da doğru cevap verebiliyorsa, bundan daha da emin olabiliriz.
4. Ek Alıştırmalar Yapın
Ek alıştırmaların yapılması, öğrencilerin matematiğin temel kavramlarını anlamalarını ve doğru şekilde kullanmalarını sağlar.
Matematiği, bir müzik aletinin öğrenilmesi gibi düşünün. Çenç müzisyenlerin çoğu da bir enstrümanı hemen ustaca çalamazlar; Dersler alırlar, pratik yaparlar, biraz daha pratik yaparlar ve belirli becerileri kazanmalarına rağmen, eğitmenleri veya öğretmenleri tarafından istenenleri gözden geçirip ötesine geçmeye zaman ayırırlar.
Benzer şekilde, genç matematikçiler sınıfta yapılan alıştırma ya da ev ödeviyle alıştırma yapmalıdır. Buna ek olarak temel kavramlara hakkında çalışma yaprakları ile bireysel çalışarak da pratik yapmalıdırlar.
Ekstra pratik soruları yapmak, öğrencilerin kavramı daha kolay anlamasına yardımcı olur. Ve her zaman olduğu gibi, öğretmenler birkaç ay sonra konulara tekrar dönmeliler ve öğrencilerin unutmamaları için bazı tekrar alıştırmaları yapmalarını sağlamalılar.
5. Arkadaşlarınızla Çalışın
Bazı insanlar yalnız çalışmak ister. Ancak problem çözümü söz konusu olduğunda, çoğu öğrencinin bir iş arkadaşına sahip olması daha iyi olcaktır. Bazen bir arkadaş bir konuyu farklı bir şekilde açıklayarak bir soruyu açıklığa kavuşturulmasına yardımcı olabilir.
Eğer öğrenciler kendi başlarına çalışıyorlarsa, öğretmenler ve veliler bir çalışma grubu düzenlemeli ya da ikili gruplar halinde çalışmasını sağlamalıdır.
Grup olarak çalışmakta öğrencilere her birinin matematik problemini nasıl çözdüğü hakkında ya da bir diğerinin çözümü anlayamadıklarında tartışma fırsatı sunar. Ve bu ipucu listesinin devamında göreceğiniz gibi, matematik hakkında sürekli konuşmak, kalıcı olarak anlamaya yol açar.
6. Açıklayın ve Sorun!
Öğrencilerin temel matematik kavramlarını daha iyi kavramasına yardımcı olmak için bir başka harika yol da, kavramın nasıl işlediğini ve bu konuyu kullanarak problemleri nasıl çözeceklerini diğer öğrencilere açıklamaktır.
Bu şekilde, öğrenciler konunun temel kavramları hakkında birbirlerini sorgulayabilir ve bir öğrenci tam olarak anlamamışsa, diğeri o konuyu farklı ve öğrencininkine daha yakın bir perspektiften ona sunabilir.
Dünyayı açıklamak ve sorgulamak, insanların bireysel olarak öğrenip gelişmesini sağlar; bu matematikçiler için de geçerlidir. Öğrencilere bu özgürlüğü tanımak, bu kavramları uzun vadeli hafızaya taşımalarını ve ilkokuldan çok sonra da hatırlanmalarını sağlayacaktır.
7. Bir Arkadaşınızı veya Öğretmeninizi Arayın
Öğrenciler, problemde ya da kavrama takılıp kalmak yerine, uygun olduğunda yardım almaya teşvik edilmelidir. Bazen öğrencilerin bir ödev için sadece biraz daha fazla açıklığa ihtiyaçları vardır, bu yüzden anlamadıkları zaman konuşmaları önemlidir.
Öğrencinin matematiği iyi olan bir arkadaşının ya da belki özel bir matematik öğretmeninin yardımına ne zaman ihtiyacı olduğunu saptamak ve bu yardımı almasını sağlamak, genç bir öğrencinin matematik başarısı için kritik önemdedir.
Çoğu insanın zaman zaman biraz yardıma ihtiyacı olur. Eğer öğrenciler bu ihtiyacı bir an önce gidermezlerse, matematiğin sadece daha fazla sinir bozucu olacağını keşfedeceklerdir. Bu da tüm potansiyellerine erişmelerine engel teşkil edebilir. Bunu önlemek için, öğretmenler ve veliler, gerektiğinde bir öğretmenin ya da bir öğrenci arkadaşının, söz konusu öğrenci ile beraber onun için uygun olacak bir tempoda konuların üzerinden geçmesini sağlamaya çalışmalıdır.
Öğrenciler genellikle matematiğin temel kavramlarını öğrenmekte zorluk çekerler, bu da matematik eğitimde başarılı olmalarını zorlaştırabilir. Bazen de erken yaşlarda matematikte başarısızlığa uğramak, öğrenciyi daha ileri seviye matematiği öğrenirken ümitsizliğe sevk edebilir. Ama öyle olmak zorunda değil!
Öğrenciler ve ebeveynlerin, matematik kavramlarını daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için kullanabilecekleri çeşitli yöntemler vardır. Matematik çözümlerini ezberlemek yerine anlamak, tekrarlamak öğrencilerin matematik becerilerini geliştirebilecekleri yollardan sadece birkaçıdır.
İşte, öğrencilerinin matematik denklemlerini çözmede ve temel kavramları anlamada daha iyi olmalarına yardımcı olacak bazı hızlı adımlar. Yaşları ne olursa olsun, buradaki ipuçları, öğrencilerin ilkokuldan matematik temellerinden üniversite matematiğine kadar öğrenip anlamalarına yardımcı olacaktır.
1. Matematiği Ezberlemek Yerine Anlayın!
Çoğu zaman, öğrenciler bir yöntemde niçin belirli adımların gerektiğini anlamak yerine bu adımları ezberlemeye çalışırlar. Bu sebepten ötürü, öğretmenlerin öğrencilerine matematik kavramlarının arkasındaki neden ve nasılları açıklaması çok önemlidir.
Kalanlı bölme işleminde çözüm yolu nasıl olmalı sorusuna cevap olarak bu metodu kullanalım. Eğer soru 73 bölü 3 olduğunda, sıklıkla "7'nin içinde kaç tane 3 var" deriz. Sonuçta, bu 7, 70 sayısını temsil eder. Bu sorunun anlaşılması için , 7'nin içinde kaç tane 3 olduğu değil de, 73'ü üç gruba ayırdığımız zaman, üçlü grubun her birinde kaç tane olduğuyla ilgilidir. 7'nin içinde kaç tane 3 olması durumu sadece bir kısayoldur, ama 73'ü 3 gruba bölmek, öğrencinin kalanlı bölme işleminin öğrenme örneğinin somut bir modelini tam olarak anlaması anlamına gelir.
2. Matematik Bir Gösteri Sporu Değildir, Aktif Olun!
Matematik, bazı derslerden farklı olarak, öğrencilerin pasif bir öğrenen olmasına izin vermez; matematik, genellikle öğrencilerin rahatını bozacak bir derstir. Matematikte, kavramlar arasında bağlantılar kurarak öğrenmek, öğrenme sürecinin bir parçasıdır.
Bir öğrenci konular arasında ne kadar çok bağlantı kurarsa, konuyu o kadar çok anlayacaktır. Matematik kavramlarının zorluk dereceleri giderek artar, bu nedenle öğrencilerin anladıkları yerden başlamak ve temel kavramlar üzerine inşa etmek daha yararlıdır. Daha zor seviyelere ilerlemeden önce öğrencilerin kavramı çok iyi anladığından emin olmak çok doğru bir düşünce olacaktır.
İnternette lise öğrencilerini matematik çalışmalarına katılmaları için teşvik eden bir dizi interaktif matematik siteleri vardır. Öğrenciniz cebir veya geometri gibi lise dersleriyle uğraşırken bunları kullanın.
3. Sürekli Pratik Yapın
Matematik, kendi başına bir dildir ve sayıların birbiriyle etkileşimini ifade eder. Yeni bir dil öğrenmek gibi, matematiği öğrenmek, her bir konuyu bireysel olarak uygulamayı gerektirir.
Bazı kavramlar daha fazla uygulama gerektirebilir ancak öğretmenler, her öğrencinin, o matematik becerisinde bireysel olarak akıcı oluncaya kadar kavramı uygulamalarını sağlamak isteyecektir.
Yine, yeni bir dil öğrenmek gibi, matematik anlamak bazı insanlar için yavaş hareket eden bir süreçtir. Öğrencilerin bir konu hakkında aydınlanmak matematik dilini öğrenmek için heyecan ve ilham verici olacaktır.
Bir öğrenci aynı konudaki üst üste yedi farklı soruya doğru cevap veriyorsa, muhtemelen o kavramı anlamış durumdadır. Aynı sorulara aradan birkaç ay geçtikten sonra da doğru cevap verebiliyorsa, bundan daha da emin olabiliriz.
4. Ek Alıştırmalar Yapın
Ek alıştırmaların yapılması, öğrencilerin matematiğin temel kavramlarını anlamalarını ve doğru şekilde kullanmalarını sağlar.
Matematiği, bir müzik aletinin öğrenilmesi gibi düşünün. Çenç müzisyenlerin çoğu da bir enstrümanı hemen ustaca çalamazlar; Dersler alırlar, pratik yaparlar, biraz daha pratik yaparlar ve belirli becerileri kazanmalarına rağmen, eğitmenleri veya öğretmenleri tarafından istenenleri gözden geçirip ötesine geçmeye zaman ayırırlar.
Benzer şekilde, genç matematikçiler sınıfta yapılan alıştırma ya da ev ödeviyle alıştırma yapmalıdır. Buna ek olarak temel kavramlara hakkında çalışma yaprakları ile bireysel çalışarak da pratik yapmalıdırlar.
Ekstra pratik soruları yapmak, öğrencilerin kavramı daha kolay anlamasına yardımcı olur. Ve her zaman olduğu gibi, öğretmenler birkaç ay sonra konulara tekrar dönmeliler ve öğrencilerin unutmamaları için bazı tekrar alıştırmaları yapmalarını sağlamalılar.
5. Arkadaşlarınızla Çalışın
Bazı insanlar yalnız çalışmak ister. Ancak problem çözümü söz konusu olduğunda, çoğu öğrencinin bir iş arkadaşına sahip olması daha iyi olcaktır. Bazen bir arkadaş bir konuyu farklı bir şekilde açıklayarak bir soruyu açıklığa kavuşturulmasına yardımcı olabilir.
Eğer öğrenciler kendi başlarına çalışıyorlarsa, öğretmenler ve veliler bir çalışma grubu düzenlemeli ya da ikili gruplar halinde çalışmasını sağlamalıdır.
Grup olarak çalışmakta öğrencilere her birinin matematik problemini nasıl çözdüğü hakkında ya da bir diğerinin çözümü anlayamadıklarında tartışma fırsatı sunar. Ve bu ipucu listesinin devamında göreceğiniz gibi, matematik hakkında sürekli konuşmak, kalıcı olarak anlamaya yol açar.
6. Açıklayın ve Sorun!
Öğrencilerin temel matematik kavramlarını daha iyi kavramasına yardımcı olmak için bir başka harika yol da, kavramın nasıl işlediğini ve bu konuyu kullanarak problemleri nasıl çözeceklerini diğer öğrencilere açıklamaktır.
Bu şekilde, öğrenciler konunun temel kavramları hakkında birbirlerini sorgulayabilir ve bir öğrenci tam olarak anlamamışsa, diğeri o konuyu farklı ve öğrencininkine daha yakın bir perspektiften ona sunabilir.
Dünyayı açıklamak ve sorgulamak, insanların bireysel olarak öğrenip gelişmesini sağlar; bu matematikçiler için de geçerlidir. Öğrencilere bu özgürlüğü tanımak, bu kavramları uzun vadeli hafızaya taşımalarını ve ilkokuldan çok sonra da hatırlanmalarını sağlayacaktır.
7. Bir Arkadaşınızı veya Öğretmeninizi Arayın
Öğrenciler, problemde ya da kavrama takılıp kalmak yerine, uygun olduğunda yardım almaya teşvik edilmelidir. Bazen öğrencilerin bir ödev için sadece biraz daha fazla açıklığa ihtiyaçları vardır, bu yüzden anlamadıkları zaman konuşmaları önemlidir.
Öğrencinin matematiği iyi olan bir arkadaşının ya da belki özel bir matematik öğretmeninin yardımına ne zaman ihtiyacı olduğunu saptamak ve bu yardımı almasını sağlamak, genç bir öğrencinin matematik başarısı için kritik önemdedir.
Çoğu insanın zaman zaman biraz yardıma ihtiyacı olur. Eğer öğrenciler bu ihtiyacı bir an önce gidermezlerse, matematiğin sadece daha fazla sinir bozucu olacağını keşfedeceklerdir. Bu da tüm potansiyellerine erişmelerine engel teşkil edebilir. Bunu önlemek için, öğretmenler ve veliler, gerektiğinde bir öğretmenin ya da bir öğrenci arkadaşının, söz konusu öğrenci ile beraber onun için uygun olacak bir tempoda konuların üzerinden geçmesini sağlamaya çalışmalıdır.