Fransa’da yapılan bir araştırma erkek öğrencilerin kız öğrencilere oranla matematik gerektiren alanlarda daha başarılı olduklarını ortaya koydu. PISA verilerini inceleyen araştırmacılar, kız öğrencilerin daha çok iletişim ve sosyal alanlarda başarılı olduklarını söyledi.
Biri Paris İktisat Okulu diğeri Paris Jourdan Bilim ve Ekonomi okulundan iki araştırmacı, matematik alanlarındaki cinsiyet farkının muhtemel nedenini buldu. Araştırmaya göre kız öğrencilerin okuma açısından bir avantajı var. Ulusal Bilimler Akademisi'nin yayınlanan makalesinde Thomas Breda ve Clotilde Napp, dünyadaki binlerce öğrencinin sınav puanı verilerini inceledi ve ortaya çıkan sonuçları açıkladı.
ABD’de çalışma alanlarındaki cinsiyet farkını azaltmak çaba gösteriliyor. Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik ağırlıklı mesleklerde kadınlardan çok erkekler var ve bu çabanın bir kısmı, bu farkın neden bu kadar fazla olduğuna odaklanıyor. Önceden yapılan araştırmalar, sosyalist faktörlerin, kadınsı olmayan işlerin algılanması gibi güçlü bir rol oynadığını, yani bu tür bir alana girmek isteyen kadınların, alandaki diğer kişilerin ve toplumun genelinin de dâhil olduğu gibi güçlü bir rol oynadığını göstermiştir. Bu yeni araştırmada ise ortaya çıkan sonuçlara göre kız öğrenciler okuma ve iletişim becerileri konusunda erkek öğrencilere göre daha başarılı.
Çalışma, her üç yılda bir dünya çapındaki öğrencilere verilen bir dizi test olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'ndan (PISA) verilerin analizini içeriyor. Araştırmacılar, çalışmalarında yalnızca 15 yaşında olan öğrencilere odaklandılar. Araştırmacılar bu yaşın, gençlerin gelecekleri için ciddi planlar yapmaya başladığı zaman olduğunu iddia ediyorlar. Öğrencileri test etmenin yanı sıra, değerlendirmelerde profesyonel hedeflerle ilgili sorular da yer aldı. Önceden yapılan araştırmalar, öğrencilerin değerlendirmelerde rapor ettikleri alanların gerçek kariyer seçimleriyle çok yakından eşleşme eğiliminde olduğunu göstermişti.
Araştırmacılar, ortaya çıkan verilerin matematik ağırlıklı alanlarda kariyer planı yapan öğrencilerin erkek olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu gösterdiğini belirtiyor. Ayrıca, erkek öğrenciler matematikte kız öğrencilere göre biraz daha yüksek puan alıyorlar, ancak bu anlamlı bir miktarda fark oluşturmuyor. Araştırmacılar, test puanlarında daha sonra ortaya çıkabilecek cinsiyet farkını veya matematiği bir çalışma alanı olarak hedefleyen öğrencilerin arasındaki farkı açıklayabilecek hiçbir işaret bulunmadığını da söylüyor. Araştırmanın sonucuna göre, kızların matematiğe kıyasla okumada başarılı olduklarını, bunun tam tersi durumda da erkeklerin matematik alanında daha başarılı olduklarını ortaya çıkıyor.
Biri Paris İktisat Okulu diğeri Paris Jourdan Bilim ve Ekonomi okulundan iki araştırmacı, matematik alanlarındaki cinsiyet farkının muhtemel nedenini buldu. Araştırmaya göre kız öğrencilerin okuma açısından bir avantajı var. Ulusal Bilimler Akademisi'nin yayınlanan makalesinde Thomas Breda ve Clotilde Napp, dünyadaki binlerce öğrencinin sınav puanı verilerini inceledi ve ortaya çıkan sonuçları açıkladı.
ABD’de çalışma alanlarındaki cinsiyet farkını azaltmak çaba gösteriliyor. Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik ağırlıklı mesleklerde kadınlardan çok erkekler var ve bu çabanın bir kısmı, bu farkın neden bu kadar fazla olduğuna odaklanıyor. Önceden yapılan araştırmalar, sosyalist faktörlerin, kadınsı olmayan işlerin algılanması gibi güçlü bir rol oynadığını, yani bu tür bir alana girmek isteyen kadınların, alandaki diğer kişilerin ve toplumun genelinin de dâhil olduğu gibi güçlü bir rol oynadığını göstermiştir. Bu yeni araştırmada ise ortaya çıkan sonuçlara göre kız öğrenciler okuma ve iletişim becerileri konusunda erkek öğrencilere göre daha başarılı.
Çalışma, her üç yılda bir dünya çapındaki öğrencilere verilen bir dizi test olan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'ndan (PISA) verilerin analizini içeriyor. Araştırmacılar, çalışmalarında yalnızca 15 yaşında olan öğrencilere odaklandılar. Araştırmacılar bu yaşın, gençlerin gelecekleri için ciddi planlar yapmaya başladığı zaman olduğunu iddia ediyorlar. Öğrencileri test etmenin yanı sıra, değerlendirmelerde profesyonel hedeflerle ilgili sorular da yer aldı. Önceden yapılan araştırmalar, öğrencilerin değerlendirmelerde rapor ettikleri alanların gerçek kariyer seçimleriyle çok yakından eşleşme eğiliminde olduğunu göstermişti.
Araştırmacılar, ortaya çıkan verilerin matematik ağırlıklı alanlarda kariyer planı yapan öğrencilerin erkek olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu gösterdiğini belirtiyor. Ayrıca, erkek öğrenciler matematikte kız öğrencilere göre biraz daha yüksek puan alıyorlar, ancak bu anlamlı bir miktarda fark oluşturmuyor. Araştırmacılar, test puanlarında daha sonra ortaya çıkabilecek cinsiyet farkını veya matematiği bir çalışma alanı olarak hedefleyen öğrencilerin arasındaki farkı açıklayabilecek hiçbir işaret bulunmadığını da söylüyor. Araştırmanın sonucuna göre, kızların matematiğe kıyasla okumada başarılı olduklarını, bunun tam tersi durumda da erkeklerin matematik alanında daha başarılı olduklarını ortaya çıkıyor.