Sürücü ve yolcu güvenliğinin en önemli parçalarından olan emniyet kemerleri ve kemer tokası, arka koltuklarda fonksiyonu arttırılarak, daha kullanışlı, işlevsel ve güvenliği yüksek hale geliyor. İşte Almanların yeni teknolojisi
Otomobillerde 60 yılı aşkın bir zamandır kullanılan emniyet kemerleri özellikle Avrupa ülkelerinde arka koltuklar için de bir mecburiyet. Çoğu zaman koltuğun iç kısmına gömülen ve karanlıkta görülmeyen orta koltuğun tokasına kemeri takmak için bile uğraşabiliyoruz. Yani arka koltuklarda emniyet kemeri kullanmak ön koltuk kadar kolay olmadığı ve özellikle çocukların da daha kolay ulaşmaları için Mercedes-Benz, aktif emniyet kemeri tokasını geliştirdi. Bu parçaya kaza sırasında yaşanabileceklerden dolayı çeşitli fonksiyonlar eklenip aktif güvenliğin arttırılması hedefleniyor. Sistem sırasıyla şöyle çalışıyor: Aracın arka kapısı açılıp, yolcu koltuğa oturduğu sırada emniyet kemerinin tokası elektrik motoru yardımıyla 70 mm uzayarak kolay erişim sağlıyor. Yolcu, emniyet kemerini bağlama esnasında tokanın üzerinde bulunan ışık sayesinde özellikle karanlıkta aracın iç lambasını yakmadan emniyet kemerinin tokasını kolayca buluyor. Sonra kemer tokası kendiliğinden 40 mm'ye kadar geriliyor. Emniyet kemerinin uzamasında olduğu gibi geri çekilmesinde de bir elektrik motoru görev yapıyor. Yine araç park edildiği zamanda toka uzayarak emniyet kemerinin açılmasını kolaylaştırıyor. Aktif emniyet tokası, PRE-SAFE sistemine bağlı olarak görev yapıyor. Sürüş sırasında kaza riskinin olabileceği durumlarda emniyet kemeri tokası geri çekilerek yolcunun kalça bölümündeki bağlantı kontrol altına alınırken, göğüs bölgesini de 80 mm hareket alanına izin verecek şekilde gergin tutuyor. Kaza anında arka koltuktaki yolcuların hareketleri emniyet kemeri ve tokası sayesinde kontrol altına alınıyor. Kaza sonrası ise yolcuların kolayca kurtulmaları veya acil müdahale ekiplerinin işlerini kolaylaştırmak için emniyet kemeri tokası otomatik olarak uzuyor. Bu sayede açılması da daha kolay oluyor. Mercedes-Benz, bu sistemi geliştirirken daha önce de olduğu gibi simülasyon ve cansız mankenleri kullandı. Dummy'lerin yapısı bir insanın biyolojik özelliklerini taşıyamasa da kaza anında, eklemler, kaslar, uyluk kemikleri ve diğer kemiklerin kaza öncesi ve sonrası hakkında önemli bilgiler veriyor. Öncelikle üst sınıflardaki modellerde kullanılacak olan sistem, zaman içerisinde diğer Mercedes-Benz binek otomobillerine de yayılacak.
Otomobillerde 60 yılı aşkın bir zamandır kullanılan emniyet kemerleri özellikle Avrupa ülkelerinde arka koltuklar için de bir mecburiyet. Çoğu zaman koltuğun iç kısmına gömülen ve karanlıkta görülmeyen orta koltuğun tokasına kemeri takmak için bile uğraşabiliyoruz. Yani arka koltuklarda emniyet kemeri kullanmak ön koltuk kadar kolay olmadığı ve özellikle çocukların da daha kolay ulaşmaları için Mercedes-Benz, aktif emniyet kemeri tokasını geliştirdi. Bu parçaya kaza sırasında yaşanabileceklerden dolayı çeşitli fonksiyonlar eklenip aktif güvenliğin arttırılması hedefleniyor. Sistem sırasıyla şöyle çalışıyor: Aracın arka kapısı açılıp, yolcu koltuğa oturduğu sırada emniyet kemerinin tokası elektrik motoru yardımıyla 70 mm uzayarak kolay erişim sağlıyor. Yolcu, emniyet kemerini bağlama esnasında tokanın üzerinde bulunan ışık sayesinde özellikle karanlıkta aracın iç lambasını yakmadan emniyet kemerinin tokasını kolayca buluyor. Sonra kemer tokası kendiliğinden 40 mm'ye kadar geriliyor. Emniyet kemerinin uzamasında olduğu gibi geri çekilmesinde de bir elektrik motoru görev yapıyor. Yine araç park edildiği zamanda toka uzayarak emniyet kemerinin açılmasını kolaylaştırıyor. Aktif emniyet tokası, PRE-SAFE sistemine bağlı olarak görev yapıyor. Sürüş sırasında kaza riskinin olabileceği durumlarda emniyet kemeri tokası geri çekilerek yolcunun kalça bölümündeki bağlantı kontrol altına alınırken, göğüs bölgesini de 80 mm hareket alanına izin verecek şekilde gergin tutuyor. Kaza anında arka koltuktaki yolcuların hareketleri emniyet kemeri ve tokası sayesinde kontrol altına alınıyor. Kaza sonrası ise yolcuların kolayca kurtulmaları veya acil müdahale ekiplerinin işlerini kolaylaştırmak için emniyet kemeri tokası otomatik olarak uzuyor. Bu sayede açılması da daha kolay oluyor. Mercedes-Benz, bu sistemi geliştirirken daha önce de olduğu gibi simülasyon ve cansız mankenleri kullandı. Dummy'lerin yapısı bir insanın biyolojik özelliklerini taşıyamasa da kaza anında, eklemler, kaslar, uyluk kemikleri ve diğer kemiklerin kaza öncesi ve sonrası hakkında önemli bilgiler veriyor. Öncelikle üst sınıflardaki modellerde kullanılacak olan sistem, zaman içerisinde diğer Mercedes-Benz binek otomobillerine de yayılacak.