PISA ve TIMMS gibi araştırma şirketlerine karşı ülkemizde kurulan ABİDE projesinin sonuçları paylaşıldı. Yayımlanan raporda öğrencilerin okuduğunu anlayamadığı ortaya çıktı.
Milli Eğitim Bakanlığı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) ve TIMMS'e rakip olarak Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirmesi (ABİDE) adında yeni bir çalışma başlattı. Başlatılan bu çalışmada, rakiplerinkine benzer testler yapılarak öğrencilerin başarıları tespit edilmek istendi ancak maalesef sonuç değişmedi.
ABİDE isimli çalışma kapsamında ülke genelinde 1.230 okulda 116 bin dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencisi bu testlere tabii tutuldu. Öğrencilerin yüzde 66'sının okuduğunu anlamadığı ortaya çıktı.
ABİDE'nin sonuçlarına göre öğrencilerin büyük bir çoğunluğu dört işlem yapamıyor ve temel becerilerde de yetersiz. Ortaya çıkan sonuçların PISA ile tutarlılık göstermesi de işin cabası.
Öğrencilerin yüzde 4.4'ü sosyal bilimlerde, yüzde 16.4 matematik dersinde, yüzde 1.6'sı Türkçe dersinde, yüzde 9.4'ü ise fen bilimleri derslerinde temel seviyenin altında bilgiye sahipler.
Konuyla ilgili olarak açıklamalarda bulunan Prof. Selçuk Şirin, Türkiye'deki öğrencilerin en büyük sorununun kendi anadilleri olduğunu söyledi. Anadilinde okuduğunu anlayamayan öğrencilerin diğer derslerde de başarısız olduğunu söyleyen Şirin, çocukların küçük yaştan itibaren kalem kitapla haşır neşir olması gerektiğini ifade ediyor. Türkiye'de her yıl 1 milyon 200 bin çocuğun doğduğunu söyleyen Şirin, bu çocuklardan sadece 200 bininin küçük yaşta kitaplarla tanıştığını, bir milyon çocuğun ise okul hayatından önce kitap yüzü görmediğini söylüyor.
Eğitim Reform Girişimi (ERG) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Üstün Ergüder ise konuyla ilgili olarak ülkemizdeki eğitim sistemini eleştiriyor. Okulların tamamen özerk olması gerektiğini dile getiren Ergüder, okullarda Finlandiya eğitim modelinin kullanılması gerektiğini düşünüyor. Eğitim konusunda Türkiye'nin bir milli mütabakat yapması gerektiğini ifade eden Ergüder, ideolojilerin bir kenara bırakılması gerektiğini ve kaliteli bir modelin uygulanması gerektiğini söylüyor.
Milli Eğitim Bakanlığı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) ve TIMMS'e rakip olarak Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirmesi (ABİDE) adında yeni bir çalışma başlattı. Başlatılan bu çalışmada, rakiplerinkine benzer testler yapılarak öğrencilerin başarıları tespit edilmek istendi ancak maalesef sonuç değişmedi.
ABİDE isimli çalışma kapsamında ülke genelinde 1.230 okulda 116 bin dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencisi bu testlere tabii tutuldu. Öğrencilerin yüzde 66'sının okuduğunu anlamadığı ortaya çıktı.
ABİDE'nin sonuçlarına göre öğrencilerin büyük bir çoğunluğu dört işlem yapamıyor ve temel becerilerde de yetersiz. Ortaya çıkan sonuçların PISA ile tutarlılık göstermesi de işin cabası.
Öğrencilerin yüzde 4.4'ü sosyal bilimlerde, yüzde 16.4 matematik dersinde, yüzde 1.6'sı Türkçe dersinde, yüzde 9.4'ü ise fen bilimleri derslerinde temel seviyenin altında bilgiye sahipler.
Konuyla ilgili olarak açıklamalarda bulunan Prof. Selçuk Şirin, Türkiye'deki öğrencilerin en büyük sorununun kendi anadilleri olduğunu söyledi. Anadilinde okuduğunu anlayamayan öğrencilerin diğer derslerde de başarısız olduğunu söyleyen Şirin, çocukların küçük yaştan itibaren kalem kitapla haşır neşir olması gerektiğini ifade ediyor. Türkiye'de her yıl 1 milyon 200 bin çocuğun doğduğunu söyleyen Şirin, bu çocuklardan sadece 200 bininin küçük yaşta kitaplarla tanıştığını, bir milyon çocuğun ise okul hayatından önce kitap yüzü görmediğini söylüyor.
Eğitim Reform Girişimi (ERG) Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Üstün Ergüder ise konuyla ilgili olarak ülkemizdeki eğitim sistemini eleştiriyor. Okulların tamamen özerk olması gerektiğini dile getiren Ergüder, okullarda Finlandiya eğitim modelinin kullanılması gerektiğini düşünüyor. Eğitim konusunda Türkiye'nin bir milli mütabakat yapması gerektiğini ifade eden Ergüder, ideolojilerin bir kenara bırakılması gerektiğini ve kaliteli bir modelin uygulanması gerektiğini söylüyor.